-
1. Data: 2011-09-19 16:34:28
Temat: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: "mar jan" <n...@p...onet.pl>
hey,
czy zuzyty filt paliwa moze miec jakis wplyw na zawyzone spalanie?
chodzi o starego diesla wolnossaka.
logicznie rzecz biorac przyblokowanie filtra winno dawac efekt slabniecia auta,
przerywania i gasniecia jako ostatecznosc....
Oczywiscie spadek dynamiki to najpierwsze.
myle sie?
co innego zapchany filtr powietrza, on chyba zawyza spalanie?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2011-09-19 17:13:21
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: Olo <a...@d...pl>
W dniu 2011-09-19 16:34, mar jan pisze:
> hey,
> czy zuzyty filt paliwa moze miec jakis wplyw na zawyzone spalanie?
> chodzi o starego diesla wolnossaka.
> logicznie rzecz biorac przyblokowanie filtra winno dawac efekt slabniecia auta,
> przerywania i gasniecia jako ostatecznosc....
> Oczywiscie spadek dynamiki to najpierwsze.
> myle sie?
> co innego zapchany filtr powietrza, on chyba zawyza spalanie?
>
nie mylisz się...
-
3. Data: 2011-09-19 18:08:40
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
W dniu 19.09.2011 16:34, mar jan pisze:
> hey,
> czy zuzyty filt paliwa moze miec jakis wplyw na zawyzone spalanie?
> chodzi o starego diesla wolnossaka.
> logicznie rzecz biorac przyblokowanie filtra winno dawac efekt slabniecia auta,
> przerywania i gasniecia jako ostatecznosc....
> Oczywiscie spadek dynamiki to najpierwsze.
> myle sie?
> co innego zapchany filtr powietrza, on chyba zawyza spalanie?
>
jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.
JEśli się mylę, to przez przypadek odkryłeś super sposób na
oszczędzanie! kupić auto z 100konnym silnikiem, zatkać filtr i mamy 40
koni i 30% spadek zużycia paliwa ! :)
ToMasz
-
4. Data: 2011-09-19 18:17:00
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: Olo <a...@d...pl>
W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
> jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.
dodajmy filtr paliwa ;)
> JEśli się mylę, to przez przypadek odkryłeś super sposób na
> oszczędzanie! kupić auto z 100konnym silnikiem, zatkać filtr i mamy 40
> koni i 30% spadek zużycia paliwa ! :)
tendencja jest raczej w kierunku 240 koni przy 30% większym spalaniu :P
-
5. Data: 2011-09-19 19:29:48
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
> jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.
A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
6. Data: 2011-09-19 20:41:56
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:j57u6d$6fc$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
>> jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.
>
> A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?
skład mieszanki, kiedy otwierasz przepustnice i zapchany filtr paliwa zubaża
mieszanke.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komp
uter-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i180
4906436.html
-
7. Data: 2011-09-19 21:12:27
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-09-19 20:41, Kuba (aka cita) pisze:
>
> Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:j57u6d$6fc$1@news.onet.pl...
>> W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
>>> jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.
>>
>> A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?
>
> skład mieszanki, kiedy otwierasz przepustnice i zapchany filtr paliwa
> zubaża
> mieszanke.
Co otwierasz w tym starym dieslu? :)
-
8. Data: 2011-09-19 21:15:29
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-09-19 19:29, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
>> jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.
>
> A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?
>
A kąt wtrysku jakoś się tam nie zmienia w zależności od obciążenia silnika?
-
9. Data: 2011-09-19 22:28:40
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-09-19 21:15, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-09-19 19:29, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
>>> jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.
>>
>> A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?
>>
>
> A kąt wtrysku jakoś się tam nie zmienia w zależności od obciążenia silnika?
Raczej kąt zależy od obrotów ;) jak niby stara rotacyjna bądź rzędowa
pompa wtryskowa ma wykryć obciążenie ?
Są regulatory w nich, ino odśrodkowe a te mogą tylko zwiększać wraz ze4
wzrostem obrotów ...
Obciążenie silnika wykrywa w zależności od nastawienia nastawnika :)
Pozdrawiam !
-
10. Data: 2011-09-19 22:45:47
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-09-19 22:28, Czarek Daniluk pisze:
> W dniu 2011-09-19 21:15, Tomasz Pyra pisze:
>> W dniu 2011-09-19 19:29, MarcinJM pisze:
>>> W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
>>>> jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.
>>>
>>> A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?
>>>
>>
>> A kąt wtrysku jakoś się tam nie zmienia w zależności od obciążenia
>> silnika?
>
> Raczej kąt zależy od obrotów ;) jak niby stara rotacyjna bądź rzędowa
> pompa wtryskowa ma wykryć obciążenie ?
Ze stopnia wciśnięcia gazu.
Przy depnięciu, poza zwiększeniem dawki paliwa nie jest przestawiany kąt
wtrysku?
> Są regulatory w nich, ino odśrodkowe a te mogą tylko zwiększać wraz ze4
> wzrostem obrotów ...
Ze wzrostem obrotów to oczywiste, ale czy głębokość wciśnięcia gazu nie
ma wpływu na kąt wtrysku?