  • 1. Data: 2010-07-01 17:55:02
    Temat: zakłócenia?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nawiązując do mojego wątku o diodach, obiecałem wkleić obrazek z moim
    problemem - zaczynam nowy wątek...
    oto i on:
    http://hidusb.pl/Szumy_1.jpg
    jest to sygnał na wyjściu jednego z portów '51 taktowanego 24MHz... czy Ktoś
    może wyjaśnić co widać na tym rysunku? skąd się to bierze? i jak temu
    zaradzić...

    to nie jest zakłócenie, jak się zmniejszy podstawę czasu to widać, że to
    zwykły przebieg sinusoidalny zsynchronizowany z cyklami procesora... a nie
    jakieś szumy losowe...
    http://hidusb.pl/Szumy_2.jpg

    co jest grane? jak temu zaradzić? te skoki przy skokach sygnału to chyba od
    sondy - prowizorka na kabelkach... chodzi o ten sinus... co może być grane?

  • 2. Data: 2010-07-01 17:56:13
    Temat: Re: zakłócenia?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zasilania już nie wklejam, ale idealne 5V, żadnych szumów, na wyjściach
    układów które dołączone są do tego '51 też brak zakłóceń... ciekawa
    sprawa...

  • 3. Data: 2010-07-01 18:20:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Jul 2010 19:55:02 +0200, identifikator: 20040501 wrote:
> [...]

    >sondy - prowizorka na kabelkach... chodzi o ten sinus... co może być grane?

    A gdzie podlaczyles mase tej sondy ?
    Bo co jest ciekawe - ze on jest tylko w czasie 0 na wyjsciu, a nie 1.
    Odwrotnie byloby uzasadnione - w stanie wyzszej impedancji moze sie
    cos lapac z sasiednich obwodow.

    dotknij "goracy koniec" sondy do nozki masy procesora.

    No i pamietaj ze oscyloskop bywa polaczony z bolcem w gniazdku.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-01 19:22:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:i0il0i$1nq$1@mx1.internetia.pl...
    > zasilania już nie wklejam, ale idealne 5V, żadnych szumów, na wyjściach
    > układów które dołączone są do tego '51 też brak zakłóceń... ciekawa
    > sprawa...

    A te zasilanie to gdzie mierzysz, na procku, czy przy stabilizatorze,
    jakieś elektrolity + 100 nF na zasilaniu procka masz? Co chcesz sterować
    tymi pinami, bo jak coś niezbyt szybkiego, to jakieś kondensatory na
    wyjściach do masy można dać.

  • 5. Data: 2010-07-01 21:42:40
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Ja bym podłączył masę tej sondy w inne miejsce i sprawdził jak się
    zmieniają te zakłócenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-07-01 23:21:40
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> wrote:
    > co jest grane? jak temu zaradzić? te skoki przy skokach sygnału to chyba od
    > sondy - prowizorka na kabelkach... chodzi o ten sinus... co może być grane?

    Polecam przejść się do dobrej biblioteki i przeczytać::

    Metody redukcji zakłóceń i szumów w układach elektronicznych
    Henry W. Ott

    Co prawda bardziej traktuje o analogówce, ale dokładnie, od podstaw,
    systematycznie i kompleksowo opisuje zjawisko szumów i przenikania
    zakłóceń.

    --
    Patryk

  • 7. Data: 2010-07-02 08:24:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]

    W tym miejscu nie wiem, czy sonda z prawdziwego zdarzenia, czy po prostu
    kabel.
    No i sądzę, że ten widoczny przebieg to jednak prostokąt ;-)

    > A gdzie podlaczyles mase tej sondy ?
    > Bo co jest ciekawe - ze on jest tylko w czasie 0 na wyjsciu, a nie 1.
    > Odwrotnie byloby uzasadnione - w stanie wyzszej impedancji moze sie
    > cos lapac z sasiednich obwodow.

    Odwrotnie też da się uzasadnić, szczególnie gdy sonda to kabel o
    odpowiedniej pojemności.
    Sygnał jest łapany przez pętlę pomiarową. Wstawienie dużej impedancji w
    obwód (w stanie 1) razem z pojemnością kabelka tworzy filtr fdp i tego
    sygnału nie przepuszcza.

    > dotknij "goracy koniec" sondy do nozki masy procesora.

    Popieram.

    P.G.