  • Data: 2007-11-21 23:38:33
    Temat: Re: zapowiada się wojna o zwalniane zasoby ?
    Od: "m...@l...ca" <m...@l...ca> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon Wyrembak wrote:

    > Po to jest to pasmo - po co to zmieniać?

    Bo nie nadaje się na dzisiejsze czasy. 100 kanałów nie upchniesz nawet gdy
    za 100 lat wymyślą mpega 4000.

    > Pasmo Ku też nie jest z gumy,
    > np. na pozycji 13E nie mu już miejsca na kolejne transpondery. Można
    > jedynie zmienić system nadawania na DVB-S2/MPEG4.

    Kilka stopni w lewo/ prawo i już jest 100% wolnego miejsca. Jest jeszcze
    pasmo Ka.

    > TV marnuje bardzo dużo pasma ze względu na przestarzałą
    >>

    > Kablówka jest mało mobilna, antena satelitarna duża i nie wszędzie da
    > się powiesić. A odpowiednio gęsta sieć nadajników DVB-T pozwoli na
    > odbiór na antenach pokojowych lub przenośnych odbiornikach.
    > Możesz napisać, że można to samo osiągnąć przeznaczając pasmo dla
    > operatorów komórkowych i odbierać tv w technologii DVB-H... ale po co to
    > komplikować?

    Dziecko bajki opowiadasz. Kiedy dorośniesz i wyjedziesz z centrum Warszawy
    lub innego dużego miasta to zobaczysz. Ja mieszkam 60km od Warszawy i za
    instalację antenową naziemną musiałem zapłacić 400zł. Za tę cenę dostałem 4
    anteny o długości do 2 metrów + zestaw wzmaniaczy i sumatorów oraz 3
    przedwzmacniacze antenowe + zestaw filtrów które przywiozłem ciężarówką co
    pozwala mi oglądać 7 kanałów z Warszawy. Odbiór jest na szkolną ocenę 4- (
    a mieszkam najwyżej w mieście - ostatnie piętro w najwyższym bloku). Na
    zwykłej siatce z gigantycznym wzmacniaczem odbiór na ocenę 2-. Jak sąsiad
    zapuści CB to można gasić TV i iść spać bo i tak się nic nie zobaczy.
    A teraz porównaj to do polsatu cyfrowego gdzie antena ma 75cm, może stać na
    ziemi (a nie w najwyższym punkcie jak się da co jest koniecznie przy
    odbiorze naziemnym) w dowolnym miejscu w Europie.
    Antenka polsatu spoko wchodzi do bagażnika średniego kombi lub na dach. Na
    kempingu sobie rozstawiasz na trawniku i już. Cena zestawu też tania: 100
    tależ + 200zł tuner. TVP mogła by spoko ściągać abonament ze swojej
    platformy.

    Ja już oglądałem mapy zasięgów nadajników cyfrowych i wiem, że moje miasto
    znów będzie w białej plamie. Pomyśl też o ludziach z Bieszczad. Tam nie ma
    nic bo żaden nadajnik tam nie stanie. Najwyższy czas aby Warszawiaki, a w
    szczególności rządzący ruszyli swoje różane dupska na prowincję i zobaczyli
    jak ludzie żyją.

    > Nadawania w paśmie UKF też powinno się zabronić - kilka MHz pasma
    > więcej. Przecież radio jest też na satelicie prawda?

    Oczywiście. UKF szumi jak cholera, relikt PRLu. Cyfrowy DAB/DMB na zakresie
    VHF3 - tu jest ich miejsce. Trzeba skończyć wreszcie z naszym zaściankiem.
    Jak przyjadą do nas goście na euro 2012 i tak będą z nas dumni, że nie
    podcieramy się już liściami.