  • Data: 2021-07-25 13:09:33
    Temat: Re: zagraniczne. Rondo.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Jul 2021 18:33:31 +0200, RoKo napisał(a):

    > W mojej miejscowości ludzie mądrzej wybrali
    > i Zarząd Dróg pracuje tak, aby narzekań było jak najmniej.

    Kto wie, u mnie moze jest podobnie, tylko ... najbardziej narzekaja
    zwolennicy tramwajow i autobusow :-)

    > Droga dwupasmowa to jest droga mająca dwa pasy ruchu :
    > jeden pas w jednym kierunku, drugi pas w przeciwnym kierunku.

    Droga o dwoch pasach ruchu to droga dwupasowa.

    A droga dwupasmowa ma dwa pasma. O jakie pasma chodzi ... nie wiadomo,
    moze o pasma asfaltu czy betonu na autostradzie :-)

    Zwał jak zwał - jesli glowna droga jest 2-pasowa o srednim natezeniu
    ruchu - ronda ulatwiaja wyjazd z bocznych drog.

    No i zmiejszaja predkosc pojazdow na glownej, co tez ma znaczenie w
    miastach.
    A poza miastem? Zapraszam do proby terenowej na DK35 tutaj
    https://www.google.com/maps/@51.0206604,16.9106497,1
    4z

    Czy rondo ma przepustowosc wieksza niz swiatla?
    Szczegolnie, gdyby poszerzyc glowna droge przed skrzyzowaniem do 2-3
    pasow ... a miejsce jest.

    Przy duzym natezeniu ruchu na glownej - grozi "monopolizacja kierunku"
    na rondzie. Ale to miasto - ktos wyjezdza z bocznej, to ktos zjezdza.
    Tylko niekoniecznie o tej samej godzinie. Gorzej, jak to jakas
    tranzytowa droga.

    Ale jesli glowna droga jest 4-pasowa?

    J.