  • 61. Data: 2009-05-23 10:19:43
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

    > Maćku, ten argument, jak zauważyłeś, do kolegi nie trafia w ogóle.

    Staram się jak mogę żeby zauważyli to wszyscy.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2009-05-23 14:15:01
    Od: w...@g...pl

    Panie Jarku !

    Tak czytam kolejne posty, już dawno jesteśmy OT, pogoda fajna. Nie
    szkoda Pana energii i bitów na roztrząsanie czegoś, co już się stało ?
    Czy nie lepiej spożytkować ją w konsultacjach UKE dotyczących zmian
    numeracji czy konkretnych projektów PNK w Ministerstwie ?

    Ma Pan wiele racji, że krótkowzroczność, że doraźność. I trzeba to
    wkrótce tak czy inaczej "posprzątać" i z miesiąca na miesiąc (nowe
    przydziały numeracji) staje się to trudniejsze i kosztowniejsze dla
    wszystkich uczestników rynku.

    I piszę te słowa najpoważniej, nie po to by Pana postponować. Sam
    parę razy coś tam skrobnąłem do UKE, MI - to jest realna możliwość.
    Ci, którzy decydują tego forum raczej nie czytają.

    Pozdrawiam
    W.I.

  • 63. Data: 2009-05-23 14:36:31
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - ?wieżyzna :-)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 May 2009 21:41:11 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Na numer korporacji, jeśli to duże miasto, albo wprost do taksówkarza,
    >jeśli miejscowość mała. 0-22-BLUETAXI albo jakoś podobnie.

    No tak, ale skad ja mam wiedziec jaki jest numer do korporacji ?

    Szczegolnie jesli jestem z innego miasta, albo samochod z ktorego
    korzystam na codzien mi sie popsul.

    numer np 9663 latwo zauwazyc na przejezdzajacej taksowce,
    dluzszy trudno zapamietac nawet jak sie zadzwoni na informacje ..

    J.

  • 64. Data: 2009-05-23 19:35:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    w...@g...pl napisał:

    > Panie Jarku !
    >
    > Tak czytam kolejne posty, już dawno jesteśmy OT, pogoda fajna. Nie
    > szkoda Pana energii i bitów na roztrząsanie czegoś, co już się stało ?

    Chłodno trochę. Ale i tak cały dzień dzisiaj siedzę w ogródku pod
    drzewem. A jak grad mnie do domu przepędził, to siadłem przy komputerze
    i napisałem. Teraz jestem znowu, bo ciemno się zrobiło. To mnie
    naprawdę wiele energii nie kosztuje.

    > Czy nie lepiej spożytkować ją w konsultacjach UKE dotyczących zmian
    > numeracji czy konkretnych projektów PNK w Ministerstwie ?

    Chyba nie lepiej. Ja jak już się za coś zabieram, lubię robic to
    porządnie. Takie konsultownie w ministerstwie z doskoku z ogródka,
    to raczej odpada. Chociaż jak mnie kiedyś sami prosili, nigdy nie
    odmawiałem.

> [...]
    > wkrótce tak czy inaczej "posprzątać" i z miesiąca na miesiąc (nowe
    > przydziały numeracji) staje się to trudniejsze i kosztowniejsze dla

    Dziękuję. W takim razie mam sto procent racji -- bo ja *tylko* o tym
    pisałem.

    > I piszę te słowa najpoważniej, nie po to by Pana postponować. Sam
    > parę razy coś tam skrobnąłem do UKE, MI - to jest realna możliwość.
    > Ci, którzy decydują tego forum raczej nie czytają.

    Może to dobrze, że nie czytają. Mogłaby im zyłka pęknąć. Nie lubię
    mieć kogoś na sumieniu.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2009-05-23 19:42:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No tak, ale skad ja mam wiedziec jaki jest numer do korporacji ?

    No tak, ale skąd ja mam wiedzieć jaki jest numer do korporacji?

> [...]
    >
    > numer np 9663 latwo zauwazyc na przejezdzajacej taksowce,
    > dluzszy trudno zapamietac nawet jak sie zadzwoni na informacje ..

    No bez przesady, nawet człowiek wychodzący z imprezy, jeśli jeszcze
    potrafi utrzymać się na nogach, to numer zapamięta. Sądzę też, że
    z numerem w rodzaju 599-666-333 pójdzie mu równie łatwo, a może nawet
    jeszcze łatwiej. Jest przecież sporo "złotych numerów" łatwych do
    zapamiętania -- te są w sam raz dla taksówek i roznosicieli pizzy.
    A korzyści wynikające z użycia numerów geograficznych zamiast AUS
    przeważają nad ewentualnymi niedogodnościami. I nad korzyściami
    z krótkich numerów.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2009-05-23 22:13:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Rozmawialiśmy dokadnie o roku 1985. Wtedy to jeszcze można było takie
    > myślenie usprawiedliwiać wiarą w wieczne trwanie socjalizmu. Ale na
    > początku lat '90?

