  • 1. Data: 2019-02-24 02:52:19
    Temat: zamiennik akumulatora do laptopa
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Zanabyłem ostatnio używanego panasonica CF-19 do robót w terenie.
    Wersja starawa (mk3) ale do tego co potrzebuję się nadaje.

    Tyle, że akumulator słabo trzyma. Czyli coś koło 2 godzin.
    Oryginalne są droższe niż wydałem na urządzenie, więc może zamiennik ?

    Na allegro znalazłem w rozsądnej cenie (około 100 zł) - ale niestety na
    napięcie 11.1V
    A ten, który mam w komputerze jest 10.65V (typ CF-VZSU48R).

    Czytałem, że były różne wersje napięciowe akumulatorów, ale już który
    pasuje do której wersji to nie znalazłem

    Więc tak ogólniej - jak myślicie, jaki może być skutek wsadzenia
    akumulatora o wyższym o 0.45V napięciu nominalnym ?

  • 2. Data: 2019-02-24 08:40:38
    Temat: Re: zamiennik akumulatora do laptopa
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 24 Feb 2019 02:52:19 +0100, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Więc tak ogólniej - jak myślicie, jaki może być skutek wsadzenia
    > akumulatora o wyższym o 0.45V napięciu nominalnym ?

    A czy to nie będzie tak, że laptop po prostu nie naładuje akumulatora
    powyżej tych swoich 10.65V? Układ ładowania zapewne jest w komputerze, a
    nie w aku.

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-02-24 11:44:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > A czy to nie będzie tak, że laptop po prostu nie naładuje akumulatora
    > powyżej tych swoich 10.65V? Układ ładowania zapewne jest w komputerze, a
    > nie w aku.

    Może być inaczej: zamiennik ma litówki, a oryginał miał NiMH albo coś
    jeszcze innego. Wtedy już (pomijając drobną różnicę napicia) układ
    zasilania jeśli wystartuje, może zrobić nawet krzywdę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-02-24 13:05:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Feb 2019 11:44:54 +0100, Adam napisał(a):

    > Może być inaczej: zamiennik ma litówki, a oryginał miał NiMH albo coś
    > jeszcze innego. Wtedy już (pomijając drobną różnicę napicia) układ
    > zasilania jeśli wystartuje, może zrobić nawet krzywdę.

    IMO - w tym wieku juz nikt nie wsadza NiMH do laptopow, wiec jesli
    sprzet ma ponizej 18 lat ...

    11.1 to 3*3.7V, co sugeruje dolne/nominalne napiecie li-ion.
    Moze tylko zmienili nominał, moze faktycznie jakas inna chemia, ktora
    podnosi napiecie, moze z tym zwiazane wyzsze napiecie ladowania (4.3V)
    ... na oko to raczej niewiele grozi.

    J.

  • 5. Data: 2019-02-25 00:12:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Moze tylko zmienili nominał, moze faktycznie jakas inna chemia, ktora
    > podnosi napiecie, moze z tym zwiazane wyzsze napiecie ladowania (4.3V)

    Na oryginale panasonica nie jest napisane co to za typ ogniw.
    Znaczy, wszystko napisane jest krzaczkami poza cyframi. Więc może i jest
    napisane :)

    To jest podobno też oryginał (tyle że używany) , też 10.65V i to jest
    Li-ion ;

    https://allegro.pl/oferta/bateria-panasonic-cf-19-1-
    5-2h-cf-vzsu48-7592957274

    A to ten zamiennik, który bym chciał kupić ;

    https://allegro.pl/oferta/bateria-akumulator-do-pana
    sonic-toughbook-cf-19-6581395589

    Też Li-Ion.

    No to już głupi jestem teraz co robić.
    Może coś mogę sprawdzić, czy zmierzyć ? Czy jak ?
    Mogę ten używany kupić i rozebrać, tylko co to da ?

  • 6. Data: 2019-02-25 00:20:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    generalnie są też zamienniki 10.65V

    https://www.ebay.com/itm/CF-VZSU48-Battery-for-Panas
    onic-CF-VZSU48-CF-19-CF19-Toughbook-CF-VZSU28-50/232
    975734030?hash=item363e6f950e:g:EXYAAOSw0BtbzeDi:rk:
    2:pf:1&frcectupt=true

    ale akurat nie w PL.

  • 7. Data: 2019-02-25 00:30:30
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    znalazłem serwisówkę do mojej wersji (znaczy do mk3, bo sam model ciut
    inny): http://tim.id.au/laptops/panasonic/CF-19KDRAXCM.pdf

    I tam jest ;
    " This computer contains a lithium battery to enable the date, time, and
    other'

    A sam model był produkowany od roku 2006 (wersja mk1).
    Od którego roku weszła moja wersja (mk3) nie mogę znaleźć...

  • 8. Data: 2019-02-25 01:06:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Feb 2019 00:30:30 +0100, sundayman napisał(a):
> [...]
    >
    > I tam jest ;
    > " This computer contains a lithium battery to enable the date, time, and

    To raczej chodzi o taka 2032 do podtrzymania.

    J.

  • 9. Data: 2019-02-25 01:21:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 25.02.2019 o 01:06, J.F. pisze:

    > To raczej chodzi o taka 2032 do podtrzymania.
    >
    > J.

    no tak, masz rację.
    Ale chyba to samo dotyczy akumulatora, bo jest opisane "Precautions -
    battery pack" w tym samym akapicie.

    W specyfikacji jest napisane : Battery Pack Li-Ion 10.65V 5.7Ah

  • 10. Data: 2019-02-25 09:17:02
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2019-02-25 o 01:21, sundayman pisze:

    > no tak, masz rację.
    > Ale chyba to samo dotyczy akumulatora, bo jest opisane "Precautions -
    > battery pack" w tym samym akapicie.
    >
    > W specyfikacji jest napisane  : Battery Pack Li-Ion 10.65V 5.7Ah

    Kupiłem podróbkę do T530. Przy "połowie pojemności" niknęło zasilanie.
    Dopiero po dokładnym przyjrzeniu się wychodziło że po dojściu do
    jakiegoś poziomu interpretowanego jako połowa pojemności napięcie
    zaczynało gwałtownie spadać i nawet nie szło baterii skalibrować.
    Oryginalna działa bez zarzutu.
    Z kolei podróby do Della - rzadko wytrzymują dłużej niż rok. A firmowane
    przez Della chodzą całkiem długo, o ile są w miarę kulturalnie używane
    (jak się okazuje są tacy co potrafią nawet takie zajeździć szybko).
    No ale jak nie masz możliwości kupienia to faktycznie jest problem.
    Spróbuj pogadać z Batimexem.

    Pozdrawiam

    DD