  • 11. Data: 2010-02-04 08:42:03
    Temat: Re: zabezpiczyc kompy, internet biblioteka
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    --

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hkd0rc$dua$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "Marek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > cyt.: "z jakies 20kompow 14 pod vista 6 pod XP".
    >
    > Zamiast 20 stanowisk robisz 19 i już masz serwer.

    + nowy windows 2003 server licencje klienckie itp
    kogo na to stac?

  • 12. Data: 2010-02-04 09:17:39
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Marek pisze:
    > sprawa wyglada tak, jest biblioteka z jakies 20kompow 14 po vista 6 pod XP
    > trzeba je skonfiguruwac i zainstalowac tak aby systemy byly wiecznie swierze

    http://www.ntg.prv.pl/

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    I włącz słownik ortograficzny w kliencie grup dyskusyjnych,
    bo się smutno robi, jak się Twoje "dzieło" czyta.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 13. Data: 2010-02-04 13:42:35
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > trzeba je skonfiguruwac i zainstalowac tak aby systemy byly wiecznie swierze
    > tzn by uzytkonicy nie mogli napsocic i nie przegladac niepowolanych stron
    >
    > wiec potrzebuje czegos do wyciecia pewnych funkcji z systemu
    > do ograniczenie pewnych kontn, modifikacji pulpitu, wgrywania czego kolwiek
    > i najlepiej by byl podglad na kompie bibliotekarki co dany user majstruje w
    > necie
    >
    > jesli o chodzi o ochrone to myslalem o nortonie ale to sa koszty
    > wszytsko podlega pod szkole wiec warunki licencyjne powinny to uwzglednic

    Konto gościa.
    do tego antywirus, jakiś firewall, antyspyware, jakaś dobra przeglądarka i
    tyle.

  • 14. Data: 2010-02-04 14:57:38
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Marek pisze:

    [cut]

    Po co Ci ten Windows 2003 Server niby? O Linuxie slyszales?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 15. Data: 2010-02-04 16:40:02
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>

    Marek wrote:

    > licencje sa juz wykopine od 2 lat

    Fajnie, będą ładnie na półce wyglądały ;-)

    Krzysztof

  • 16. Data: 2010-02-04 19:45:26
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:hkenb2$ltq$1@node2.news.atman.pl...
    > Po co Ci ten Windows 2003 Server niby? O Linuxie slyszales?

    kazdy slyszal, ale na nim to sie nie znam
    pozatym soft licencje na oprogramowanie dodatkowe moga nie miec nosnikow na
    ten system

  • 17. Data: 2010-02-04 19:47:00
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Konto gościa.
    > do tego antywirus, jakiś firewall, antyspyware, jakaś dobra przeglądarka i
    > tyle.

    no nie tyle
    blokada uprawnien, oczywistych zmian profilu uzytkownika
    i blokowanie niepozadanych stron

  • 18. Data: 2010-02-04 19:51:22
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Marek pisze:

    > kazdy slyszal, ale na nim to sie nie znam

    Jak sie "nie znasz na Linuxie" to poznaj, jest za darmo. Licencja na
    jakie oprogramowanie? Praktycznie wszystko da sie zrobic porzadnie na
    darmowych dystrybucjach Linuxa.

    > pozatym soft licencje na oprogramowanie dodatkowe moga nie miec nosnikow na ten
    system

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    O co wlasciwie Ci chodzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 19. Data: 2010-02-04 19:56:59
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:hkf8b0$atk$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > dystrybucjach Linuxa.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > O co wlasciwie Ci chodzi?

    dobrze zatem jakiego linuksa bys polecil i skad to pobrac?

  • 20. Data: 2010-02-04 20:04:37
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Marek pisze:

    > dobrze zatem jakiego linuksa bys polecil i skad to pobrac?

    Wydaje mi sie, ze Gentoo jest proste, duzo pomocy w jezyku polskim krok
    po kroku przy konfiguracji wielu uslug.
    Pobrac mozesz z jednego z mirrorow
    http://www.gentoo.org/main/en/mirrors2.xml

    Ale zanim pobierzesz poczytaj sobie o tym jaka wersje potrzebujesz i
    sproboj sciagnac sobie LiveCD, nagraj na plytke i odpal, pobaw sie,
    poznaj troche srodowisko, sproboj cos "popsuc" (na takim LiveCD nic nie
    popsujesz, bo tego sie nie instaluje tylko odpala z CD).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek