  • Data: 2016-11-04 00:55:35
    Temat: Re: zachowanie dystansu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 3 Nov 2016 19:39:13 +0100, Ed napisał(a):

    > mi wydalawo sie to jasne, ale specjalnie dla Pana, dodatowy opis - piszac
    > +15 mialem na mysli jazde z prędkością przewyższającą dopuszczalną o 15km

    Jasne to by się wydawało, gdyby przecinki były użyte poprawnie :)
    Albo chociaż jednostka, bo w km podejemy odległość, a prędkość w km/h.

    > OK, to jaka jest wg Pana bezpieczna odległość za pojazdem który jedzie
    > 65km/h i 105km/h?

    Taka absolutnie minimalna, przy pojazdach porównywalnie hamujących to ta,
    którą pojazdy przejeżdżają w czasie reakcji kierowcy.
    Zakładają ten czas 1s, daje to odpowiednio 18m i 29m.
    W sytuacji kiedy ciężarówka jedzie za osobówką odpowiednio więcej
    uwzględniając różnicę w drodze hamowania (pewnie kolejne 10m).

    Ale to było minimum, bo dla bezpieczeństwa warto ten dystans podwoić.
    Tak na szybko przejżałem kilka moich filmów z przypadkowych momentów jazdy
    i utrzymuję dystans odpowiadający około 2-3s jazdy.

    Tak przy okazji - w Niemczech (ale na autostradach), należy utrzymywać
    dystans w metrach równy połowie wartości prędkości w km/h, czyli jest to
    odległość przejeżdżana w 1.8s.

    > mniej niz 5m przy prędkości 65km ( w terenie zabudowanym) ciężarówką z
    > naczepą, niewykluczone ze i 30T ładunkiem?

    A ten dystans to mierzysz z tą samą precyzją co ładunek na naczepie?

    Bo być może faktycznie jadą Ci blisko na zderzaku, ale zwracam uwagę na to
    jak trudno rzetelnie i precyzyjnie ocenić sytuację na drodze.
    Strach ma wielkie oczy, fałszuje odbiór rzeczywistości, utrudnia ocenę
    sytuacji. Tak długo jak boisz się jechać - nigdy nie będziesz jechał ani
    dobrze, ani też bezpiecznie.

    Bo trochę jeżdżę i wiem że jazda 5m za kimś, zwłaszcza ciężarówką, jest w
    zasadzie nierealna.
    5m przy 65km/h przejeżdża się w 280ms - to mniej niż mrugnięcie okiem.
    Kierowca ciężarówki jadąc tak blisko nie widziałby już nawet tyłu Twojego
    samochodu (i Twoich świateł stopu).
    5m to odległość którą utrzymują holujące się na linie samochody.

    > czyich umiejętności?

    No nie wiem - a komu ich z więszym prawdopodobnieństwem brakuje?
    Jednemu początkującemu kierowcy, czy wszystkim pozostałym?

    > jestem za, szczególnie dla tych potencjalnym zabójców

    No życie niestety nie jest sprawiedliwe, ale zawsze możesz próbówać zmienić
    całą resztą świata poza sobą, ale podpowiem że raczej to się nie uda.

    Jak jakaś aktywność powoduje u mnie strach, to tego nie robię - nie na moje
    nerwy i szkoda żołądka.

    > dobrze napisane,
    > po przeczytaniu Pańskiego wywodu, dla dobra ogółu mógłby Pan zaniechać
    > dalszego poruszania się publicznymi drogami w charakterze kierowcy

    Nie wiem czemu miałbym - to nie mi się ciągle przydarzają takie przygody o
    których piszesz.

    > chyba dam ogłoszenie na tylnej szybie samochodu, pisane małymi literami

    Na tylną szybę, to proponuję żebyś nakleił sobie zielonego liścia.
    Inni kierowcy będą wiedzieli że jesteś początkujący i zawsze będzie to dla
    nich informacja.

    I taka jeszcze sprawa na koniec.
    Bo piszesz że jesteś niedoświadczonym kierowcą, piszesz że słabo sobie
    radzisz.
    To dlaczego przekraczasz dozwoloną prędkość o 15km/h?
    Jakie w tej sytuacji widzisz podstawy do oceniania postępowania innych
    (zapewne bardziej doświadczonych) kierowców, kiedy sam jedziesz łamiąc
    prawo?
    Skoro tak Ci przeszkadza bezprawie na drogach, to zacznij od jeżdżenia
    zgodnie z ograniczeniem prędkości. Potem możesz zacząć oceniać innych.