    1. prognozy. Nikt nie przewidywał tego, co mamy dziś - wzrostu a po
    chwili spadku liczby linii stacjoanrnych, substytucji komórek itp. itd.
    Mam przypomnieć jakie w 1995 roku były prognozy na temat liczby komórek
    na świecie? A jakie w 1996 na temat liczby komórkek w Polsce?
    2. regulacje. O przenoszeniu numerów nikt nawet nie marzył.
    3. liberalizacja rynku. Ilu operatorów mieliśmy w 1990 roku? A w 1995?
    2000? Numeracja nie bierze się z czapy, jest odpowiedzią na
    zapotrzebowanie rynku.

    > No i teraz za tamto wygodnictwo wszyscy ponosimy koszty, i to niebagatelne.
    > Przecież zrobienie tego z głową (wtedy) nie było awykonalne. Ale robiono
    > to tak, jakby liczyła się wygoda. Tylko i wyłącznie tego, kto to robi,
    > a nie wygoda użytkowników.

    Ale o jakiej wygodzie - z punktu widzenia roku 1990 - pan piszesz? ;-)
    Bo ja już chyba przestałem rozumiec słowo pisane :-P

    M.

  • 67. Data: 2009-05-23 22:15:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    w...@g...pl wrote:
> [...]
    > wkrótce tak czy inaczej "posprzątać" i z miesiąca na miesiąc (nowe
    > przydziały numeracji) staje się to trudniejsze i kosztowniejsze dla

    No to się właśnie sprząta, tylko cholera wie, czy właściwą miotła :-(

    > I piszę te słowa najpoważniej, nie po to by Pana postponować. Sam
    > parę razy coś tam skrobnąłem do UKE, MI - to jest realna możliwość.
    > Ci, którzy decydują tego forum raczej nie czytają.

    Tego bym aż tak nie był pewien :-P

    M.

  • 68. Data: 2009-05-23 22:21:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    J.F. wrote:

    > No tak, ale skad ja mam wiedziec jaki jest numer do korporacji ?

    A skąd wiesz, jaki jest numer do fryzjera, banku czy pizzy?

> [...]
    >
    > numer np 9663 latwo zauwazyc na przejezdzajacej taksowce,
    > dluzszy trudno zapamietac nawet jak sie zadzwoni na informacje ..

    Wiele korporacji ma numery typu 677 7777. Jeżeli takiego numeru nie
    można zapamiętać, to ja przepraszam...

    Numery skrócone powinny obsługiwać jedynie służby typu emergency, a nie
    368 różnych kramików. Tak, w Polsce przydzielonych jest 368 numerów AUS
    5D, a przynajmniej tak wynika z odpowiedniej tabeli
    http://www.uke.gov.pl/uke/redir.jsp?place=gallerySta
    ts&id=17123

    M.

  • 69. Data: 2009-05-24 05:51:03
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:
    > J.F. wrote:

    > Numery skrócone powinny obsługiwać jedynie służby typu emergency, a nie
    Taxi to jest jednak trochę takie emergency i nie tylko w przypadku braku
    publicznego/własnego transportu ale też np. zamawiania napojów do miejsc
    posuchy :-P.

    > 368 różnych kramików. Tak, w Polsce przydzielonych jest 368 numerów AUS
    > 5D, a przynajmniej tak wynika z odpowiedniej tabeli

    A jak jest na "całym świecie" ze wzywaniem taksówek przez telefon? Czy
    gdzieś jeszcze stosuje się "krótkie numery"? Pytam, bo za granicą nigdy
    nie korzystałem z taksówki, nawet z postoju i temat mnie raczej nie
    interesił.

    Przemek

  • 70. Data: 2009-05-24 09:54:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Przemysław Kowalik wrote:

> [...]
    > gdzieś jeszcze stosuje się "krótkie numery"? Pytam, bo za granicą nigdy
    > nie korzystałem z taksówki, nawet z postoju i temat mnie raczej nie

    Nie będę nazywał się obieżyświatem, ale z moich doświadczeń z
    kilkudziesięciu krajach wynika, że numery skrócone w tej formie są tylko
    w Polsce.

    To miałoby jakikolwiek sens biznesowy, gdyby istniały ogólnopolskie
    korporacje, działające conajmniej w każdym powiecie. Obecny układ IMO
    faworyzuje posiadacza numeru 919/9191/19191, ewentualnie innych z grupy
    1919X (bo tu wiadomo, że znajdziemy korporację).
    Może UOKiK tym zainteresować? :-)

    M.