  • Data: 2010-12-21 04:44:57
    Temat: Re: zarobki elektryka
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > U&#191;ytkownik "Inead" <a...@g...pl> napisa&#179; w

    > Takie czasy sie chyba juz dawno skonczyly. Murarz malo zarabia - co
    > innego kafelkarz, instalator itp.
    >
    > Ale .. wiedza tych elektrykow i lekarzy jest czasem taka sobie :-)
    >
    > J.

    Z tym że prawie kazdy elektryk potrafi sie wyleczyc ze sraczki albo kaca a
    niewielu lekarzy potrafi wymienic zarowke w lampce oswietlenia kabiny. Ja bym
    tak nie pzresadzal ze lekarze sa postaciami szczegolnymi i nalezy im placic tyle
    ile sobie zazycza. Jak by elektycy mylili sie tak czesto jak lekarze to chyba
    zaden samochod nie mial by wszystkich sprawnych swiatel. To nie lekzre mają
    osiagniecia a koncerny farmaceutyczne robiace lekarstwa. Niewatpliwie w penych
    dziedzinach medycyny potrzebna jest precyzja. Ale czy chirurg skladajacy
    polamane nogi jest precyzyjny. Posklada zeby w miare rowno bylo. Mit o lekarzach
    i ich nadprzyrodzonych mozliwosciach jest mocno przesadzony. Jedyne ograniczenie
    jakie mają to niewielki asortyment czesci zamiennych do czlowieka. Ale i z tym
    jest coraz lepiej. Tylko ze nie wymyslaja ich lekarze a specjalisci od techniki.
    Czesto jest to przypadek. Tak bylo z tytanowymi lacznikami do kosci. Ktos mial
    wypadek i kawalek tytanu wbil mu sie w kosc udowa. Operacja wyciagniecia byla
    ryzykowna bo cos nie gralo. Szykowali sie dluższy czas do wyjecia i jak sie
    odwazyli to zrbic to sie okazalo ze sie wbudowal w kosc. I tym sposobem sa
    tytanowe laczniki do protez i zebow. Z tym ze technologie mocowania wkladki w
    szczeke wykombinowali inzynierowie a nie lekarze. I tym sposobem dentysci kosza
    kilka tysiecy za wstawienie tulejki z dwoma gwintami w szczeke. Trwa to pewno z
    trzy razy dluzej niz wstawienie nowego gniazda pod swiece. Tyle ile wolaja nie
    jest warta ich praca. Wyrwanie zeba stowke. Zaszpachloanie dziury w zebie tez
    kolo stowki. Jak by na powierzcnie liczyc to taki od gladzi gipsowych powiniem
    brac poł miliona za metr kwadratowy, a szpachlowanie i lakierowanie blotnika tak
    ze nie widac ze cokolwiek bylo robione z piec milionow.