  • Data: 2015-10-13 17:30:26
    Temat: Re: zagar z dcf77
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    >W nadajnikach TV częstotliwość ramki też była stabilizowana z
    >wzorcowej. Widziałem kiedyś rozwiązanie zegarka, który stał na
    >telewizorze i odbierał indukcyjnie ramkę i synchronizował nią
    >wewnętrzny generator ;-)

    IMO - swietne rozwiazanie ... ale cewek kineskopu juz nie ma. Sygnalu
    analogowego tez juz nie ma, zeby odebrac bez telewizora :-)

    Tylko ze
    -czy ona naprawde tak stabilna byla ? Monopol TVP sie skonczyl, inni
    nadawcy moga nie byc tacy dokladni.
    Co prawda tam byly rozne zaleznosci miedzy roznymi czestotliwosciami
    aby system dzialal dobrze, ale bez nich tez dziala ... choc
    niekoniecznie dobrze.

    -kiedys w miare dokladny czas bralem z telegazety TVP. Ale inne
    telewizje, kablowki i satelity i to zepsuly,

    -nie powinien byc zsynchronizowany z siecia ? Zeby obraz "nie latal".
    Co prawda juz chyba w NTSC zrezygnowali z tej synchronizacji ...

    Natomiast ... w RDS jest chyba czas. Oczywiscie znow niekoniecznie
    bardzo dokladny.

    J.