eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!news-out.netn
    ews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlne
    d.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: zagraniczne. Rondo.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <scefrk$903$1@dont-email.me> <60f27856$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <scvb7s$rpf$1@dont-email.me>
    <60f3dac0$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <sd34rj$hk7$1@dont-email.me> <60f57ee9$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <sdft9c$vpc$1@gioia.aioe.org>
    <60fba5c0$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <sdgmnt$1frd$1@gioia.aioe.org>
    <60fc03a1$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <sdh2ft$nfu$1@gioia.aioe.org>
    <60fc1040$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <sdh63k$aq4$2@gioia.aioe.org> <bjew6cyxp4y3.4cfrz806peta$.dlg@40tude.net>
    <sdhfe9$job$1@gioia.aioe.org>
    <1np4k9o8uilm3$.jx1lz016o6kt.dlg@40tude.net>
    <sdkfnv$19dc$1@gioia.aioe.org> <sdliu1$ok9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <sdpjo8$ffa$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <sdpmft$jdj$1@dont-email.me>
    Date: Tue, 27 Jul 2021 22:07:54 +0200
    Message-ID: <1tl2lvxa6iffm.1djb1f6tpku3z$.dlg@40tude.net>
    Lines: 81
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1627416473 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 524 82.143.187.50:54119
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5025
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2695487
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 27 Jul 2021 20:23:40 +0100, ddddddddddddd napisał(a):
    > W dniu 27.07.2021 o 19:52, J.F. pisze:
    >>>> Czyli "główna" przejeżdżająca ciągiem przez rondo "na wprost" w obie
    >>>> strony, spowoduje brak możliwości wjazdu na rondo z innych kierunków.
    >>>
    >>> teoretycznie tak, w praktyce zawsze znajduje się ktoś, kto nie pojedzie
    >>> prosto
    >>
    >> Owszem.
    >>
    >>> i cały ruch 'zepsuje' swoim manewrem, przez co te inne kierunki
    >>> wjadą.
    >>
    >> Jeden pojazd.
    >>
    >>> Do tego jeszcze ten któremu uda się wskoczyć na rondo może wtedy
    >>> przyblokować ruch dla głównego nurtu.
    >>
    >> Na jeden pojazd, i w dodatku sam wtedy jedzie po rondzie.
    >>
    >> Owszem - jak jedzie prosto, to wpusci jednego z przeciwka.
    >> Ktory byc moze wpusci kolejnego z przeciwka.
    >> Ale jak skreci w lewo lub w prawo w glowna, to znow bedzie jechal ciag
    >> na glownym kierunku.
    >>
    >> W praktyce - sygnalizacja bedzie niejasna, i ludzie beda sie bali
    >> wjechac na rondo, nie bedac pewnymi, czy ten z lewej na rondzie
    >> zamierza zjechac, czy nie. kierunkowskazu moze nie byc, lub byc mylny.
    >
    > dotyczy to też jadących na wprost, oni też muszą przejeżdżać wolniej,
    > żeby przypadkiem ten co miał główną jechać prosto, nie skręcił na nich.
    > Dzięki temu jest większa szansa na wbicie się z tych mniej uczęszczanych
    > kierunków, bo przecież nie każdy to Kubica czy Cavallino i zostawi tylko
    > minimalną lukę uniemożliwiającą innym włączenie się do ruchu.
    > Ale częściowo się zgodzę - przy podejściu "choćby skały srały, gdy mam
    > pierwszeństwo to nie puszczę gazu" czyli podejściu typowym w PL- to
    > znacznie trudniejsze. Gdyby jeden z drugim dostał zwyżkę ubezpieczenia
    > MIMO że miał pierwszeństwo, bo mógł uniknąć kolizji, to nagle by się
    > okazało, że kolizji 80% mniej i jakieś te ronda bardziej przepustowe...

    IMO nie jest tak zle - kierowcy chca znizki i wjezdzaja ostroznie.
    Tylko ... przepustowosc na glownej wtedy spada.
    Ale Ty pewnie mieszkasz gdzies przy bocznej, wiec chwalisz za dobra
    przepustowosc :-)

    Przy czym to podobnie dotyczy tych bocznych, widac masz w sobie cos z
    Kubicy i sie wcinasz skutecznie i bez zwyzki :-)

    Jak pisalem - mialem swietny przyklad
    https://www.google.com/maps/@51.1575139,17.0100524,1
    7z

    Ulica Pelczynska to peryferyjna ulica, prowadzaca do kilku osiedli,
    paru wiosek, i miasteczek. Natezenie ruchu ... srednie, bo wioski
    zamienilyy sie w sypialnie.

    Nadjezdzajacy ulica Pełczynska z reguly jada prosto lub skrecaja w
    prawo. W lewo to sie bardzo rzadko zdarza.
    No i podobnie w druga strone - jest spory ruch z Obornickiej w
    Pelczyska, troche z Obornickiej skreca w lewo w N-J na kierunek SW,
    sporo z N-J SW w lewo na Pelczynska, troche z N-J SW w prawo w
    Obornicka. N-J na wprost przejezdza sie gora po wiadukcie.

    Kiedys ronda nie bylo i N-J nie bylo. Wszyscy z Pelczynskiej musieli
    jechac w Obornicka i przez centrum. Wiec pod koniec Obornickiej byl
    spory korek przed swiatlami. Jak to w miescie :-)

    Jak zrobili nowa trase ... to teraz wielki korek jest na Pelczyskiej
    przed rondem.
    A niby sa idealne warunki - niemal bezkolizyjny przejazd.
    Wystarczy jednak straszak w postaci tych samochodow, co moze nie
    zechca zjechac z ronda i przepustowosc na wjezdzie spada.

    A tam w dodatku rondo umiarkowanie duze (~60m srednicy), zjazd dosc
    wyraznie wyprofilowany i odlegly od wjazdu, dwa pasy na rondzie - ale
    wjazdy jednopasowe.

    I taki to zysk z ronda ...

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: