  • 21. Data: 2010-04-20 19:42:29
    Temat: Re: zarowki
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr "Curious" Slawinski napisał:
    > gospodarki niz jakiejs 'walce' wiec im wiecej sie zuzyje, zepsuje itd. tym
    > lepiej dla gospodarki, czyli celu wojny.
    Może amerykańskiej, zwykle znajdującej się daleko na zapleczu i mającej
    sprawne, nie bombardowane zaplecze.

    > 2ga wojna swiatowa tez nie
    > skonczyla sie dlatego ze ktos tam byl skuteczniejszy w zabijaniu (inaczej
    > zupelnie inaczej patrzylibysmy na to kto 'wygral' te wojne...) , a po prostu
    > dlatego ze zainteresowanym skonczyly sie zasoby...

    Skończyły się zasoby ludzkie i paliwo. Zastanów się nad dziadkami i
    młokosami z volksturmu - po co ich brali? Sprzętu Niemcom nie brakowało.
    Produkcja do końca 44 roku cały czas rosła. Było za to coraz trudniej
    dostarczyć efekty produkcji na front - zniszczony transport. Przykładowo
    zdążyli wyprodukować ponad 600 odrzutowych myśliwców, z czego w walce
    więło udział tylko mniej więcej 100. Rosjan zginęło o wiele więcej ale
    mieli potężne zaplecze, uzupełniające fronty nowymi rekrutami, którymi
    zresztą nikt się nie przejmował. Brano nowych.
    Żeby nie odejść za bardzo od tematu, to Niemcy popełniali sporo błędów.
    Jednym z nich było produkowanie wielu odmian tej samej broni, z różnymi
    modyfikacjami. Wszystko precyzyjnie wykonane, skomplikowane jak diabli -
    tak jak to tylko potrafi zrobić dobry fachowiec. Problem tylko w użyciu
    tego wszystkiego na polu walki. Do każdego cacka inne części zamienne.
    To się nazywa logistyka i jest mocno niedocenianą ale bardzo ważną
    częścią dowodzenia. Jak ciężarówka stoi, bo: nie ma jednego nietypowego
    elementu, nie ma fachowca od naprawy tego akurat podzespołu, miga
    kontrolka cholenego katalizatora, to tak jakby jej po prostu nie było.
    Cieżarówki oczywiście. Z dziwnych powodów projektanci Leoparda
    (niemieckiego czołgu) zapewnili możliwosć szybkiej wymiany silnika nawet
    w warunkach polowych. Podobno trwa to około 20 minut. Wszystko po to,
    żeby dalej jechał i walczył a nie stał, bo komuś się roi ekologia.
    Maciek

  • 22. Data: 2010-04-21 12:57:37
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Produkcja do końca 44 roku cały czas rosła. Było za to coraz trudniej
    > dostarczyć efekty produkcji na front - zniszczony transport. Przykładowo

    Weilkim błędem było też zabranie na wschodni front silników diesla.

  • 23. Data: 2010-04-21 16:24:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 20 Kwi, 21:24, Maciek <m...@p...com> wrote:

    > Wojsko istnieje po to, eby w razie wojny by o skuteczne. Dzi ki temu
    > ostatnio w europie nie by o wojny.
    Ostatnio to mniej niz 15 lat?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_w_Bo%C5%9Bni

    > Kwestie dzia a korporacji, to ju
    > zupe nie inna bajka. Chodzi o totalny abusrd wciskania ekologii tam,
    > gdzie mo e tylko zaszkodzi . W czasie wojny nie b dziesz mia mo liwo ci
    > szybkiej naprawy. Sprz t ma by prosty, niezawodny, atwy w naprawie a
    > nie marudzi "wymie katalizator". Mo e jeszcze nowoczesny tachometr,
    > podobny jak w autobusach i zwyk ych ci ar wkach? Taki, kt ry po
    > przekroczeniu czasu pracy kierowcy ograniczy pr dko do 40km/h,
    > pozwalajac tylko zjecha na najbli szy parking. Bezpiecze stwo i Higiena
    > Wojny?
    A to chyba niedawno ktos donosil ze niemieccy zolnieze w afganistanie
    stwierdzili ze szychta im sie skonczyla i jada do bazy? O malo
    amerykanie ich za to nie ostrzelali (tez tylko gdzies jakas zajawke
    czytalem).
    Rozne rzeczy na swiecie sie dzieja.
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 24. Data: 2010-04-21 17:01:03
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-04-21 14:57, William Bonawentura pisze:

    > Weilkim błędem było też zabranie na wschodni front silników diesla.

    a T-34 to jaki silnik miało?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 25. Data: 2010-04-21 19:35:42
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ptoki napisał:

    > Ostatnio to mniej niz 15 lat?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_w_Bo%C5%9Bni

    No fakt - była Jugosławia jest w Europie. Pomyłka. Bardziej mi chodziło
    o tradycyjnych wrogów, także zapomniałem o Bałkanach.

  • 26. Data: 2010-04-22 08:45:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 21.04.2010 19:01, schrieb Michał Baszyński:

    > a T-34 to jaki silnik miało?

    Diesla. Za to tygrysy i pantery miały silniki niskoprężne ;-)

    Waldek