  • 21. Data: 2003-10-26 00:53:13
    Temat: Re: zakaz dzielenie ADSL
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) writes:

    > 1500,

    Tzn. jak rozumiem w tym konkretnym przypadku, tj. w Neostradzie?
    A nie ogolnie w PPP over ATM?

    > choć pojęcie "maksymalne MTU" jest masłem maślanym.

    Nie jest - MTU to maksymalna dlugosc dla komputera, ktora mozna ustawic,
    maksymalne MTU to maksymalne ograniczenie dlugosc wysylanego payloadu.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 22. Data: 2003-10-26 00:53:44
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > no ale InternetDSL jest niesymetryczny oraz nie polaczysz ich w "jedna
    > calosc" w LB, czy sie myle?

    Nie mylisz sie.
    Ale za cene jednego polpaka 2Mbit (min. 3k brutto) masz 6 iDSLi,
    co lacznie daje 6Mbit ruchu IN + 1,5Mbit ruchu OUT.
    Dla sieci osiedlowych taki niesymetryczny uklad sprawdza sie
    doskonale (stosunek sciagania do wysylania jest z reguly jak 5:1).
    A dla administratorow nie jest problemem podzielic siec na 6
    kawalkow i kazdej dac osobnego DSLa...
    Ma to tez swoje plusy - jak padnie jeden DSL, nie leza wszyscy,
    a tylko czesc userow.
    Ma i minusy - jak jest wiecej urzadzen, to jednoczesnie zwieksza sie
    prawdopodobienstwo padu ktoregos z nich :) Ale co ludzie nie
    wymysla dla obnizenia kosztow... bardzo czesto kosztem jakosci,
    ale to dla wiekszosci polskich firm swiadczacych tego typu uslugi
    na rynku malo wazny szczegol :/
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 23. Data: 2003-10-26 00:54:03
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > aDSL to Neo - Neo od zawsze nie mozna bylo dzielic. Chyba Wam chodzi o
    iDSL
    > czyli popularnie zwana internetDSL - dzis sie pytalem w Realu byl Pan z
    TPSA
    > promowal Neo i DSL i nic mu nie bylo wiadomo na temat zmiany umowy DSL. A

    We wszystkim sie z Toba zgadzam ale zrodlo na ktore sie powolujesz
    (akwizytor tpsa w supermarkecie;) ma nikla wiarygodnosc ;-)
    Naprawde myslisz, ze pan reklamujacy uslugi wie o tym, co dzieje sie
    na wyzszych stolkach w tpsa ? Tpsa jest tak rozlazlym tworem, ze
    tak naprawde nikt chyba nie wie co sie tam dzieje i co sie aktualnie
    planuje. I podejrzewam, ze wszystkie plotki o zmianach, zakazach etc
    sa wymyslone przez ich uzytkownikow ;-)
    pozdr.

  • 24. Data: 2003-10-26 19:43:07
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 26 Oct 2003 00:53:44 +0000 (UTC) I had a dream that Adam Szendzielorz
    <a...@N...konta.pl> wrote:
    >Dla sieci osiedlowych taki niesymetryczny uklad sprawdza sie
    >doskonale (stosunek sciagania do wysylania jest z reguly jak 5:1).

    Aś powiedział... W większości znanych mi sieci osiedlowych ruch wychodzący
    dorównuje przychodzącemu, a czasem nawet go przewyższa.

  • 25. Data: 2003-10-26 19:43:13
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 26 Oct 2003 00:53:13 +0000 (UTC) I had a dream that Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:
    >Tzn. jak rozumiem w tym konkretnym przypadku, tj. w Neostradzie?
    >A nie ogolnie w PPP over ATM?

    Nie wiem, jak jest ogólnie, ale bez problemu ustawiasz tu 1500 i działa.
    A wszelka inna wartość MTU to niestety proszenie się o problemy :(

    >Nie jest - MTU to maksymalna dlugosc dla komputera, ktora mozna ustawic,
    >maksymalne MTU to maksymalne ograniczenie dlugosc wysylanego payloadu.

    maksymalna maksymalna jednostko transmisji brzmi głupio, sam przyznasz.

  • 26. Data: 2003-10-26 19:43:18
    Od: a...@a...pl (Verox)

    On Sun, 26 Oct 2003 00:53:44 +0000 (UTC), Adam Szendzielorz napisał:
> [...]
    > doskonale (stosunek sciagania do wysylania jest z reguly jak 5:1).
    > A dla administratorow nie jest problemem podzielic siec na 6

    Dodam jeszcze że te 6 DSL'i skoncentrowane są do jednego E1 :-)

    --
    begin 755 signature.exe
    [verox <at> a4 <dot> pl] vy 73! de SP9UOB

  • 27. Data: 2003-10-27 12:44:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) writes:

    > Nie wiem, jak jest ogólnie, ale bez problemu ustawiasz tu 1500 i działa.

    Ok.

    > A wszelka inna wartość MTU to niestety proszenie się o problemy :(

    A co, wycinaja ICMP fragmentation required but DF set?

    > maksymalna maksymalna jednostko transmisji brzmi głupio, sam przyznasz.

    Moze i brzmi glupio, ale jednak jest to calkowicie poprawne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 28. Data: 2003-10-27 12:44:48
    Od: glappo <g...@b...pl>

    Użytkownik Verox napisał:

    > Dodam jeszcze że te 6 DSL'i skoncentrowane są do jednego E1 :-)

    E1 <<< ???
    prośba o wyjasnienie

  • 29. Data: 2003-10-29 09:26:31
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Aś powiedział... W większości znanych mi sieci osiedlowych ruch wychodzący
    > dorównuje przychodzącemu, a czasem nawet go przewyższa.

    To dziwne, daje (na szczescie juz niedlugo ;-) lacza firmie, ktora
    rozprowadza
    je do ponad 1k userkow na paru osiedlach i stosunek wysylanych do
    odbieranych
    jest jeszcze nizszy niz ten co podalem (zwykle ssaja do 2Mbit, wysylaja
    ponizej
    200kbit) :)
    pozdr.

  • 30. Data: 2003-10-29 09:26:39
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Dodam jeszcze że te 6 DSL'i skoncentrowane są do jednego E1 :-)

    Ja nie mam zadnego DSLa :-)
    Ale znam paru co ma pare i na pewno nie sa koncza sie na jednym E1,
    bez problemu mozesz wycisnac o kazdej porze z wszystkich naraz MAX :)

    Zreszta analogicznie by musialobyc z Neostrada, a jakos nie zauwazylem
    zeby te tysiace depczacych sie ludzi w telepunktach po testowa neostrade
    zaburzylo w jakikolwiek sposob osiagi mojej domowej Neo+ ;-)

    Zawsze max!
    Aczkolwiek zachecam do innych providerow, tepse trzeba tepic ;-)
    pozdr.