-
Data: 2014-10-08 15:22:41
Temat: Re: �ar�wki Tungsram opinie
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 8 października 2014 11:54:33 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
> On 2014-10-07, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> >
>
> > jak wprowadzili światłą mijania na stałe to pojawiły się ściemniacze do świateł
mijania. W dzień mijania potrzebne są jak szankier na kutasie i mogą gorzej świecić,
byle by jakoś świeciły. Obnizenie napięcia o 2 volty spowoduje na pewno kilkukrotny
wzrost trwałości żarówek.
>
> >
>
> Wzrost trwalosci tak ale za to szybsza ich degradacje bo przy obnizonym napieciu
>
> slabo zachodzi cykl halogenowy.
>
>
>
> --
>
> Artur
>
> ZZR 1200
>
> GSX-R 600 K6
Wydaje mi się ze efekt halogenowy w żarówkach samochodowych jest lekko przesadzony.
Dawno temu w Radioelektroniku był opis halogenowej żarówki fotograficznej. Było to w
czasach PRL i o reklamie nikt wtedy nie słyszał, artykuł też nie był sponsorowany.
Napisane było w danych technicznych żarówki że efekt halogenowy utrzymuje się do 5
minut od włączenia żarówki. Potem świeci jak zwykła. I że żarówka potrzebuje 12
godzin na regenerację żeby efekt halogenowy mógł znowu się zrobić. W żarówkach efekt
halogenowy jest wykorzystywany do tego żeby parujący wolfram nie osadzał się na
bańce. Żywotność samochodowej żarówki halogenowej jest bardzo niska i wydaje mi się
że jak obniżeniem napięcia pozbawi się ją efektu halogenowego to przy w tak sposób
przedłużonej żywotności bańka nie ściemnieje zanim się przepali włókno. W opisie
żarówki fotograficznej było że efekt halogenowy występuje tylko w przypadku zasilania
napięciem nominalnym. Przy obniżeniu napicia o więcej niż 10% efekt halogenowy nie
występuje. W części samochodów przy tolerancji napięcia jakie zapewnia regulator
napięcia łatwo zejść do takiego przy którym żarówka będzie prawie halogenową. I
zapewne w takich samochodach żarówki wytrzymują dłużej. Na dodatek nikt nie wie na
jakie napięcia są robione żarówki samochodowe. Na każdej napisane 12V a wszystkie
pracują przy 14,5V. Czyli każda halogenowa przy 12V powinna być halogenową a przy
14,5 należy ją traktować jako przewoltowaną. Przewoltowane żarówki dają lepsze
światło ale mają małą żywotność.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.14 09:55 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- Kultura zapie....ania
- Gdańsk się skończył dla mnie.
- Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
Najnowsze wątki
- 2024-09-16 zapora Stronie Slaskie
- 2024-09-16 powodz
- 2024-09-16 Aple ma przycisk APARATU. SERIO? Tyle lat im to zajęło?
- 2024-09-15 Mulitisim
- 2024-09-15 Jaki telefon dla "SENIORA"? ;-)
- 2024-09-18 Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- 2024-09-17 Kultura zapie....ania
- 2024-09-17 Gdańsk się skończył dla mnie.
- 2024-09-16 Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- 2024-09-16 Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- 2024-09-17 Wybuchające pagery
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-18 Kraków => Java Full Stack Developer (Angular/React) <=
- 2024-09-18 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=