  • 31. Data: 2013-12-16 22:59:26
    Temat: Re: zalany laptop
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > Siemensa chyba

    > Gniazdo moze byc szczelne i tylko styki narazone.

    Nie było. Bez zaślepki puszczało wode do środka.

    > Ja utopilem C35 - to nie jest szczelny telefon, ale ze od razu
    > wyciagnalem baterie, to przezyl jeszcze pare lat.
    > Nawet mimo tego ze wysuszyc od razu nie moglem - trudno to zrobic na
    > wczasach bez narzedzi i internetu.
    > Ale w ciagu doby zakonserwowalem w spirytusie i to mu pomoglo przetrwac.

    > On tam nie ma roboczej warstwy grafitu ?

    Ten grafit jest dosyć mocny i sklejony jakimś lakierem - woda mu
    niespecjalnie szkodz. Tylko cewki trzeba omijać.

    --
    Darek

  • 32. Data: 2013-12-18 01:48:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:52ae01bb$0$2353$65785112@news.neostrada.pl...

    > Oj tam, oj tam - transplantologia poczyniła spore postępy, najwyżej trzeba
    > będzie sobie nową wątrobę sprawić!

    Immunologia ma jednak słabe miejsca nadal - raczej wolałbym nie brać
    immunosupresantów do końca życia.

    > Co się izopropanolu nawąchałem w życiu to się nawąchałem - ale

    Mnie trochę przygrzanym drewnem jedzie...

    > procesu. A rozcieńczony wodą dejonizowaną o rezystywności 18 MOhm*cm - kto
    > tak czystą wódkę pijał?

    Ja chyba nie, a osmoza co na to? :))
    Kiedyś do kumpla na centrali, zanabyłem dwie butelki dojczespirytu Royal,
    chyba litrowe, albo litr w sumie, nawet nie tak tragiczne cenowo.
    Jakieś fotki z bunkrów, zaprawialiśmy, kumpel, ja i towarzystwo, tymże
    C2H5OH, rozrobionych wodą cieplą przegotowaną, po mieszaniu przestudzone
    nieco. Nie było to najmądrzejsze posunięcie :)) (choć wchodziło dość
    łatwo... ale... juz wiecie co potem) :))

    > Darek
    >
    > P.S. Przegryzanie się spirtu z dejonizatką świetnie przyspieszała pluczka
    > ultradźwiękowa.

    To nie wystarczyło pomieszać? Jakoś nie wyobrażam sobie różnicy... :)
    Czy chodzio o wzajemne ułożenie się cząsteczek, aby zajęły jak najmniej
    miejsca? :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 33. Data: 2013-12-18 01:50:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PcmOl" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Z podspodu niektórych scalaków konieczne jest wydmuchanie wody sprężonym
    > powietrzem.
    > W przeciwnym wypadku będzie schło "ruski miesiąc".

    Gorąca suszarka i dopóki w paluchy za bardzo nie parzy, jadziem, sporo
    pomagało. Potem wywiesić na balkon, wiatr to owiewał i następnego dnia było
    suche. Sprawdzenie, czy coś nie zalega i jeśli nie - złożenie do kupy.
    Tak sobie musiałem radzić, sprężarki nie mając.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 34. Data: 2013-12-18 01:52:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:52ae0237$0$2353$65785112@news.neostrada.pl...
    > Albo wymycie dosyc silnym (strzykawka 20 ccm z igłą do injekcji
    > śródskórnych) strumieniem alkoholu - dla taniości najlepiej izopropanolem.

    To już szybciej... ale czy napewno czegoś nie rozpuszczę? (Nadruki, pleksa
    sporadycznie spotykana, itd)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.