  • 1. Data: 2010-02-03 22:15:46
    Temat: zabezpiczyc kompy, internet biblioteka
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    sprawa wyglada tak, jest biblioteka z jakies 20kompow 14 po vista 6 pod XP
    trzeba je skonfiguruwac i zainstalowac tak aby systemy byly wiecznie swierze
    tzn by uzytkonicy nie mogli napsocic i nie przegladac niepowolanych stron

    wiec potrzebuje czegos do wyciecia pewnych funkcji z systemu
    do ograniczenie pewnych kontn, modifikacji pulpitu, wgrywania czego kolwiek
    i najlepiej by byl podglad na kompie bibliotekarki co dany user majstruje w
    necie

    jesli o chodzi o ochrone to myslalem o nortonie ale to sa koszty
    wszytsko podlega pod szkole wiec warunki licencyjne powinny to uwzglednic
    co radzicie?

  • 2. Data: 2010-02-03 22:27:32
    Temat: Re: zabezpiczyc kompy, internet biblioteka
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 3 Feb 2010 23:15:46 +0100, Marek napisał(a):

    > jesli o chodzi o ochrone to myslalem o nortonie ale to sa koszty
    > wszytsko podlega pod szkole wiec warunki licencyjne powinny to uwzglednic
    > co radzicie?

    Zaraz przyjdzie Radek i napisze Ci, że NTG. I słusznie zrobi ;)
    Ja zaś korzystając z okazji podsunę pomysł, cobyś poczytał o ograniczeniach
    kont w windows - myślę że założenie kont z odpowiednimi ograniczeniami
    rozwiąże Wam część problemów.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-02-03 22:36:03
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > jesli o chodzi o ochrone to myslalem o nortonie ale to sa koszty
    > wszytsko podlega pod szkole wiec warunki licencyjne powinny to uwzglednic
    > co radzicie?

    ja bym sie zastanowil do czego owe kompy mialyby sluzyc konkretnie, a
    pozniej- czy nie daloby rady postawic tej sieci na linuksie- fakt, na
    dzien dobry troche wiecej roboty (chociaz niekoniecznie), ale odpada
    duza czesc kosztow...

    szymon

  • 4. Data: 2010-02-03 22:59:47
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Marek pisze:
> [...]
    >
    > jesli o chodzi o ochrone to myslalem o nortonie ale to sa koszty
    > wszytsko podlega pod szkole wiec warunki licencyjne powinny to uwzglednic

    Są specjalne karty wkładane w PCI, które różne takie utrudniacze
    posiadają - po resecie kompa, jest on jakby świeżo zainstalowany i
    skonfigurowany odpowiednio. Na allegro jest tego trochę - może pod
    hasłem kafejki internetowej - nie pamiętam, ale warto poszukać.

  • 5. Data: 2010-02-03 23:10:48
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marek <b...@w...pl> wrote:

    NTG

    > sprawa wyglada tak, jest biblioteka z jakies 20kompow 14 po vista 6 pod XP
    > trzeba je skonfiguruwac i zainstalowac tak aby systemy byly wiecznie swierze

    http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/
    sharedaccess/default.mspx

    > tzn by uzytkonicy nie mogli napsocic i nie przegladac niepowolanych stron

    Strony powinny być filtrowane na proxy.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2010-02-03 23:18:38
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > pozniej- czy nie daloby rady postawic tej sieci na linuksie- fakt, na
    > dzien dobry troche wiecej roboty (chociaz niekoniecznie), ale odpada

    licencje sa juz wykopine od 2 lat

  • 7. Data: 2010-02-03 23:19:50
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > ** Marek <b...@w...pl> wrote:

> [...]

    no nie przesadzajmy fundusze sa znikome
    a tym bardziej nie ma nikt kasy na serwer
    wiec sprawa kiepska

  • 8. Data: 2010-02-03 23:28:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no nie przesadzajmy fundusze sa znikome
    > a tym bardziej nie ma nikt kasy na serwer
    > wiec sprawa kiepska

    cyt.: "z jakies 20kompow 14 pod vista 6 pod XP".

    Zamiast 20 stanowisk robisz 19 i już masz serwer.

  • 9. Data: 2010-02-03 23:51:10
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Niestety, z tym problemem z oczywistych powodów mogą sobie poradzić
    wyłącznie czytelniczki tej grupy
    ;-)

  • 10. Data: 2010-02-04 05:35:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > tzn by uzytkonicy nie mogli napsocic i nie przegladac niepowolanych stron

    Użyj Windows SteadyState 2.5. O szczególy zapytaj na grupie o systemach
    z rodziny NT.

    j.