  • 1. Data: 2012-11-05 09:27:38
    Temat: z cyklu: ktory ssd
    Od: K <...@...c>

    witam,
    ktory dysk SSD (SATA) jest godny uwagi. cena do 500 (>120GB) +/- pare
    zl. najwazniejsza szybkosc do i z oraz bezawaryjnosc. rozwazalem intele,
    ale z tego co widze to ocz za mniejszcze pieniadze oferuje praktycznie
    to samo. moze samsung?

  • 2. Data: 2012-11-05 09:53:43
    Temat: Re: z cyklu: ktory ssd
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    K nabazgrał(a):

> [...]
    > tego co widze to ocz za mniejszcze pieniadze oferuje praktycznie to samo.

    Samsung 830 i nie szukaj dalej ....

  • 3. Data: 2012-11-05 10:03:46
    Od: K <...@...c>

    W dniu 05.11.2012 09:53, Chris pisze:
    > K nabazgrał(a):

    > Samsung 830 i nie szukaj dalej ....

    nawet pomimo 'zauwazalnie' nizszej predksoci zapisu?

  • 4. Data: 2012-11-05 10:07:18
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    K nabazgrał(a):

    > nawet pomimo 'zauwazalnie' nizszej predksoci zapisu?

    Pokaż mi gdzie ?? i w stosunku do czego.

  • 5. Data: 2012-11-05 10:33:31
    Od: K <...@...c>

    W dniu 05.11.2012 10:07, Chris pisze:
    > K nabazgrał(a):

    > Pokaż mi gdzie ?? i w stosunku do czego.

    no w stosunku do tego samsunga (bazujac na cenie do 500 +/-):
    http://www.gral.pl/OCZ+Technology+2+5+cali+120GB+SSD
    +SATA3_157.html
    http://www.gral.pl/Intel+330+Solid+180GB+SSD+SATA3_1
    24.html
    http://www.gral.pl/Intel+2+5+cali+120GB+SSD+550+500+
    SATA3_792.html

    oczywiscie sklep ktory przytoczylem nie jest obligatoryjny, wiec jesli
    gdzies sa lepsze ceny to zamieniam sie w sluch ;]

    zalezy mi na szybkosci bo na komputerze otwierane i czasem obrabiane
    pliki corela kilkuset MB.

  • 6. Data: 2012-11-05 10:55:08
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    K nabazgrał(a):

> [...]

    > gdzies sa lepsze ceny to zamieniam sie w sluch ;]
    > zalezy mi na szybkosci bo na komputerze otwierane i czasem obrabiane pliki

    Jak stać cię na Corela to patrz na:
    INTEL 520 SSD MLC 180GB 2,5" SATA 3 SSDSC2CW180A310 (cana do 600zł)
    INTEL 520 SSD MLC 120GB 2,5" SATA 3 SSDSC2CW120A310 (tu masz do 500zł)

    Nie wiem czemu patrzysz na Intela 320, one są wolniejsze i na starych
    kontrolerach.

    OCZ ma pełną prędkość tylko do 50% zajętości dysku, potem zwalnia o 70% :)

    Napiszę to jeszcze raz, chesz dobry, niezawodny i szybki dysk ? bierz
    Samsunga 830 albo Intela 520, który to już zależy od ciebie, oba są na tym
    samym poziomie jakość/szybkośc. Zaleta Intela ale też wyższa cena to
    60miesięcy gwarancji, Samsung ma tylko 36miesięcy.

  • 7. Data: 2012-11-05 11:12:17
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 05 Nov 2012 10:33:31 +0100, K napisał(a):

    > zalezy mi na szybkosci bo na komputerze otwierane i czasem obrabiane
    > pliki corela kilkuset MB.

    Wez pod uwage, ze Samsung nie uzywa kompresji w trakcie transferu jak dyski
    oparte o inne chipy (co falszuje wyniki testow syntetycznych w ich
    przypadku).

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 8. Data: 2012-11-05 11:19:57
    Od: K <...@...c>

    W dniu 05.11.2012 10:55, Chris pisze:

> [...]
    > tym samym poziomie jakość/szybkośc. Zaleta Intela ale też wyższa cena to
    > 60miesięcy gwarancji, Samsung ma tylko 36miesięcy.

    dziekuje wszystkim za cenne rady, jeszcze ostatnie pytanie:
    gdzies naczytalem sie jakis czas temu, ze SSD nie lubi defragmentacji.
    windows vista/7 defragmentacje robi niejako z automatu. czy temat
    defragmentacji jest jeszcze aktualny, jesli tak to czy 7 wykrywa dysk
    SSD i wylacza defragmentacje czy trzeba to robic recznie?

  • 9. Data: 2012-11-05 11:30:03
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    K nabazgrał(a):

> [...]
    > defragmentacji jest jeszcze aktualny, jesli tak to czy 7 wykrywa dysk SSD
    > i wylacza defragmentacje czy trzeba to robic recznie?

    A powiem Ci że nie pamiętam .. :) ale nie pamiętam żeby robił defraga a na
    100% nic nie zmieniałem w ustawieniach.

  • 10. Data: 2012-11-05 12:30:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-11-05 09:27, K pisze:
> [...]
    > zl. najwazniejsza szybkosc do i z oraz bezawaryjnosc. rozwazalem intele,
    > ale z tego co widze to ocz za mniejszcze pieniadze oferuje praktycznie

    <http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/polecane_dyski_
    ssd_32256_gb_ranking_ssd_sierpien_2012>
    <http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Dyski_SSD_
    -_test_porownawczy_i_ceny-4415.html>