    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Fri, 25 Aug 2023 22:03:57 +0200
    <ubu3li$km9$4$Shrek@news.chmurka.net> <ubu4m0$1ihq7$1@dont-email.me>
    <ubuppb$kma$4$Shrek@news.chmurka.net> <ubv65m$1qm8e$1@dont-email.me>
    <uc06vv$dhq$4$Shrek@news.chmurka.net> <uc08k8$20eth$1@dont-email.me>
    <uc0ajo$dhq$6$Shrek@news.chmurka.net> <uc0le6$22e98$1@dont-email.me>
    <uc0lob$udm$3$Shrek@news.chmurka.net> <uc20ga$2c19i$1@dont-email.me>
    <uc84of$i58$1$Shrek@news.chmurka.net> <uc851m$3igqg$1@dont-email.me>
    <uc85ov$i59$2$Shrek@news.chmurka.net> <uc88t6$3j6ut$1@dont-email.me>
    <uc8ahb$i59$4$Shrek@news.chmurka.net> <uc8g4d$3kk0d$1@dont-email.me>
    <uc9a0k$i59$6$Shrek@news.chmurka.net> <uc9j71$3thhc$1@dont-email.me>
    <ucak58$llm$1$Shrek@news.chmurka.net> <ucanvv$4f90$1@dont-email.me>
    <ucao8j$lll$1$Shrek@news.chmurka.net> <ucap8p$4mp8$1@dont-email.me>
    <ucapdt$ltv$5$Shrek@news.chmurka.net> <ucarb7$54sq$1@dont-email.me>
    <ucarvh$ltv$8$Shrek@news.chmurka.net> <ucatqs$5kbu$1@dont-email.me>
    <ucavbd$ltv$10$Shrek@news.chmurka.net>

    On 25/08/2023 21:31, Shrek wrote:
    > Po prostu pierdolisz od rzeczy - dałeś linka do pdfki do czegoś co jest
    > białym krukiem i twierdzisz, że to jest powszechne od lat 70.

    Tak, powszechne w *prawidłowo* wykonanych instalacjach, co podkreśliłem.
    Bez znaczenia czy w środku była wkładka, czy sam gniazdo było wykonane
    od razu fabrycznie w ten sposób. W moim starym bloku, wybudowanym w
    okolicy lat końca 70, same gniazda bezpieczników miały ceramikę
    wyprofilowaną tak, że bezpiecznik wiekszy się nie mieścił, nie dochodził
    do styku, bez żadnej wkładki. Powodowało to czasami frustrację
    zamieszkującego suwerena, wiec jak widzisz, musiało znakomicie spełniać
    swoje zadanie. Wiec to nie jest kwestia *wkładki* jako jedynej metody
    ochrony, same gniazda posiadały takie zabezpieczenie, jeśli tylko miałeś
    *prawidłowe* ganiazdo bezpiecznikowe dobrane do instalacji.

    Najzwyczajniej, technologia istniała i była używana.

    Janusze Elektryki nie stosowali i ogólnie montowali na odpierdol, co
    mieli pod ręką. W bloku przypuszczalnie rozdzielnice przychodziły
    gotowe, wiec spierd... niewiele się dało, choć bardzo się starano.

    Dlatego wyjaśniłem Ci już, że pasowanie bezpiecznika 25A w miejsce 16A
    to patologią taką jak melina na Bałutach, z którą najwidoczniej
    spotykałes się na tyle czesto, że stała się normą. Bezpieczniki
    topikowe, stosowane w domach, są tak zbudowane, że pasują do gniazd o
    określonym limicie prądowym bo były tak zaprojektowane. Cieszę się, że
    nareszcie wiesz, dlaczego miały inne średnice na końcach.