  • Data: 2011-04-28 18:38:24
    Temat: Re: zasilacz impulsowy do laptopa
    Od: " Wmak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

    > jesteś w stanie na podstawie zdjęć z tej strony coś doradzić?

    Napięcie stabilizuje 8-nóżkowy scalaczek po lewej stronie, niestety jego nazwy
    nie przeczytam i nie znajdę aplikacji - może Ty, gdy rozwalisz pudełko.
    Na moje oko za napięcie wyjściowe odpowiada dzielnik: 5112 po lewej
    (51,1 kiloomów) i dwa szeregowe 3831 po prawej,(3,83 kilooma).
    Podejrzewam te oporniki, bo są dokładne (trzy cyfry znaczące, na końcu
    mnożnik)
    Marnie widać, ale chyba są pod scalakiem połączone ze sobą i z nóżką scalaka.
    Po potwierdzeniu moich hipotez należy zacząć od dołączenia najpierw do jednego
    a potem do drugiego równolegle opornika na początek o conajmniej 10 razy
    większej oporności.
    Napięcie wyjściowe powinno zwiększyć się lub zmniejszyć o ok 10%.
    Potem dobrać taki opornik, by na wyjściu było takie napięcie, jakiego
    potrzeba.
    Tak bym kombinował ale nie mam tego zasilacza w rękach, więc gwarancji nie
    udzielam.