  • 21. Data: 2010-04-21 13:44:56
    Temat: Re: zagluszanie dzwieku
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-21 15:12, Konop pisze:

    > Cóż, moim zdaniem idzie wybrać coś innego, w sensie inne stacje ;)...
    > niedawno moja cierpliwość do RMF się "skończyła" ;)... a najlepszym
    > wyjściem jest przełączanie się pomiędzy kilkoma stacjami ;)..

    Da się, ale niestety te i tak są w mniejszości. Ja i tak jestem w dobrej
    sytuacji, bo pod Krakowem idzie pasmo 88-108 MHz jest dość mocno
    zapełnione i wybór jako-taki jest. Niemniej i tak stacji, które wybijają
    się ponad poziom komercyjnej miernoty jest zaledwie kilka. Z miejsca
    wymieniłbym jedynie dwie: Trójka i Antyradio (przy czym z odbiorem tego
    ostatniego są ostatnio straszliwe problemy - sygnał zanika). No,
    dodałbym jeszcze VOX FM ze starymi przebojami.

    Cała reszta nadaje cały czas tą samą plastikową muzykę, która jest
    tworzona chyba w taki sam sposób jak książki w świecie "1984" Orwella -
    przez notoryczne wałkowanie i mechaniczne zestawianie w różnych
    kombinacjach tych samych elementów. A gdy się człowiek wsłucha w słowa
    takich "piosenek" HH, to aż skóra cierpnie od świadomości, że te typy o
    mentalności dresów robią za idoli młodego pokolenia...

  • 22. Data: 2010-04-21 13:54:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Każdemu młodemu pokoleniu wydaje się, że odkrywają Amerykę i robią coś
    > całkowicie odkrywczego. Zapominają, że "wszystko już było".

    Heh... Sytuacja z życia wzięta:
    Siedzę kiedyś u siebie i słucham jakiegoś starego kawałka. Nie pamiętam
    już do końca czy było to "Poison" Alice'a Coopera czy "21st century
    digital boy" Bad Religion. Stawiam na to pierwsze. W pewnym momencie
    pukanie do drzwi. Otwieram, stoi w nich nastoletni syn sąsiadów, wówczas
    chyba jeszcze gimnazjalista. Słyszy dobiegającą z głośników muzykę i
    mówi: "Oooo! Ktoś przerobił tą piosenkę Groove Coverage". :P

    To samo było z przeklętą Szaloną Żabą. Ile to ja już razy musiałem
    tłumaczyć jakiemuś ignorantowi, że słucham "Popcorn" w wersji Jarre'a,
    która w żaden sposób nie powinna być uznawana za "obciach"...

    > Ile utworów ze współczesnej papki będzie znanych za 50 lat?

    Hmm... Spróbuj przypomnieć sobie lata dziewięćdziesiąte. Pamiętasz
    muzykę pop (tą zwykłą, która leciała całymi dniami w TV i radiu) z tego
    okresu? Kasia Kowalska, Anna Maria Jopek, Anita Lipnica, Varius Manx i
    tak dalej. Przecież to były arcydzieła w porównaniu z sieczką, którą
    dzisiaj serwuje się widzowi!
    Wówczas dla kiczu przewidziana była osobna kategoria - Disco Polo i dwa
    weekendowe programy na Polsacie. ;)

  • 23. Data: 2010-04-21 14:07:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Atlantis,

    Wednesday, April 21, 2010, 3:54:43 PM, you wrote:

    [...]

    > To samo było z przeklętą Szaloną Żabą. Ile to ja już razy musiałem
    > tłumaczyć jakiemuś ignorantowi, że słucham "Popcorn" w wersji Jarre'a,
    > która w żaden sposób nie powinna być uznawana za "obciach"...

    Ale to tylko żabojad mógł Żabę do Popcorna wrzucić ;)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2010-04-21 16:03:10
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4bcf037e$0$2600$65785112@news.neostrada.pl,
    Atlantis <m...@w...pl> nabazgrał:

    (ciap)

    > Wówczas dla kiczu przewidziana była osobna kategoria - Disco Polo i
    > dwa weekendowe programy na Polsacie. ;)

    Wcześniej było coś takiego jak bubloteka, pamiętacie?

