  • 21. Data: 2010-02-04 20:07:28
    Temat: Re: zabezpiczyc kompy, internet biblioteka
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:hkf93q$av5$2@node1.news.atman.pl...

    > Wydaje mi sie, ze Gentoo jest proste, duzo pomocy w jezyku polskim krok po
    > kroku przy konfiguracji wielu uslug.
    > Pobrac mozesz z jednego z mirrorow
    > http://www.gentoo.org/main/en/mirrors2.xml
    >
    > Ale zanim pobierzesz poczytaj sobie o tym jaka wersje potrzebujesz i
    > sproboj sciagnac sobie LiveCD, nagraj na plytke i odpal, pobaw sie, poznaj
    > troche srodowisko, sproboj cos "popsuc" (na takim LiveCD nic nie
    > popsujesz, bo tego sie nie instaluje tylko odpala z CD).

    NIE CHCE byc upierdliwy, ale jaka wersje bys polecil,
    chiabbvym posiadac system skrojony na wlasne potrzeby
    i nastawiam sie nad zarzadzanie stacjami klienckimi

    tego linuksa instalwoac na kazdym kompie czy postawic jako serwer?

  • 22. Data: 2010-02-04 20:22:42
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Marek pisze:

    > tego linuksa instalwoac na kazdym kompie czy postawic jako serwer?

    No oczywiscie jako serwer. Zeby skroic go na wlasne potrzeby to
    musialbys zaczac od wersji hardened (stabilna i okrojona praktycznie ze
    wszystkiego).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 23. Data: 2010-02-04 20:53:41
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marek <b...@w...pl> wrote:

    > dobrze zatem jakiego linuksa bys polecil i skad to pobrac?

    http://www.endian.com/en/community/efw-23/

    Bierzesz peceta jakiego tam masz. Upychasz do niego dwie karty sieciowe
    (jakiekolwiek), ściągasz, wypalasz na płytę, odpalasz, kładziesz cegłę na
    enter. Po chwili masz całkiem sensowny firewall z proxy i filtrowaniem treści.
    Dalej to już w interfejsie WWW ustawiasz co tam chcesz.

    http://docs.endian.com/proxy.html#content-filter

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 24. Data: 2010-02-04 20:59:42
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > treści.
    > Dalej to już w interfejsie WWW ustawiasz co tam chcesz.

    Słyszałeś o wynalazku "Virtual PC" itp - pozwala zaoszczędzić na sprzęcie
    i kartach sieciowych a efekt podobny.

    --
    marfi

  • 25. Data: 2010-02-04 22:24:07
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** marfi <marfi?@bb.onet.pl> wrote:

    > Słyszałeś o wynalazku "Virtual PC"

    Taa... zabawka, w dodatku jeżeli chodzi o Linuksa (a w zasadzie ogólnie o
    deskopową wirtualizację) to obsysa niemiłosiernie (w porównaniu do np.
    VirtualBox).

    > itp - pozwala zaoszczędzić na sprzęcie i kartach sieciowych a efekt podobny.

    Raczej nie wiesz co piszesz. Tutaj mówimy o firewallu/proxy, który jedną nogą
    siedzi w Internecie, a drugą w LAN. Przy zastosowaniu VPC to faktycznie ta
    stacja na której byłby zainstalowany (np. Vista czy XP) byłaby jedną noga w
    Internecie ze wszystkimi tego konsekwencjami...

    Już prędzej ESXi czy Xen (te się przypinają w zasadzie bezpośrednio z małą
    pomocą hyperwizora i np. potrafią korzystać z tagowanych VLAN).

    Ergo nie stawiałbym bramy internetowej na VPC - to przykładanie sobie nabitego
    pistoletu do głowy.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 26. Data: 2010-02-04 23:03:44
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

> [...]
    > i nastawiam sie nad zarzadzanie stacjami klienckimi
    >
    > tego linuksa instalwoac na kazdym kompie czy postawic jako serwer?

    Debian Stable bądz Centos- obydwie dystrybucje maja dosyc dlugie
    wsparcie- wiec raz ustawisz i tylko poprawki bedziesz dociagal, raz na
    ruski rok zrobisz upgrade (gdy stara wersja nie bedzie juz wspierana)
    do nowszej wersji... moznabyloby pomyslec tez o opensusie, ale ten ma
    dosyc krotkie wsparcie (18 miesiecy)- ale za to jest calkiem mily :)

  • 27. Data: 2010-02-04 23:16:34
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:hkfack$p2d$1@node2.news.atman.pl...

    > No oczywiscie jako serwer. Zeby skroic go na wlasne potrzeby to musialbys
    > zaczac od wersji hardened (stabilna i okrojona praktycznie ze
    > wszystkiego).

    wolalbym wybrac wersje ktora ma wsio i wywalic niepotrzebne rzeczy
    i tez zeby to nie byl linuks tekstowy tylko cos ala windows:)
    tylko teraz rodzi sie kolejny problem
    jak to wpiac w siec

    sa dwa switche ktore rozprowadzaja siec na komputery, i sa podlaczone do
    jednego rutera
    do ktorego doprowadzany jest internet

  • 28. Data: 2010-02-04 23:20:02
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    do nowszej wersji... moznabyloby pomyslec tez o opensusie, ale ten ma
    dosyc krotkie wsparcie (18 miesiecy)- ale za to jest calkiem mily :)

    temat jest nowy, wiec bede sie nadal glupio pytal
    wiec prosze o cierpliwosc

    co to oznacza wsparcie? w windowsach kupuje sie licencje i akutalizacje leca
    dopoki niebieski brat powie ze np do win98 juz nie bedzie wydawal poprawek
    a support telefoniczny wylacza za rok,

    nie mniej jednak te systemy do dzis gdzies tam chodza jesli mozna to nazwac
    systemem
    bo podstawa dla niego byl DOS

    wiec jak to jest tutaj po 18msc system robi sie off jak wersje
    probne/testowe
    czy brak czegos innego?

  • 29. Data: 2010-02-04 23:26:48
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marek <b...@w...pl> wrote:

    > wolalbym wybrac wersje ktora ma wsio

    Czyli co takiego? Konkretnie co takiego? Z początku pytałeś o filtrowanie stron
    to dostałeś na talerzu - Linux-gotowiec do tego (jest kilka, ja preferuję
    Endiana). Instalacja jest banalna, konfiguracja tego też o ile masz zielone
    pojęcie o działaniu sieci.

    > i wywalic niepotrzebne rzeczy i tez zeby to nie byl linuks tekstowy tylko cos
    > ala windows:)

    Ty no załóżmy, że dostaniesz wypasiony serwer i do tego licencje na Windows
    Server - i co z tym zrobisz? Sam Windows Server NIE POSIADA narzędzi do
    filtrowania stron. Do tego musiałbyś dokupić MS ISA, do tego rozwiązanie
    filtrujące, pewnie i by się okazało, że SQL Server itd. A i tak nawet jakbyś to
    dostał to nie potrafiłbyś tego skonfigurować.

    > tylko teraz rodzi sie kolejny problem jak to wpiac w siec sa dwa switche
    > ktore rozprowadzaja siec na komputery, i sa podlaczone do jednego rutera do
    > ktorego doprowadzany jest internet

    I na czym polega problem? Postaw bramę pomiędzy routerem i switchami
    (potrzebujesz trzy karty sieciowe, do czego to już sam pomyśl).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 30. Data: 2010-02-04 23:31:30
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

> [...]
    > treści.
    > Dalej to już w interfejsie WWW ustawiasz co tam chcesz.

    to juz wyglada sensownie, linki ktore podales to jakies firewall i proxy
    co do tego proxy to czy posiada on liste blokowanych stron czy trzeba sobie
    samemu ja stworzyc
    dalej pozostaje kwestia zabezpieczen pozostalych komputerow
    skoro juz beda mogly przegladac wybrane strony to czy konieczny jest jakis
    antywirus

    pewnie tak?

    siec jest tak skonstrulowana ze sygnal z routera idzie do dwoch switchy
    ktore go dziela
    na komputery, czyli kolejny problem