  • Data: 2015-10-15 20:19:36
    Temat: Re: zagar z dcf77
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Waldemar napisał:

    > Częstotliwości nie mierzyłem, a to było 30 lat temu.Ale tak na ucho z
    > pamięci, to było w okolicy A1, czyli 440Hz.
    >
    > Waldek

    Z częstotliwością prawie trafiłeś - zwykle 360 Hz

    Chronokomparator (sprawdzarka)
    http://zegarkiclub.pl/forum/topic/63608-polski-chron
    okomparator-elektroniczny-ca-1/
    Czujniki są zależne od typu zegarka.

    Istotny fragment:

    Zestaw czujników składa się z trzech bloków.

    Blok czujnika indukcyjnego (po lewej), służy do testowania zegarków z
    silnikiem krokowym, przy tym teście działa guzik "kasowanie poziomu". Ma
    za zadanie umożliwić automatyce komparatora wybranie takiego poziomu
    przy którym jest możliwy pomiar, a zakłócenia są skutecznie eliminowane.

    Blok czujnika pojemnościowego (w środku), służy do pomiaru modułów
    elektronicznych LED i LCD. Działa na zasadzie sprzężenia pojemnościowego
    z generatorem kwarcowym 32,768kHz i tylko takim. Kładziemy goły moduł
    lub cały zegarek ale szkłem do dołu.

    Blok czujnika piezoelektrycznego (po prawej), służy do pomiaru wszelkich
    zegarków z generatorem kwarcowym 32,768kHz. działa na zasadzie
    sprzężenia mechanicznego z drgającym kryształem kwarcu, którego drgania
    rozchodzą się po korpusie zegarka. Zegarki układa się kopertą na
    sztyfcie. W moim przypadku ten czujnik działa tylko z najstarszymi
    zegarkami elektronicznymi gdzie kwarc jest bardzo duży.

    Czujnik indukcyjny współpracuje z układem eliminującym zakłócenia w
    czasie 2s, 20s i 120s. Oznacza to że akceptowane są tylko impulsy
    pojawiające się w określonych momentach. Wszystkie impulsy pomiędzy tymi
    czasami są uznawane za zakłócenia i są ignorowane.
    Czujnik pojemnościowy i piezoceramiczny dostarcza do komparatora sygnał,
    który jest filtrowany w filtrze środkowo-przepustowym, strojonym na
    32kHz. Filtr znajduje się w zespole czujników.
    Oznacza to że nie można testować zegarków z inną częstotliwością kwarcu
    ani kamertonowych, ani mechanicznych balansowych.