eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikażarówki diodiowe na napięcie sieciRe: żarówki diodiowe na napięcie sieci
  • Data: 2009-08-03 11:15:55
    Temat: Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan DJ napisał:

    >> Dzisiaj dwutlenkiem węgla przejmują sie głownie ci, którzy większych
    >> problemów nie mają. Ich zdaniem jest on najgorszy ze wszystkiego, bo
    >> inne smrody samochodowe rozłożą się szybko, a jak się nawet nie rozłożą,
    >> to trują lokalnie. Natomiast ten straszny dioksajd Truje Globalnie.
    >> I zaraz wszystkich wykończy ocieplając klimat. Nas i Chińczyków
    >> wykończy równo, jeśli się nie opamiętamy. Całe szczęście, że to tylko
    >> teoretyczne biadolenie.
    >
    > Nie jest to teoretyczne biadolenie. To bardzo praktycznie jest
    > realizowane. Wyłudzić haracz od emitujących, wmawiając im że są winni
    > spalania paliw, w tym spalania w procesie własnego oddychania. Dalej
    > zahamować wzrost populacji ludzi, gdyż ta ponoć zagraża gospodarce
    > światowej. Taka nowa demagogia, jak zawsze.
    > Teraz na przykład postrzegamy minione ideologie jako wypaczone i
    > zwyrodniałe. Były "be" i je obalono. A to co tu i teraz nam władza
    > światowa wciska w główki jest jedyne słuszne. Ale każda taka ideologia
    > doczeka się swojego potępienia i swojego upadku. I jak każda, będzie do
    > tego czasu wymagała ofiar i kosztów.

    Z "działań praktycznych", to jeszcze wprowadza się na przykład zakazy
    sprzedawania żarówek. Tak sobie myślę, że ja już wolę płacić sam haracz
    niż mieć do czynienia z takimi bardziej "konkretnymi" działaniami. Tak
    jak czasem wolę dać menelowi piątaka na wisienkę niż zarobić w szczękę.

    Ale ja miałem tu na myśli tylko regulacje dotyczące motoryzacji. Na razie
    zaczyna się łagodnie, od wprowadzenia obowiązku informowania o tym, ile
    dany model emituje dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. Można
    przypuszczać, że producenci będą musieli zlecać badania specjalnym
    Ośrodkom Badawczym. Za odpowiednia opłatą oczywiście. Mają nas przy tym
    za ciężkich idiotów, którzy nie wiedzą, że ta emisja jest dokładnie
    skorelowana z parametrem zwanym "zużycie paliwa". A tym interesują się
    od dawna wszyscy nabywcy samochodów.

    Pomysł był jeszcze taki, by wprowadzić ograniczenia i inne uciążliwości
    dla samochodów emitujących za dużo CO2. Wszystko to po to, by zezłomować
    stary i kupić nowy, który ma emisje 5% mniejszą. Tylko nikt nie mówi
    o tym, że przy wyprodukowaniu auta, obojętne czy z rudy czy ze złomu,
    emituje się dwutlenek węgla w ilościach tego rzędu, co ze spalania
    paliwa w całym okresie eksploatacji.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: