-
1. Data: 2010-01-19 15:09:37
Temat: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: maryjan <n...@w...com>
Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(
-
2. Data: 2010-01-19 15:26:38
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: Qlfon <r...@l...pl>
maryjan pisze:
> Audi czy subaru?
> Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
> kwota w okolicach 35-38 tys
> z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
> ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
> pojawia sie zgryz zasadniczo :(
A Jeep Cherokee to pies?
Automat - jest
4x4 - jak najbardziej
:)--
Qlfon, Lublin - w końcu:)
-
3. Data: 2010-01-19 15:31:37
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
Dnia 19.01.2010 maryjan <n...@w...com> napisał/a:
> Audi czy subaru?
> Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
> kwota w okolicach 35-38 tys
> z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
> ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
> pojawia sie zgryz zasadniczo :(
Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes.
Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem
wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik.
Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos
na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :)
--
Jacek "AMI" Rudowski
-
4. Data: 2010-01-19 15:38:39
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: maryjan <n...@w...com>
Jacek Rudowski napisał(a):
> Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes.
> Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem
> wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik.
>
> Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos
> na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :)
łał! nie musi być. bardziej chodzi o trakcję, wygodę i zapas mocy.
nie ukrywam, że do przemyśleń przyczyniły się również obecne warunki
pogodowe :)
-
5. Data: 2010-01-19 19:24:14
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: Wojtek <d...@g...pl>
W dniu 2010-01-19 15:09, maryjan pisze:
> Audi czy subaru?
> Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
> kwota w okolicach 35-38 tys
> z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
> ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
> pojawia sie zgryz zasadniczo :(
Mi się by bardziej wydawało, że jest to wybór raczej pomiędzy dieslem
audi, a benzyną subaru.
Pozdrawiam, Wojtek.
-
6. Data: 2010-01-19 19:43:06
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: "Tadeusz" <...@a...pl>
Użytkownik "maryjan" <> napisał w wiadomości ...
> Audi czy subaru?
> Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
przecież subaru to też prawie 4x4,
tam nie ma np. czysto mechanicznego torsena
tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50
rozdział mocy na osie ale z automatem to masz
w subarynce bodajże 90:10 przód:tył...
-
7. Data: 2010-01-19 21:53:27
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
W dniu 2010-01-19 19:43, Tadeusz pisze:
> tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50
> rozdział mocy na osie ale z automatem to masz
> w subarynce bodajże 90:10 przód:tył...
Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest
podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były
podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne
sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy.
Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu
podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia
podział 50:50 na żądanie kierowcy.
T.
-
8. Data: 2010-01-19 23:49:21
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2010-01-19 15:09, maryjan pisze:
> Audi czy subaru?
> Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
> kwota w okolicach 35-38 tys
> z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
> ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
> pojawia sie zgryz zasadniczo :(
Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko
pobieżnie oglądałem temat
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
9. Data: 2010-01-19 23:54:02
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
Tomasz Finke pisze:
> Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest
> podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były
> podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
> przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne
> sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy.
> Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu
> podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia
> podział 50:50 na żądanie kierowcy.
Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
10. Data: 2010-01-19 23:55:28
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
BartekK pisze:
> Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko
> pobieżnie oglądałem temat
A skad tam wytrzasnales staly 4x4?
--
Pozdrawiam,
Maciek