-
1. Data: 2011-03-16 13:23:47
Temat: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: "Lechu_wro" <w...@W...gazeta.pl>
MTT Superbike
http://pl.wikipedia.org/wiki/MTT_Superbike
film:
http://www.youtube.com/watch?v=4ejRkBimDD8
czy policja się nie przyczepi do dziwnego dźwięku silnika tego moto ?
ile to coś pali i jak jest z serwisem,
bo sprawdziłem, że ma jakiś dziwny silnik "silnik turbowałowy"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turbowa%C5%82owy
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-03-16 13:35:51
Temat: Re: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 16 Mar 2011 13:23:47 +0000 osobnik zwany Lechu_wro
wystukał:
> MTT Superbike
> http://pl.wikipedia.org/wiki/MTT_Superbike film:
> http://www.youtube.com/watch?v=4ejRkBimDD8
>
> czy policja się nie przyczepi do dziwnego dźwięku silnika tego moto ?
> ile to coś pali i jak jest z serwisem, bo sprawdziłem, że ma jakiś
> dziwny silnik "silnik turbowałowy"
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turbowa%C5%82owy
wg tego
http://www.youtube.com/watch?v=ui9RZ01jnDg
320KM i 420kmh :)
--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
3. Data: 2011-03-16 17:30:50
Temat: Re: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
W dniu 16.03.2011 14:23, Lechu_wro pisze:
> MTT Superbike
> [...] jakiś dziwny silnik "silnik turbowałowy"
Jaki znowu dziwny? Normalny, zwykły silnik turbowałowy taki jak w
helikopterach, czołgach i jak widać motocyklach.
-
4. Data: 2011-03-16 19:14:30
Temat: Re: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>
> Jaki znowu dziwny? Normalny, zwykły silnik turbowałowy taki jak w
> helikopterach, czołgach i jak widać motocyklach.
Przegladajac dalej filmy na YT trafilem na taki cudowny wynalazek ;)
http://www.youtube.com/watch?v=EjT6qqC4FIk&feature=r
elated
Idea idealna - darmowe tankowanie na kazdym cpnie !!!!
;)
Pzdr
PanAdol
-
5. Data: 2011-03-16 19:57:52
Temat: Re: zakocha?em sie w tym cudzie ;)
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
W dniu 16.03.2011 20:14, PanAdol pisze:
>> Jaki znowu dziwny? Normalny, zwyk?y silnik turbowa?owy taki jak w
>> helikopterach, czo?gach i jak widaae motocyklach.
> Przegladajac dalej filmy na YT trafilem na taki cudowny wynalazek ;)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=EjT6qqC4FIk&feature=r
elated
>
> Idea idealna - darmowe tankowanie na kazdym cpnie !!!!
Zastanawia mnie czy sprawdziłoby to się jako KERS w czteroczłapach.
Chyba jest to lżejsze rozwiązanie od koła zamachowego i akumulatorów.
--
pozdr
nalesnik
-
6. Data: 2011-03-18 09:02:58
Temat: Re: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
Użytkownik "Lechu_wro" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ilqdl3$19t$1@inews.gazeta.pl...
> MTT Superbike
> http://pl.wikipedia.org/wiki/MTT_Superbike
> film:
> http://www.youtube.com/watch?v=4ejRkBimDD8
>
> czy policja się nie przyczepi do dziwnego dźwięku silnika tego moto ?
> ile to coś pali i jak jest z serwisem,
> bo sprawdziłem, że ma jakiś dziwny silnik "silnik turbowałowy"
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turbowa%C5%82owy
>
dziwny może i on nie jest ale stosunkowo nietypowy dla zastosowań lądowych.
Dawno dawno temu coś koło końca lat 80-tych, gdy byłem tą tematyką bardziej
zainteresowany słyszałem że robiono próby zastosowania tych silników w
ciężarówkach przemierzających trasy transkontynentalne ale niespecjalnie się
powiodły z uwagi na zasdnicze wady tego silnika. Wadą tego silnika z etgo co
pamiętam jest jego bardzo duża bezwładność - on ma optimum mocy przy jakichś
tam stałych obrotach wału/turbiny i nie są to małe obroty - stąd
charakterystyczne wycie - zresztą jak każdy silnik przepływowy. Tym
silnikiem w czystej jego postaci nie można nagle zwolnić i nagle
przyspieszyć jak silnikiem spalinowym czy elektrycznym- on się musi
"rozkręcić" lub wytracić obroty. Pewnie można stosować jakieś hamulce wału
czy turbin ale ze względu na panujące w silniku warunki nie będą to
rozwiązania ani tanie ani proste. Przypuszczam że uzyskanie jakiejś tam
sprawności operacyjnej przy małych prędkościach to albo mocno rozbudowania i
skomplikowana autrmatyczna skrzynia biegów albo systemy regulujące moc
turbiny odbiorczej (skok łopatek lub ilość gazów wylotowych kierowanych na
turbinę) albo i jedno i drugie - dokładnie nie wiem - tak sobie na gorąco
dywaguję.
Do tego dochodzi specyficzne paliwo, gorące gazy wylotowe które gdzieś
trzeba uwalniać lub schłodzić przed wypuszczeniem, efekt żyroskopowy jaki
dają szybko wirujące masy - chyba niezbyt korzystna sprawa w motocyklu i
utrzymanie silnika - konieczność idealnego wręc wyważenia wału z turbinami i
zagrożenia jakie niesie niewyważenie lub wciągnięcie jakiegoś szajsu do
takiego silnika i uderzenie w łopatki turbin.
Pomijam zagadnienia ekologiczne - pewnie żadnych norm euro i norm hałasu
toto nie spełni, więc IMHO narazie ciekawostka.
Takie moto niesie tez nowe możliwości na drodze- zamiast komuś kto stoi za
nami sypnąć żwirem spod koła, można mu spalić kombinezon lub wypalić dziurę
w przedniej szybie katamaranka :)
A jakieś sprytne wożenie ze sobą skrzydeł i otwarcie gazów wylotowych na
odrzut zamiast na turbinę odbiorczą mogłoby sprawić ze mielibyśmy prawdziwą
moto-lotnię :) No i nafta. Niby najtańsze paliwo, ale w sklepie butelka 0,5
litra prymusówki kosztuje ze 6 zeta.
Czekam na filmy o motocyklach parowych (koniecznie z topcase'em na węgiel),
motocykle z silnikiem liniowym (to by była jazda :)))) ), no i może jakiś
mały reaktorek na śmieciuszki jak "powrocie do przyszłości"
choć w sumie "parowce" sam znalazłem i jest ich niemało:
http://www.youtube.com/watch?v=KvYFK8PPsu0&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=0gkgoNTBLdE
http://www.youtube.com/watch?v=MfYh4tlYxn8&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=6Rb0OCuCPQY&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=m5X5C7x2h5g&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=d7yksdd_cQc&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=TLXH2c9C8Ys&feature=r
elated
I aż dziwi że przy "parowcach" nie poszli w stronę napędu na dwa koła :)
-
7. Data: 2011-03-18 12:02:09
Temat: Re: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: "blur" <b...@p...onet.pl>
Użytkownik "Lechu_wro" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ilqdl3$19t$...@i...gazeta.pl...
>MTT Superbike
nic nowego, chyba nawet w tej padace "torque" to występuje
-
8. Data: 2011-03-18 12:07:30
Temat: Re: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: "blur" <b...@p...onet.pl>
Użytkownik "PanAdol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ilr26q$etk$...@i...gazeta.pl...
> Jaki znowu dziwny? Normalny, zwykły silnik turbowałowy taki jak w
> helikopterach, czołgach i jak widać motocyklach.
>Przegladajac dalej filmy na YT trafilem na taki cudowny wynalazek ;)
>http://www.youtube.com/watch?v=EjT6qqC4FIk&feature=
related
>Idea idealna - darmowe tankowanie na kazdym cpnie !!!!
pokaż mi stację gdzie można nabić więcej jak 6at, no chyba że miałbyś
potężnie wielkie wykorbienie + ogromny zbiornik
-
9. Data: 2011-03-18 12:31:09
Temat: Re: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
Jackare napisał(a):
> choć w sumie "parowce" sam znalazłem i jest ich niemało:
Tu na liscie AZ ma parowca.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
-
10. Data: 2011-03-18 12:44:51
Temat: Re: zakochałem się w tym cudzie ;)
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jackare"
>powiodły z uwagi na zasdnicze wady tego silnika. Wadą tego silnika z etgo co
>pamiętam jest jego bardzo duża bezwładność - on ma optimum mocy przy jakichś
>tam stałych obrotach wału/turbiny i nie są to małe obroty - stąd
>charakterystyczne wycie - zresztą jak każdy silnik przepływowy. Tym
>silnikiem w czystej jego postaci nie można nagle zwolnić i nagle
>przyspieszyć jak silnikiem spalinowym czy elektrycznym- on się musi
>"rozkręcić" lub wytracić obroty.
To akurat nie jest jakiś straszny problem. Można zastosować, jak
w lokomotywach przekładnię elektryczną.
--
Kruk@ -\ |
}-> epsilon.eu.org |
http:// -/ |
|