  • 11. Data: 2009-09-02 11:01:54
    Temat: Re: zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-02 12:36, Użytkownik MC napisał:

    > Hehe, źle dzisiaj spałeś?

    Ja świetnie. Dowód - nie cytuje jednego tekstu odpowiadając
    równocześnie na inny jak ty. :-)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-09-02 11:32:36
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Acer ma DASP

    lamer

  • 13. Data: 2009-09-02 11:36:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja świetnie. Dowód - nie cytuje jednego tekstu odpowiadając
    > równocześnie na inny jak ty. :-)

    Ależ oczywiście.

  • 14. Data: 2009-09-02 13:05:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik ąćęłńóśźż <usun_to@wpeu> napisal w wiadomosci
    > Panasonic ma w swoich Toughbookach żelowe kieszenie na dyski.

    Dyski zabezpiecza tez Dell w laptopach serii ATG oraz XFR.
    www.walkernews.net/2007/04/03/dell-latitute-atg-for-
    rough-computing
    www.linux-on-laptops.com/rugged-laptop.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 15. Data: 2009-09-02 13:43:19
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ciekawostka: 4200 obr./min.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-09-02 17:27:03
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h7jvbm$ail$1@node1.news.atman.pl>, zzzz napisał(a):

    > jak to jest z systemami chroniącymi dyski przed upadkiem (np aps w ibm
    > t4x) w dzisiejszych laptopach, czy wszyscy producenci coś podobnego
    > oferują czy tylko wspomniany ibm?

    HP (bo nikt o nim jeszcze nie wspomniał) ma HP 3D DriveGuard.

    Jacek

  • 17. Data: 2009-09-03 08:16:00
    Od: zzzz <c...@c...cc>

    dzięki wszystkim za odpowiedzi

  • 18. Data: 2009-09-05 09:43:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    zzzz pisze:
    > jak to jest z systemami chroniącymi dyski przed upadkiem (np aps w ibm

    Nie "chroniącymi" ale "zmniejszającymi ryzyko uszkodzenia".

    Komputera cały czas nie wolno upuszczać ani gwałtownie nim
    ruszać w czasie pracy, ale przynajmniej jak Ci przypadkiem
    spadnie to dysk nie strzeli w 50% przypadków, a np. w 25%
    czy w 10%. Oczywiście liczby "z sufitu", ale mają uzmysło-
    wić, że nie należy za bardzo polegać na obecności takiego
    mechanizmu.

    PS. Ja mam już drugiego notebooka F-S bez żadnego zabezpie-
    czenia przeciwwstrząsowego i nigdy nie miałem problemów
    z dyskami.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 19. Data: 2009-09-05 11:31:06
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Powiedz to [cywilnym] użytkownikom notebooków w samochodach, na jachtach i
    motorówkach.
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-09-05 12:09:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Powiedz to [cywilnym] użytkownikom notebooków w samochodach, na jachtach i
    motorówkach.

    W czasie, gdy gwałtownie huśta, po prostu się komputera nie
    włącza. W samochodzie to w ogóle z powodów bezpieczeństwa
    nie powinno się trzymać komputera nawet wyłączonego w kabi-
    nie. Z jachtami i motorówkami nie mam doświadczeń, ale wy-
    daje mi się, że przy normalnej fali nie ma wielkich wstrzą-
    sów i przeciążeń -- są raczej wytłumiane płynnie i choć na
    zmianę są z dwoma zwrotami, to bez nagłego przejścia.

    Gorsze jest gwałtowne postawienie komputera na stole, upusz-
    czenie torby na ziemię i tym podobne zachowania, częste przy
    pracy z komputerem w "normalnych" warunkach.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |