    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zamiennik akumulatora do laptopa
    Date: Mon, 25 Feb 2019 00:12:58 +0100

    > IMO - w tym wieku juz nikt nie wsadza NiMH do laptopow, wiec jesli
    > sprzet ma ponizej 18 lat ...
    >
    > 11.1 to 3*3.7V, co sugeruje dolne/nominalne napiecie li-ion.
    > Moze tylko zmienili nominał, moze faktycznie jakas inna chemia, ktora
    > podnosi napiecie, moze z tym zwiazane wyzsze napiecie ladowania (4.3V)
    > ... na oko to raczej niewiele grozi.

    Na oryginale panasonica nie jest napisane co to za typ ogniw.
    Znaczy, wszystko napisane jest krzaczkami poza cyframi. Więc może i jest
    napisane :)

    To jest podobno też oryginał (tyle że używany) , też 10.65V i to jest
    Li-ion ;

    https://allegro.pl/oferta/bateria-panasonic-cf-19-1-
    5-2h-cf-vzsu48-7592957274

    A to ten zamiennik, który bym chciał kupić ;

    https://allegro.pl/oferta/bateria-akumulator-do-pana
    sonic-toughbook-cf-19-6581395589

    Też Li-Ion.

    No to już głupi jestem teraz co robić.
    Może coś mogę sprawdzić, czy zmierzyć ? Czy jak ?
    Mogę ten używany kupić i rozebrać, tylko co to da ?