    --
    Włodek

  • 25. Data: 2010-04-21 16:06:39
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Kilka lat temu moje dziecko robiło w bambuko swoich kolegów starymi
    > kawałkami Kraftwerk

    Gdzie Kraftwerk, a gdzie RMF...
    I bynajmniej nie chodziło mi o obrażanie stróżów czy portierów, tylko
    raczej o zawody, przy których słucha się na okrągło radia. Wiek też
    tutaj nie ma znaczenia - siksa z recepcji też to potrafi. Młody kierowca
    również.

    Mirek.

  • 26. Data: 2010-04-21 16:09:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Atlantis wrote:
    > Ile to ja już razy musiałem
    > tłumaczyć jakiemuś ignorantowi, że słucham "Popcorn" w wersji Jarre'a,

    Ale to też nie jego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Popcorn_(instrumental)

    Mirek.

  • 27. Data: 2010-04-21 16:15:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adaś wrote:

    > Dokładnie, np takie MODJO (lady) - ten syf słychać codziennie od lat, od
    > razu radio wyłączam.
    > Albo "piosenki o warszawie" m.in borysiewicza. Nie wiem, czy mają te utwory
    > są za darmo, że je tak maglują?

    Widzę, że wiesz o co mi chodzi i żeby było jasne - ja do tych kawałków
    nic nie mam... a raczej nie miałem dopóki nie obrzydził ich RMF.
    Oni mają listę jakichś 30 (góra) utworów i lecą podobno nawet za koleją.

    Mirek.

  • 28. Data: 2010-04-21 16:36:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-21 18:09, Mirek pisze:

    > Ale to też nie jego:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Popcorn_(instrumental)

    Wiem. Jednak jego wersja jest chyba najszerzej znana. Chodziło mi o to,
    że w pewnym momencie całkiem fajny kawałek został utożsamiony
    (szczególnie przez młodsze pokolenie) z renderowanym płazem
    "wykonującym" kiczowaty cover. :)
    Generalnie zjawisko utożsamiania piosenki z artystą, który wykonywał
    najbardziej znany cover nie jest niczym nowym. W moich czasach co drugi
    dzieciak myślał, że "Son of a gun" i "Man who sold a world" to piosenki
    Nirvany, a "Knockin' on heavens door" po raz pierwszy zaśpiewali Guns N'
    Roses. Inna piosenka Dylana - "All Along Watchtower" jest chyba bardziej
    znana w wersji Hendrixa, a teraz pewnie niejeden niedoinformowany fan
    "Battlestar Galactica" sądzi, iż skomponował ją Bear McCreary. :)

  • 29. Data: 2010-04-21 18:39:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Apr 2010 18:15:51 +0200, Mirek wrote:
    >Widzę, że wiesz o co mi chodzi i żeby było jasne - ja do tych kawałków
    >nic nie mam... a raczej nie miałem dopóki nie obrzydził ich RMF.
    >Oni mają listę jakichś 30 (góra) utworów i lecą podobno nawet za koleją.

    Eska tez mnie zaczela meczyc - nie dosc ze styl to nie jest to co
    lubie najbardziej, to faktycznie leci to na okraglo.
    Po miesiacu sluchania po 20 minut dziennie juz sie wszystko zna.

    J.

  • 30. Data: 2010-04-21 19:06:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Apr 2010 10:46:34 +0200, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    >RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> nabazgrał:
    >0

    A ktos ma gazety sprzed 50 lat ?
    Bo to chyba cos podobnego Beatlesom wtedy zarzucano :-)

    A myslicie ze muzyka sprzed 80 czy 100 lat przetrwala ?

    Albo sprzed 150 czy 200, ale nie w grupie melomanow, tylko
    przecietnego czlowieka :-)

    J.