eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyz ciekowości - po ile "oszczedności"Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
    Date: Thu, 5 Apr 2012 15:46:08 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 19
    Message-ID: <o...@4...net>
    References: <jlej14$qqt$1@inews.gazeta.pl> <jlejd8$ung$1@node2.news.atman.pl>
    <4f7ad4a8$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f7ad8c7$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <jletdm$kii$1@inews.gazeta.pl>
    <4f7b5672$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <op.wb7gu7s5p8ku5w@radek-netbook>
    <4f7b7fbe$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <op.wcaiyrvcp8ku5w@radek-netbook>
    <4f7d9212$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1333633559 28881 82.143.187.50 (5 Apr 2012 13:45:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Apr 2012 13:45:59 +0000 (UTC)
    X-User: jjll
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2442894
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 14:37:38 +0200, ojciec napisał(a):
    > Te 2 litry to tez czysta teoretyka. Jadąc i wracając Ducato maxi właśnie
    > do Frankfurtu Am Main widziałem na komputerku że jak cisnę pod górę
    > 130km/h to się święci 25 litra, jak dojeżdżam 130 do wzniesienia i mocno
    > odciążam pedał to pali się 8 literka.Ile waży Maxi z ładunkiem coś mi
    > świta że do 3,5 tony tak? Ciągnik ciężarów z naczepą to 26 ton tak?
    > 26/3,5 =7,42 raz więcej. Wiec jest jak oszczędzać prostymi trikami.

    Bardzo zly przyklad.
    Energia jest potrzebna na podniesienie masy o wysokosc gory, i zadne triki
    tu tak prosto nie pomoga.

    Albo jedziesz 80 a nie 90 i masz mniejsze opory powietrza, albo wrzucasz
    odpowiedni bieg i pracujesz w bardziej optymalnym punkcie pracy i silnik
    mniej pali na kWh. Tylko trzeba umiec taki dobrac - a nie wnioskowac po tym
    ze jak sie droga wyplaszcza a auto zwalnia, to spalanie spada ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: