-
11. Data: 2014-10-08 13:10:40
Temat: Re: żarówki Tungsram opinie
Od: Marek <m...@g...pl>
On 03.10.2014 17:22, Y wrote:
> Czy ktoś z Was używa żarówek H4 Tungsram Megalight Ultra 120% i podzieli
> się opinią na ich temat? Jak wygląda sprawa z ich żywotnością?
>
> Miałem dawniej wersję 90% i byłem zadowolony z ilości światła, żarówki
> te wytrzymały 7 miesięcy. Skusiłem się później na Philips Xtreme i
> żywotnością zbliżone były do Tungsramów, barwa światła jeszcze lepsza
> (jaskrawe, czyste białe światło), super się jeździło w nocy, ale cena
> zbyt wysoka, by znów rozważać ich zakup.
>
> Teraz mam jakieś najtańsze Hella i o ile w trybie świateł drogowych
> świecą sensownie i jasno, o tyle światła mijania to porażka: świecą
> żółto i słabo.
Najzwyklejsze Tungsramy mam i sobie chwale.
Juz 3 rok swieca.
Skoro masz slabe swiatlo to znaczy ze masz kiepski reflektor.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
12. Data: 2014-10-08 15:22:41
Temat: Re: �ar�wki Tungsram opinie
Od: k...@g...com
W dniu środa, 8 października 2014 11:54:33 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
> On 2014-10-07, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> >
>
> > jak wprowadzili światłą mijania na stałe to pojawiły się ściemniacze do świateł
mijania. W dzień mijania potrzebne są jak szankier na kutasie i mogą gorzej świecić,
byle by jakoś świeciły. Obnizenie napięcia o 2 volty spowoduje na pewno kilkukrotny
wzrost trwałości żarówek.
>
> >
>
> Wzrost trwalosci tak ale za to szybsza ich degradacje bo przy obnizonym napieciu
>
> slabo zachodzi cykl halogenowy.
>
>
>
> --
>
> Artur
>
> ZZR 1200
>
> GSX-R 600 K6
Wydaje mi się ze efekt halogenowy w żarówkach samochodowych jest lekko przesadzony.
Dawno temu w Radioelektroniku był opis halogenowej żarówki fotograficznej. Było to w
czasach PRL i o reklamie nikt wtedy nie słyszał, artykuł też nie był sponsorowany.
Napisane było w danych technicznych żarówki że efekt halogenowy utrzymuje się do 5
minut od włączenia żarówki. Potem świeci jak zwykła. I że żarówka potrzebuje 12
godzin na regenerację żeby efekt halogenowy mógł znowu się zrobić. W żarówkach efekt
halogenowy jest wykorzystywany do tego żeby parujący wolfram nie osadzał się na
bańce. Żywotność samochodowej żarówki halogenowej jest bardzo niska i wydaje mi się
że jak obniżeniem napięcia pozbawi się ją efektu halogenowego to przy w tak sposób
przedłużonej żywotności bańka nie ściemnieje zanim się przepali włókno. W opisie
żarówki fotograficznej było że efekt halogenowy występuje tylko w przypadku zasilania
napięciem nominalnym. Przy obniżeniu napicia o więcej niż 10% efekt halogenowy nie
występuje. W części samochodów przy tolerancji napięcia jakie zapewnia regulator
napięcia łatwo zejść do takiego przy którym żarówka będzie prawie halogenową. I
zapewne w takich samochodach żarówki wytrzymują dłużej. Na dodatek nikt nie wie na
jakie napięcia są robione żarówki samochodowe. Na każdej napisane 12V a wszystkie
pracują przy 14,5V. Czyli każda halogenowa przy 12V powinna być halogenową a przy
14,5 należy ją traktować jako przewoltowaną. Przewoltowane żarówki dają lepsze
światło ale mają małą żywotność.
-
13. Data: 2014-10-13 09:55:12
Temat: Re: żarówki Tungsram opinie
Od: k...@g...com
W dniu piątek, 3 października 2014 17:22:05 UTC+2 użytkownik Y napisał:
> Czy kto� z Was u�ywa �ar�wek H4 Tungsram Megalight Ultra 120% i podzieli
siďż˝
>
> opini� na ich temat? Jak wygl�da sprawa z ich �ywotno�ci�?
Mam ta wersje +90% w pubu 308 - juz ponad rok smigaja, ale mam dzienne. Za to w
fiacie marei wymienialem jedna na rok.
Ogolnie jak najbardziej pozytywnie. IMHO ciut lepiej niz osram nightbreaker, no i
sporo taniej.