  • Data: 2013-04-17 00:56:01
    Temat: Re: zakłócenia od nadajnika FM
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Stachura" <k...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
    news:slrnkmrc86.2q9.koot@localhost.localdomain...

    > Tutaj facet pisze, że jednak można...
    > http://solomonsmusic.net/FM_CrystalRadio.html

    Nic wielkiego, zwykła detekcja przez pracę na zboczu charakterystyki obwodu
    (1). Najprostszy i najmniej ekonomiczny detektor FM, także jakość
    otrzymanego sygnału najlepsza nie będzie.

    (1) Stroimy na zboczu, aby przy dewiacji, jeśli częstotliwość pójdzie w
    jedną stronę, obwód stał się bardziej odstrojony i poziom sygnału po
    detektorze zmaleje, a jak odchyli sięw drugą stronę, to obwód będzie mniej
    odstrojony, dzięki czemu lepiej odtłumia i poziom sygnału rośnie. Tak działa
    najprostsza "przemiana" modulacji FM w modulację AM, którą "rozkminiamy" jak
    przy odbiorze Warszawy I z Solca (225 kHz). Potraktowałbym bardziej jako
    ciekawostkę, niż coś użytecznego.