  • Data: 2023-08-25 08:54:10
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/08/2023 06:20, Shrek wrote:
    > Sam w pierwszej tabeli podałeś że do 16 i 25 mają takie same wymiary
    > podobnie jak 35 i 63A.

    Nie wiem o której tabeli mówisz. Tutaj jeszcze raz zlinkowana dokumentacja:

    https://www.tme.eu/Document/d5b26109d053f11d48a7b405
    fbf7b0b1/1265_TD.pdf

    Nie ma tam tabeli, w której 16 i 25 maja taki sam wymiar styku i
    jednocześnie 35 i 63, w instalacjach domowych. 35A i 63A to nie są
    instalacje domowe tak w ogóle, gniazdo ma wiekszy wymiar. Nawet, jesli
    weźmiesz D(III) pokrywajacej cały zakres, to wymiary częsci wąskiej w 16
    i 25 są inne, choć w tym typie 25 i 63 są takie same. To nie są jednak
    bezpieczniki domowe. Wskaż gdzie widziałeś tabelę o której mówisz.

    W zasadzie stosujemy tam (w domach) tylko wkładki typu D(II) z gwintem
    E27, opisane we wskazanym dokumencie na stronie 391. Prawdę mówiąc
    znalezienie innego typu wkładki w *domu* to zadanie trudne, widziałem raz.

    Jak widzisz, wkładka 10A to 8mm średnicy, wkładka 16A to 10mm, wkładka
    25A to 14mm średnicy. Mowa o średnicy części wąskiej.

    Nie da się zamienić bezpieczników na za duże, choć przyznaje, że wielu
    suwerenów potrafiło wydłubać wkładkę kalibracyjną z gniazda...

    Przypominam, że mówisz:

    On 24/08/2023 21:23, Shrek wrote:
    > Ale 16 i 25 wchodzą. W 35 wejdzie chyba 40,50 i 63.

    No wiec nie ma takich typów bezpieczników, możesz znaleźć wyjątkowo mało
    popularny typ D(III) gdzie to drugie jest prawdziwe, ale to pierwsze,
    nie jest.

    To nie zostało wymyślone przez idiotów, dlatego posiada zabezpieczenie
    przed kombinacjami suwerena.