    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Date: Thu, 16 Dec 2010 21:41:09 +0100

    janusz_kk1 wrote:

    > Dnia 15-12-2010 o 21:58:33 Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    > napisał(a):
    > zdekodowane.

    > Powtórzę, jakiś profesorek chyba z rok temu się w radiu wypowiadał że ta
    > kompresja
    > powoduje wycinanie pasma, jak słyszy się instrument to się słyszy
    > podstawowe dźwieki+
    > harmoniczne, częściowe wyciecie tych harmonicznych powoduje że ucho słyszy
    > inaczej
    > i tworzy to jakieś tam zmiany, takie trochę mętne uzasadnienie.
    >

    > To samo musiało by być dla każdej konserwy muzycznej czy
> [...]

    W kazdym razie pośmialiśmy się conieco z kolegą. Z uchem nic się dziać nie
    będzie. Psychofizjologicznie byłoby teoretycznie możliwe, ale znowu: mózg
    może przetwarzać to, co dostanie. Jak czegoś brakuje (nawet na to nie ma
    dowodu), to wypełnia luki. Widać to dobrze przy złudzeniach optycznych,
    choćby film i telewizja. Tak samo działa mózg i przy bodźcach akustycznych.

    Profesorowi po prostu nie wierzę i już.

    Aha, pracuję na katetrze laryngologii, a ten mój kolega jest audiologiem od
    25 lat i jakoś się z pracą naukową na ten temat nie spotkał, choć raczej
    wszystko łapie co się na świecie w jego dziedzinie dzieje.

    Waldek