  • 11. Data: 2016-11-02 19:53:31
    Temat: Re: zachowanie dystansu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    .

    > Delikatnie to delikatnie - zagrozenia nie bedzie, a ten z tylu
    > zwolni.

    Miganie jest niedobre bo wyróżnia nas z tłumu wyprzedzonych przez
    debila. To jakby nawiazanie z nim dyskusji. Najlepiej go osłabić
    jednostajną jazdą. Po którymś z zakrętów wyjdzie na lewy pas z wyciem
    po redukcji.

    A jesli chujek nie wyprzedza bo chce mieć oświetlenie drogi w nocy i
    ostrzeżenie bufor od ew zwierzyny to wtedy słabiąca na max i wolniej i
    wolniej. Jeśli potrzeba to nawet do 60km/h.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 12. Data: 2016-11-02 20:39:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2016 o 19:08, Ed pisze:
    > Witam
    > Jestem poczatkujacym kierowca. Prosze o podpowiedz - co robic w nastepujacej
    > sytuacji.
    > Jade do pracy z predkoscia niewiele wieksza niz dopuszaczla, okolo +15km,
    > droga ktora wlasciwie nie ma poboczy . Czesto sie zdaza ze ktos jedzie za
    > mna bardzo blisko, ponizej 5m. Czasem sa to nawet ciezarowki. Bardzo sie
    > boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego hamowania to ten z tylu nie zdazy.
    >
    > Co robić?

    Nic. W końcu cię wyprzedzi. Ja od siebie dodatkowo jak widzę, że jest
    miejsce do wyprzedzania, to daje znać prawym kierunkiem, że on może, a
    ja się spodziewam. Jednak jak nie jesteś doświadczony, to na początku
    uprzejmości sobie daruj, bo Trzeba myśleć za innych, i można więcej
    szkody jak pożytku narobić.

    Shrek

  • 13. Data: 2016-11-02 20:48:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-11-02 19:08, Ed wrote:
> [...]
    > boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego hamowania to ten z tylu nie zdazy.

    jezeli z jakiegos powodu mi zalezy to wrzucam prawy kierunek i
    delikatnie zwalniam kiedy widze ze bedzie mial mozliwosc bezpiecznego
    wyprzedzenia

    ale ze nie lubie jezdzic za kims to rzadko sie to zdarza

  • 14. Data: 2016-11-02 22:04:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Nov 2016 19:08:41 +0100, w <nvda3k$g5n$1@node2.news.atman.pl>, "Ed"
    <WYTNIJ TO@poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Co robić?

    Właczyć tylne p-mgielne :)

  • 15. Data: 2016-11-02 22:51:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego hamowania to ten z tylu nie zdazy.

    PKP, PKS, MPK - trochę możliwości jest, zamiast ruch blokować....

  • 16. Data: 2016-11-02 23:01:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ed WYTNIJ T...@p...onet.pl ...

> [...]
    > jedzie za mna bardzo blisko, ponizej 5m. Czasem sa to nawet
    > ciezarowki. Bardzo sie boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego

    Masz radyjko? Poinformuj kierowce ciezarówki, ze takie zabawy analne cie
    nie bawią...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 17. Data: 2016-11-03 00:32:52
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 02.11.2016 o 19:23, q...@g...com pisze:
    > Parę razy delikatnie po hamulcu tak tylko aby zaświecił się stop. Często pomaga

    Spryskać sobie porządnie szybę, jak by się pulatł na światłach to miałeś
    brudną szybę a Ty nie jesteś na tyle głupi żeby na ślepo jechać :)

    --
    --- xyz

  • 18. Data: 2016-11-03 00:34:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-11-02 o 19:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Podjechał blisko bo chce Cię wyprzedzić ale droga albo warunki zmuszają
    > go do tkwienia przez jakiś czas na Twoim zderzaku.

    Jakby chciał naprawdę wyprzedzić, to by nie podjeżdżał do zderzaka,
    tylko trzymałby normalną odległość i czekał na dogodny moment.
    Wyprzedzanie spod zderzaka nie jest wcale dogodne.

    Moja rada - nie dać się wkręcić w "popędzanie", tylko delikatnie
    zwolnić. Niech wyprzedzi i znika z pola widzenia.

  • 19. Data: 2016-11-03 01:30:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 2 Nov 2016 19:08:41 +0100, Ed napisał(a):

> [...]
    > boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego hamowania to ten z tylu nie zdazy.

    Jechać tak żeby nie było potrzeby awaryjne hamować, czyli praktycznie to
    zwolnić. Nic innego tu nie wymyślisz jak ktoś już jedzie za Tobą.
    Można w miarę możliwości spróbować pomóc mu wyprzedzić.

    Bo oczywiście przyspieszanie na siłę, ponad własne możliwości i ocenę
    sytuacji to rozwiązanie najgorsze.

    Poza tym, może warto się zastanowić nad sobą samym, skoro nawet ciężarówka
    jest w stanie jechać tam szybciej i nic się nie dzieje, to dziwne że nie da
    się tam tak pojechać samochodem osobowym.
    Zwłaszcza jeśli dzieje się to często, to nawet nie da się tego tłumaczyć
    jakimiś sporadycznymi "wariatami".

    Tak więc radziłbym się przyjrzeć samemu sobie - może jakiś kurs
    doszkalający ( http://www.odtj.wordy.pl/ ), może coś nie tak z Twoim
    wzrokiem, albo stanem samochodu? A może brak predyspozycji na tyle, że
    warto rozważyć rezygnację z jeżdżenia?

    W inny sposób nie zaradzisz na zagrożenie którym jest jazda bardzo blisko
    przed ciężarówką - nawet jeśli to kierowca ciężarówki ustala tą odległość,
    to zagrożony jesteś w zasadzie wyłącznie Ty.

  • 20. Data: 2016-11-03 07:14:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 00:34 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Jakby chciał naprawdę wyprzedzić, to by nie podjeżdżał do zderzaka,
    > tylko trzymałby normalną odległość i czekał na dogodny moment.
    > Wyprzedzanie spod zderzaka nie jest wcale dogodne.

    Jak jest gęsto to czasami tylko spod zderzaka dasz radę wyprzedzić.
    "Trzymając normalną odległość i czekając na dogodny moment" spowodujesz
    tylko to, że za chwilę będziesz miał dwóch do wyprzedzania, ktoś wskoczy
    między wami i będzie jechał tamtemu na zderzaku czekając na okazję.

    TG