    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Sun, 27 Aug 2023 09:49:13 +0200
    <ubs72j$btq$1$Cav@news.chmurka.net> <ubsinu$19oua$1@dont-email.me>
    <ubsri6$lpt$2$Cav@news.chmurka.net> <ubss7i$1b3u8$1@dont-email.me>
    <ubtkcp$4o6$1$Cav@news.chmurka.net> <ubtoaa$1gleq$3@dont-email.me>
    <ubut2p$vab$1$Cav@news.chmurka.net> <ubv6mi$1qm8e$3@dont-email.me>
    <ucd0q1$52e$1$Shrek@news.chmurka.net> <ucd2jo$k3on$1@dont-email.me>
    <1w9gewq3rsee.pq6zmen8vsx5$.dlg@40tude.net> <ucd795$kqvr$1@dont-email.me>
    <1duopkxi18kz1$.1cvo5ek6kahg4.dlg@40tude.net>
    <ucdb09$lr8k$1@dont-email.me> <yzrwdpp6bi59.ncc1g844qr8u$.dlg@40tude.net>
    <ucdeke$n0hu$1@dont-email.me>
    <i0v16106hp70$.199sk744natn7.dlg@40tude.net>
    <ucdjil$nrni$1@dont-email.me>
    <1wec30sfddhz3$.10jti77dfwmg2.dlg@40tude.net>
    <ucdtvq$pp9m$1@dont-email.me>

    On Sun, 27 Aug 2023 00:22:33 +0200, heby wrote:

    > Bedziemy mieć elektrownie jądrowe gdzieś w tym samym czasie co Izery dla
    > każdego suwerena.

    > Ale może dość łatwo zmieniać moc wyjściową w szerokich granicach.

    No wlasnie nie jestem pewien.
    https://www.youtube.com/watch?v=RZQwL-2WTgA

    A poza tym to się nie oplaca :-)

    > Tak, ruscy udowodnili, że można zwiększyć moc reaktora o milion procent
    > w milisekundę. Radziecka technologia nie ma konkurencji.

    Przy wyłączaniu.

    > Kiedys, do człowieka pracującego w energetyce właśnie w latach 70 i 80,
    > dowiedziałem się, że wyłączenia blokowisk w mojej okolicy (Śląsk) nie
    > wynikały z braku energii, tylko z przeciążenia infrastruktury
    > zasilającej osiedla, traktowane jako trzeciorzędne. To było liczone na

    Mnie wylaczali we wroclawiu - ciezkiego przemyslu troche mniej.
    I wyłączali czesto po południu ... połowa przemysłu nie pracuje.

> [...]
    > typu zadziałanie zabezpieczeń albo decyzje dyspozytora. Jesli wiedzieli
    > że pobór rośnie, np. wieczór i ludzie ciągną po 300W na oświetlenie, to
    > dawali radę się dostosować, ale jak pojawiło się coś nieoczekiwanego, to
    > szlag trafiał ten misterny bilans, bo fabryka miała jednak priorytet.
    > Nigdy nie udało mi się dowiedzieć jak to działało od kuchni, więc trudno
    > mi zgadywać na czym polegało bilansowanie mocy w tamtych czasach.

    > No ja wiem, dlatego mówię: niech się martwi. Długofalowo podniesie to
    > pojemnosć linii bo nie będa mieli wyjścia, jak tylko dorobić brakującą

    Dlugofalowo to powie "nie mamy pieniedzy na rozbudowe, i co pan nam
    zrobi? ".

    I bedzie "jak się da, to się zrobi" :-)

    J.