  • 181. Data: 2016-11-06 08:44:57
    Temat: Re: zachowanie dystansu
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-11-2016 o 20:20, Ed pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mną się nie trzeba przejmować, ja właściwie to już sie dowiedziałem tego co
    > chciałem
    > już kończe aktywnośc na grupie

    Prawidłowo.
    Szkoda że w ogóle ją zaczynałeś w takim stylu.

    Zanim się zacznie pisać, należy najpierw trochę (np. kilka tygodni)
    tylko poczytać - wtedy byś wiedział, że się przeliczysz, jeśli wchodzisz
    tu w celu wymuszenia współczucia dla swoich drogowych ułomności i że
    świat jest taki duży, straszny i zły....

  • 182. Data: 2016-11-06 08:50:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-11-2016 o 20:27, Ed pisze:

    > nigdy nie mierzylem
    > na pewno bliżej prawej krawędzi niż osi jezdni

    Ale nie ma być bliżej. ma być maksymalnie blisko, tak blisko jak to
    tylko możliwe.

    > to czy jadę swoją połową jezdni nieco bliżej czy nieco dalej prawej krawędzi
    > nie ma znaczenia

    Ale nie masz prawa do oceny znaczenia - masz za to obowiązek jazdy przy
    prawej krawędzi jezdni.
    Jeśli zostawisz 2 metry więcej po lewej stronie, to zapewne zmniejszysz
    ilość Twoich drogowych wrogów, czyli każdego który chce się wyprzedzić
    gdy się wleczesz.

    A jak tą przestrzeń wykorzystają, to już nie Twoje sprawa i nie Twój
    interes.

    Jako, że zapewne sam na to nie wpadniesz, to podpowiem jedną możliwość:
    będzie im łatwiej zobaczyć zza Ciebie że coś nadjeżdża z przeciwka więc
    nie wyprzedzamy, że nic nie jedzie, więc można grzać, że za 200 m kończy
    się ciągła linia/zakręt i warto poczekać do tego miejsca itd

  • 183. Data: 2016-11-06 08:50:43
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2016-11-02 o 19:22, JaceK pisze:

    > Po prostu stopniowo zwalniaj, aż temu za tobą znudzi się jazda na ogonie
    > na styk i cię wyprzedzi.

    Najgłupsza rada, a jakże często stosowana...

    - jeśli jedziemy na światłach do jazdy dziennej - przełączamy na chwile
    na mijania -> on zobaczy twoje czerwone i MOŻE pomyśli o odległości
    (jeśli wisie jak dupa na zderzaku to niekoniecznie myśli)
    - jeśli jedziemy na światłach mijania/drogowych - włączamy przeciwmgłowe
    -> efekt jak wyżej

    Sławek

  • 184. Data: 2016-11-06 10:21:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Cavallino"

    > I co? Policja suszy tam "30"?

    A skąd wziąłeś w tym wątku polucję?
    Wątek jest o fobiach jego autora, połączonych z totalną nieumiejętnością
    jazdy.

    O żadnych faktach typu polucja codzień na danym odcinku, nic nie pisał,
    wiec nie wymyślaj dodatkowych szczegółów.
    ---
    Ty czytasz w ogóle ten wątek ?

    Nie pisał, że nie umie jeździć tylko, że Cavalino mu na zderzaku siedzi co
    on uważa za niebezpieczne.

  • 185. Data: 2016-11-06 10:26:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > I właśnie dlatego wlokący się wolniej melepeta ma zjechać i przepuścić.

    Zaryzykuje twierdzenie, ze takie zachowanie przy duzym ruchu sprawiłoby ze
    jezdzilibysmy jeszcze wolniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 186. Data: 2016-11-06 10:26:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    >
    > O żadnych faktach typu polucja codzień na danym odcinku, nic nie pisał,
    > wiec nie wymyślaj dodatkowych szczegółów.

    I sadzisz, ze autor piszac o jezdzie +15, pisał o odcinku autostrady na
    ktorym ktos zapomniał zdjac ograniczenia?
    Nie sadze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 187. Data: 2016-11-06 12:56:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-11-2016 o 10:26, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > I sadzisz, ze autor piszac o jezdzie +15, pisał o odcinku autostrady na
    > ktorym ktos zapomniał zdjac ograniczenia?
    > Nie sadze.

    Sądzę, że pisał o odcinku na którym SPOKOJNIE można jechać dużo więcej.
    Przykład z autostradą miał oddać bezsens dokładnego przestrzegania
    ograniczeń, nie odnosił się bezpośrednio do tego co nabazgrał
    sfustrowany melepeta.

  • 188. Data: 2016-11-06 12:58:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-11-2016 o 10:26, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Zaryzykuje twierdzenie, ze takie zachowanie przy duzym ruchu sprawiłoby ze
    > jezdzilibysmy jeszcze wolniej.

    Melepeci - zapewne.
    Albo może by zauważyli, zgodnie ze stanem faktycznym, że to w ogóle nie
    ma sensu i skorzystali ze zbiorkomu, zamiast zaśmiecać drogi swoją
    obecnością.

  • 190. Data: 2016-11-06 14:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Melepeci - zapewne.

    Uwaga: mucha... na czubku nosa...

    > Albo może by zauważyli, zgodnie ze stanem faktycznym, że to w ogóle
    > nie ma sensu i skorzystali ze zbiorkomu, zamiast zaśmiecać drogi swoją
    > obecnością.

    Ktos tu juz pisał, ze kierowcy dziela sie na dwie grupy: wariatów ktorzy
    jada szybciej ode mnie i melepetów ktorzy jada wolniej :)

  • 189. Data: 2016-11-06 14:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > więcej. Przykład z autostradą miał oddać bezsens dokładnego
    > przestrzegania ograniczeń, nie odnosił się bezpośrednio do tego co

    Tak myslałem, ze to tylko kolejny przykład naginania argumentów :)

    A skad wiesz ze tam mozna?
    Ciezarówki sa srednim wyznaczkiem bo oni w wielu miejscach jezdza
    zdecydowanie za szybko.

    Zapewne masz racje, ze mozna, ale w wiekoszsci miejsc jazda +20 to jest
    własnie to jak sie powinno jechac i to ze sie da szybciej bo sie nie wypada
    z drogi nie jest jedynym wyznaczkiem tego "ile tam da sie jechac".

    I mowie to, jak wiesz, z pozycji człowieka ktory troche sie w zyciu
    najezdził zarówno trybem: but w podłoge i "dlaczego ten gosc jedzie tu
    tylko 130 skoro mozna spokojnie 150 a ograniczenie 90 jest dla dziadków"
    jak i z pozycji kierowcy ktory z tej gonitwy wyrosł :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby