    From: "EM" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: żarówka 100W vs LED
    Date: Wed, 23 Nov 2011 14:19:04 +0100

    Jeśli chodzi o oświetlenie to ekonomiczne są świetlówki kompaktowe. Jakość i
    trwałość zależy od ceny.

    Jeśli masz złe doświadczenia z takim oświetleniem, to niewykluczone, że prosisz
    się o wyrobienie złej opinni także o diodach.
    Wielu ludzi kupuje teraz tanie żarówki LED i okazuje się, że padają jak muchy,
    migają, mają rózne barwy, itd...

    Taśma LED nie jest zbyt dobrym pomysłem. Już szybciej pomyślałbym o świetlówkach
    liniowych LED. Generalnie tam nie ma diod z najwyższej półki. Jeśli zasilisz to
    prosto z sieci, to szczerze nie wiem czego oczekujesz. Na pewno nie uda się
    uzyskać bezstratnego zasilania. To co mnie bardzo drażni to także miganie. Nie
    każdy to widzi jednakowo, ale jest to na pewno nieprzyjemne i męczące.
    Prawdopodobnie negatywnie wpływa na wzrok.

    Z diodami zasilanymi prosto z sieci masz też problem z bezpieczeństwem.

    Sprawność zasilaczy sieciowych do LEDów mocy Mean Well to jakieś 87%. To jest
    dobra sprawność.

    Porównanie LED kontra halogen
    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=73166#73166
    ogólnie polecam to forum.

    Jest jeszcze alternatywa w diodach Acriche zasilanych prosto z sieci. Do nabycie
    np. tutaj: http://sensu.pl/?go=product_coll&id=74
    One nie są topowe jeśli chodzi o wydajności. 150lm/4W to słabo dosyć.

    Pozdrawiam
    EM