-
Data: 2014-10-08 15:22:41
Temat: Re: �ar�wki Tungsram opinie
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 8 października 2014 11:54:33 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
> On 2014-10-07, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> >
>
> > jak wprowadzili światłą mijania na stałe to pojawiły się ściemniacze do świateł
mijania. W dzień mijania potrzebne są jak szankier na kutasie i mogą gorzej świecić,
byle by jakoś świeciły. Obnizenie napięcia o 2 volty spowoduje na pewno kilkukrotny
wzrost trwałości żarówek.
>
> >
>
> Wzrost trwalosci tak ale za to szybsza ich degradacje bo przy obnizonym napieciu
>
> slabo zachodzi cykl halogenowy.
>
>
>
> --
>
> Artur
>
> ZZR 1200
>
> GSX-R 600 K6
Wydaje mi się ze efekt halogenowy w żarówkach samochodowych jest lekko przesadzony.
Dawno temu w Radioelektroniku był opis halogenowej żarówki fotograficznej. Było to w
czasach PRL i o reklamie nikt wtedy nie słyszał, artykuł też nie był sponsorowany.
Napisane było w danych technicznych żarówki że efekt halogenowy utrzymuje się do 5
minut od włączenia żarówki. Potem świeci jak zwykła. I że żarówka potrzebuje 12
godzin na regenerację żeby efekt halogenowy mógł znowu się zrobić. W żarówkach efekt
halogenowy jest wykorzystywany do tego żeby parujący wolfram nie osadzał się na
bańce. Żywotność samochodowej żarówki halogenowej jest bardzo niska i wydaje mi się
że jak obniżeniem napięcia pozbawi się ją efektu halogenowego to przy w tak sposób
przedłużonej żywotności bańka nie ściemnieje zanim się przepali włókno. W opisie
żarówki fotograficznej było że efekt halogenowy występuje tylko w przypadku zasilania
napięciem nominalnym. Przy obniżeniu napicia o więcej niż 10% efekt halogenowy nie
występuje. W części samochodów przy tolerancji napięcia jakie zapewnia regulator
napięcia łatwo zejść do takiego przy którym żarówka będzie prawie halogenową. I
zapewne w takich samochodach żarówki wytrzymują dłużej. Na dodatek nikt nie wie na
jakie napięcia są robione żarówki samochodowe. Na każdej napisane 12V a wszystkie
pracują przy 14,5V. Czyli każda halogenowa przy 12V powinna być halogenową a przy
14,5 należy ją traktować jako przewoltowaną. Przewoltowane żarówki dają lepsze
światło ale mają małą żywotność.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.14 09:55 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)