-
Data: 2009-08-03 11:15:55
Temat: Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan DJ napisał:
>> Dzisiaj dwutlenkiem węgla przejmują sie głownie ci, którzy większych
>> problemów nie mają. Ich zdaniem jest on najgorszy ze wszystkiego, bo
>> inne smrody samochodowe rozłożą się szybko, a jak się nawet nie rozłożą,
>> to trują lokalnie. Natomiast ten straszny dioksajd Truje Globalnie.
>> I zaraz wszystkich wykończy ocieplając klimat. Nas i Chińczyków
>> wykończy równo, jeśli się nie opamiętamy. Całe szczęście, że to tylko
>> teoretyczne biadolenie.
>
> Nie jest to teoretyczne biadolenie. To bardzo praktycznie jest
> realizowane. Wyłudzić haracz od emitujących, wmawiając im że są winni
> spalania paliw, w tym spalania w procesie własnego oddychania. Dalej
> zahamować wzrost populacji ludzi, gdyż ta ponoć zagraża gospodarce
> światowej. Taka nowa demagogia, jak zawsze.
> Teraz na przykład postrzegamy minione ideologie jako wypaczone i
> zwyrodniałe. Były "be" i je obalono. A to co tu i teraz nam władza
> światowa wciska w główki jest jedyne słuszne. Ale każda taka ideologia
> doczeka się swojego potępienia i swojego upadku. I jak każda, będzie do
> tego czasu wymagała ofiar i kosztów.
Z "działań praktycznych", to jeszcze wprowadza się na przykład zakazy
sprzedawania żarówek. Tak sobie myślę, że ja już wolę płacić sam haracz
niż mieć do czynienia z takimi bardziej "konkretnymi" działaniami. Tak
jak czasem wolę dać menelowi piątaka na wisienkę niż zarobić w szczękę.
Ale ja miałem tu na myśli tylko regulacje dotyczące motoryzacji. Na razie
zaczyna się łagodnie, od wprowadzenia obowiązku informowania o tym, ile
dany model emituje dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. Można
przypuszczać, że producenci będą musieli zlecać badania specjalnym
Ośrodkom Badawczym. Za odpowiednia opłatą oczywiście. Mają nas przy tym
za ciężkich idiotów, którzy nie wiedzą, że ta emisja jest dokładnie
skorelowana z parametrem zwanym "zużycie paliwa". A tym interesują się
od dawna wszyscy nabywcy samochodów.
Pomysł był jeszcze taki, by wprowadzić ograniczenia i inne uciążliwości
dla samochodów emitujących za dużo CO2. Wszystko to po to, by zezłomować
stary i kupić nowy, który ma emisje 5% mniejszą. Tylko nikt nie mówi
o tym, że przy wyprodukowaniu auta, obojętne czy z rudy czy ze złomu,
emituje się dwutlenek węgla w ilościach tego rzędu, co ze spalania
paliwa w całym okresie eksploatacji.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.08.09 18:02 Zbych
- 09.01.10 22:12 AK
- 09.01.10 22:25 RoMan Mandziejewicz
- 10.01.10 15:37 Zbynek Ltd.
- 10.01.10 19:38 wt
- 10.01.10 21:06 Adam Dybkowski
- 10.01.10 21:20 J.F.
- 10.01.10 21:46 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=