-
11. Data: 2016-03-19 21:22:17
Temat: Re: załamka
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2016-03-19 o 20:42, Adam pisze:
> W dniu 2016-03-18 o 19:44, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> W dniu 2016-03-18 o 14:14, Adam pisze:
>>>
>>> Znam kilku "dziadków", co to jeszcze zatykają wlot chłodnicy na zimę,
>>
>> A to akurat nie jest takie głupie w przypadku ludzi, którzy spod domu od
>> razu ruszają do jazdy z większymi niż wielkomiejskie, prędkościami.
>> Ilość powietrza wpadająca przez atrapę do komory silnika jest tak duża,
>> że przy dużym mrozie potrafi skutecznie schładzać silnik, mocno
>> przedłużając jego dojście do temp. roboczej.
>> I sprawność termostatu nie ma tu nic do rzeczy.
>
> Termostat nie ma sprawności, tylko temperaturę otwarcia :)
>
Miałem na myśli stan sprawny/zepsuty. :P
> Owszem - jest problem w nowych dizlach (z pompowtryskiwaczami i TDI) -
> one są "zimne". Stąd też w niektórych autach stosuje się dodatkowe
> dogrzewacze - np. we Freelanderze miałem Webasto.
To swoją drogą, ale nawet benzyniaki potrafią się długo nagrzewać, jeśli
jest np. -10 stopni, a ruszasz spod domu i jedziesz 20-30km ze średnią 70.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
12. Data: 2016-03-19 21:26:46
Temat: Re: załamka
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 18 Mar 2016 05:13:33 -0500, Pszemol napisał(a):
> jak
> jest uszczelniony taki plastikowy korek spustowy
> w plastikowej misce - czy jest gwint/podkładka czy
> jakaś inna metoda? Jaką siłą się go dokręca, sprawdzałeś?
Takie połączenia plasik-plasik zazwyczaj uszczelnia się oringiem.
-
13. Data: 2016-03-19 21:29:09
Temat: Re: załamka
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 17 Mar 2016 19:13:36 +0100, LEPEK napisał(a):
> W dniu 2016-03-17 o 16:10, Marcin Kiciński pisze:
>> Plastikowe baki
>> sa OK
>
> Ja wiem? Mi z takiego baku nie raz paliwo spuścili (śrubokrętem).
Ale dali radę przebić?
Czy to może była raczej lutownica czy jakiś inny sposób na wytopienie
dziury?
Bo patrząc na niektóre ślady które nosi od spodu mój zbiodnik w Hondzie,
mam wrażenie że jest on niezniszczalny :)
Dwa razy rozleciał się po uderzeniach kosz z pompą paliwa, a sam zbiornik
cały czas sprawny.
-
14. Data: 2016-03-20 22:11:09
Temat: Re: załamka
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-03-19 o 21:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2016-03-19 o 20:42, Adam pisze:
>> W dniu 2016-03-18 o 19:44, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>> W dniu 2016-03-18 o 14:14, Adam pisze:
>>>>
>>>> Znam kilku "dziadków", co to jeszcze zatykają wlot chłodnicy na zimę,
>>>
>>> A to akurat nie jest takie głupie w przypadku ludzi, którzy spod domu od
>>> razu ruszają do jazdy z większymi niż wielkomiejskie, prędkościami.
>>> Ilość powietrza wpadająca przez atrapę do komory silnika jest tak duża,
>>> że przy dużym mrozie potrafi skutecznie schładzać silnik, mocno
>>> przedłużając jego dojście do temp. roboczej.
>>> I sprawność termostatu nie ma tu nic do rzeczy.
>>
>> Termostat nie ma sprawności, tylko temperaturę otwarcia :)
>>
>
> Miałem na myśli stan sprawny/zepsuty. :P
OK :)
Czasem techniczne wykształcenie przeszkadza ;)
>
>> Owszem - jest problem w nowych dizlach (z pompowtryskiwaczami i TDI) -
>> one są "zimne". Stąd też w niektórych autach stosuje się dodatkowe
>> dogrzewacze - np. we Freelanderze miałem Webasto.
>
> To swoją drogą, ale nawet benzyniaki potrafią się długo nagrzewać, jeśli
> jest np. -10 stopni, a ruszasz spod domu i jedziesz 20-30km ze średnią 70.
>
To może GDI.
Nie spotkałem w miarę nowego benzynowego, począwszy od gaźnikowych do
wielopunktowych wtrysków, który by się długo grzał.
Oczywiście pomijam stare konstrukcje typu M20, S15, czy jakieś GAZ-y,
UAZ-y czy inne Żiguli, albo chłodzone powietrzem, począwszy od Malucha
aż do dużych ciężarówek Tatra.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
15. Data: 2016-03-21 09:00:54
Temat: Re: załamka
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 2016-03-17 o 16:02, megrims pisze:
> Wymieniłem olej w Golfie R. Przy okazji wlazłem pod auto
> i popatrzałem. R 300KM ma plastikową miskę olejową i plastikowy
> korek spustu oleju, który można odkręcić monetą.
>
> Czy niedługo całe silniki będą plastikowe?
Czipowałeś go?
-
16. Data: 2016-03-22 01:03:45
Temat: Re: załamka
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:1pwgd2g451c7m$.1f29m1p9py3n4$.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 18 Mar 2016 05:13:33 -0500, Pszemol napisał(a):
>
>> jak jest uszczelniony taki plastikowy korek spustowy
>> w plastikowej misce - czy jest gwint/podkładka czy
>> jakaś inna metoda? Jaką siłą się go dokręca, sprawdzałeś?
>
> Takie połączenia plasik-plasik zazwyczaj uszczelnia się oringiem.
No jasne.
Tak jak korek spustowy w chłodnicy w moim starym Nissanie 1994 :-)
Dzięki :-)
-
17. Data: 2016-03-22 01:53:51
Temat: Re: załamka
Od: __Maciek <i...@c...org>
Sat, 19 Mar 2016 21:29:09 +0100 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
napisał:
>Czy to może była raczej lutownica czy jakiś inny sposób na wytopienie
>dziury?
Może zapalniczka? :-)