  • 81. Data: 2010-12-14 17:16:30
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Szczepan Bialek napisał:

    > Marzyciel jesteś. Marzy ci się ZOO. Teraz jest kapitalizm czyli drzungla.

    A jak to było z wymyśleniem ośmiogodzinnego dnia pracy? Też marzyciel
    i wizjoner na to wpadł.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2010-12-14 17:49:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Gru, 00:17, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Jeszcze raz - zużycie energii przez całe oświetlenie "domowe" to oidp
    > ~15..20% poboru prądu. Poprawienie sprawności oświetlenia o połowę
    > przynosi więc jedynie 7..10% zmianę w całości. Są miejsca gdzie tych
    > oszczędności można szukać znacznie więcej.

    U mnie jest to nawet mniej. Jak kiedys liczylem to wychodzi jakies
    5-7% zuzycia energii elektrycznej na oswietlenie tam gdzie grzanie
    jest nie elektryczne.
    Czyli poprawa nawet o te 50% daje w rezultacie oszczednosc 3-4% a
    biorac pod uwage przemysl i tych co sie pradem grzeja nawet sporo
    mniej.

    Poza tym ludziska tam gdzie im sie oplacalo i tak juz dawno wymienili
    zarowki na swietlowki.

  • 83. Data: 2010-12-14 17:52:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Gru, 21:21, a...@p...pl wrote:
    > Czesc,
    >
    > wiedzialem, ze UE kombinuje z zarowkami jako zarowkami, ale nie
    > wiedzialem, ze nie podobaja jej sie w pierwszej kolejnosci zarowki
    > matowe.
    >
    > A czy wystepuje wogole cos takiego jak zarowka halogenowa matowa?
    > Potrzebuje zarowek matowych do lampek przy biurku i do czytania.
    > Matowe zarowki lepiej rozpraszaja swiatlo i bardziej rownomiernie
    > oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.
    >
    > Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki
    > sa MATOWE???? (:-)

    Nie bede zakladal nowego watku ale cala te dyskusje mozna strescic
    tak:
    http://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty
    Ja bym zamienil podpis na taki:
    Ty wymien zarowke na swietlowke a my przejebiemy te oszczednosci.

  • 84. Data: 2010-12-14 17:56:36
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > A jak to było z wymyśleniem ośmiogodzinnego dnia pracy? Też marzyciel
    > i wizjoner na to wpadł.

    To miało miejsce w cywilizowanych krajach i to nie tak dawno.
    My nie podpisując Karty Praw Podstawowych cofneliśmy się do czasów
    przedrozbiorowych.
    Ale idziemy do przodu.
    S*

  • 85. Data: 2010-12-14 19:10:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > To miało miejsce w cywilizowanych krajach i to nie tak dawno.

    Jak cywilizowanych? Jak [nie]dawno?

    > My nie podpisując Karty Praw Podstawowych cofneliśmy się do czasów
    > przedrozbiorowych.

    To nie robiąc czegoś można dokonać tak wielkiej skokowej zmiany?

    > Ale idziemy do przodu.

    Daleko jeszcze?

    --
    Jarek

  • 86. Data: 2010-12-14 23:54:20
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 13 Dec 2010 06:11:35 -0800 (PST), ptoki <s...@g...com>
    wrote:

    >Najlepiej jest do odrabiania lekcji miec jedno silne zrodlo swiatla
    >(swietlowka) jako glowne i dodatkowo lampke na stole z halogenem.
    >Dzieki temu nie ma duzych kontrastow a powierzchnia robocza jest
    >oswietlona normalnym swiatlem.

    no dobra, moglaby byc ta zarowka halogenowa (bo bardziej sprawna), ale
    matowa, bo bardziej rownomiernie oswietla powierzchnie (do czytania,
    odrabiania lekcji).

    halogenowa przezroczysta- koszerna
    halogenowa matowa - niekoszerna

    No chyba, ze zalezy Uni, aby ludzie tracili wzrok i nie byli wstanie
    doczytac wszystkiego.......co pop........... w UE.

    --
    ThinkXtra

  • 87. Data: 2010-12-15 00:09:31
    Od: a...@p...pl

    No i jest rozwiazanie - problemu braku matowych zarowek !!

    Mam kolege z Bialorusi i wlasnie na swieta jedzie do siebie. Juz
    zlozylem u niego zamowienie !!! Normalnie jak w czasach glebokiego
    PRL'u, ze u nas wszystkiego brakowalo i trzeba bylo przywozic z
    ZACHODU. A teraz mamy wszystkiego w brud, ale nie ma zarowek matowych
    - trzeba je przywiezc ze WSCHODU. Popierdolana Unia.

    Ciekawe, czy za "przemyt" matowych zarowek moga go zamknac na granicy
    i skonfiskowac towar, jako nielegalny w UE. Normalnie wiezienia sie
    zapelnia przemytnikami zarowek!!!

    --
    ThinkXtra

  • 88. Data: 2010-12-15 07:56:11
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > To nie robiąc czegoś można dokonać tak wielkiej skokowej zmiany?

    > Daleko jeszcze?

    Karta wejdzie jak urodzenia spadną do 200tys. rocznie.
    S*

  • 89. Data: 2010-12-15 10:14:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Karta wejdzie jak urodzenia spadną do 200tys. rocznie.

    I już następnego dnia po podpisaniu urodzenia znów osiągną poziom
    przedrozbiorowy? Czy może trzeba będzie odczekać dziewięć miesięcy?

    Jarek

    (Za mojego życia różnie rzeczy bywały na kartki, ale urodzenia,
    to jeszcze nigdy.)

    --
    i cóż trzeba będzie znów
    kilka spraw

  • 90. Data: 2010-12-15 10:16:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a...@p...pl napisał:

> [...]
    >
    > Ciekawe, czy za "przemyt" matowych zarowek moga go zamknac na granicy
    > i skonfiskowac towar, jako nielegalny w UE. Normalnie wiezienia sie

    Czytanie nie boli, nie wymaga nawet ekstra pomyślunku. Żarówki nie są
    nielegalne. Można ich używać. Można je kupować, można nawet sprzedawać.
    Tylko sklepy nie mogą uzupełniać zapasów. Więzieniem nikt nikomu nie
    grozi.

    --
    Jarek