  • Data: 2024-01-08 08:57:39
    Temat: Re: zakłócenia GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Jan 2024 17:31:56 +0100, Mirek wrote:
    > W nawiązaniu do ostatnich doniesień medialnych od razu narzuca się
    > pytanie: co jest źródłem tych zakłóceń?
    > Albo przynajmniej gdzie jest to źródło.

    Podobno ktos namierzył i zrodlo jest gdzies niedaleko Kaliningradu.

    > Nie można namierzyć?
    > Nie można o tym mówić?
    > Zakłóca uplink do satelitów i po prostu nie wiemy?

    uplink tu nie ma znaczenia. Satelity moga pracowac niezaleznie.

    Hm ... a nie zakłócaja sami towarzysze amerykanie?
    Moze to ma sens, zeby nad Ukrainą GPS cywilny był niedokładny?
    A sens moze miec zakłocenie ruskim Glonassa.

    Namierzenie jest dosc trudne, bo to słaby sygnał, i w dodatku
    wszystkie satelity w tym samym pasmie nadają - wiec trudno odróżnic.
    A sam odbiór w dodatku korelacyjny.

    J.