    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zabezpieczenie przeciwporażeniowe dla 12V
    Date: Thu, 05 Jul 2012 13:30:50 +0200

    Am 05.07.2012 13:01, schrieb Przemek:

    > Jest generator 230V, zasilanie z niego idzie do transformatora
    > toroidalnego, z niego na jedną płytkę, prawdopodobnie odcięcie
    > zasilania. Do tego są dwa układy, wyglądające na różnicówki, ale jakieś
    > specjalne. Elektroniczne. Do tego mają wbudowaną regulację poziomu
    > oświetlenia. Niestety nie mam przy sobie fot, a nie jestem w domu
    > (najszybciej za tydzień). Jakieś niemieckie rozwiązanie. Są dwa takie
    > układu dla dwóch lamp. W obu działa regulacja, w jednym nie działa
    > zabezpieczenie.

    Czekaj, bo jeszcze nie pojąłem:
    Znaczy generator jest jakiś zewnętrzny, na brzegu? Na korbkę, diesla czy
    coś tam? Transformator i ta elektronika też na brzegu, a do wody idą
    tylko te kable z lampkami na końcu, a lampki zasuwają na 12V?

    > Dlatego pytałem o jakieś rozwiązanie, nie jestem elektrykiem, a
    > elektronikiem. O zabezpieczeniach wiem że są potrzebne, jak działają i
    > tyle, układ zabezpieczający, nawet skomplikowany jestem w stanie zrobic
    > czy zaprojektować i przetestować, pod warunkiem, że będę wiedział na
    > jakiej zasadzie on działa, znaczy co sprawdzać/mierzyć. Mógłbyś podać
    > jakieś przykłady konstrukcyjne?

    No to chyba dałoby się zrobić coś takiego, co mierzy prąd w każdym
    przewodzie idącym do lampy, do tego wzmacniacz różnicowy i możesz nawet
    regulować próg wyzwalania.

    A próbowałeś już porównywać oba ustrojstwa? Jak jedno działa, a drugie
    nie, to pewnie dałoby się sprawdzić porównując napięcia w różnych punktach.
    Jakiej firmy to urządzenie? Za płotem (no, za kanałem, jakieś 100m od
    mojego okna w pracy) jest siedziba firmy produkującej oświetlenie dla
    nurków. Firma ma typowo niemiecką nazwę: Kowalski ;-).

    Waldek