-
Data: 2014-10-08 15:22:41
Temat: Re: �ar�wki Tungsram opinie
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 8 października 2014 11:54:33 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
> On 2014-10-07, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> >
>
> > jak wprowadzili światłą mijania na stałe to pojawiły się ściemniacze do świateł
mijania. W dzień mijania potrzebne są jak szankier na kutasie i mogą gorzej świecić,
byle by jakoś świeciły. Obnizenie napięcia o 2 volty spowoduje na pewno kilkukrotny
wzrost trwałości żarówek.
>
> >
>
> Wzrost trwalosci tak ale za to szybsza ich degradacje bo przy obnizonym napieciu
>
> slabo zachodzi cykl halogenowy.
>
>
>
> --
>
> Artur
>
> ZZR 1200
>
> GSX-R 600 K6
Wydaje mi się ze efekt halogenowy w żarówkach samochodowych jest lekko przesadzony.
Dawno temu w Radioelektroniku był opis halogenowej żarówki fotograficznej. Było to w
czasach PRL i o reklamie nikt wtedy nie słyszał, artykuł też nie był sponsorowany.
Napisane było w danych technicznych żarówki że efekt halogenowy utrzymuje się do 5
minut od włączenia żarówki. Potem świeci jak zwykła. I że żarówka potrzebuje 12
godzin na regenerację żeby efekt halogenowy mógł znowu się zrobić. W żarówkach efekt
halogenowy jest wykorzystywany do tego żeby parujący wolfram nie osadzał się na
bańce. Żywotność samochodowej żarówki halogenowej jest bardzo niska i wydaje mi się
że jak obniżeniem napięcia pozbawi się ją efektu halogenowego to przy w tak sposób
przedłużonej żywotności bańka nie ściemnieje zanim się przepali włókno. W opisie
żarówki fotograficznej było że efekt halogenowy występuje tylko w przypadku zasilania
napięciem nominalnym. Przy obniżeniu napicia o więcej niż 10% efekt halogenowy nie
występuje. W części samochodów przy tolerancji napięcia jakie zapewnia regulator
napięcia łatwo zejść do takiego przy którym żarówka będzie prawie halogenową. I
zapewne w takich samochodach żarówki wytrzymują dłużej. Na dodatek nikt nie wie na
jakie napięcia są robione żarówki samochodowe. Na każdej napisane 12V a wszystkie
pracują przy 14,5V. Czyli każda halogenowa przy 12V powinna być halogenową a przy
14,5 należy ją traktować jako przewoltowaną. Przewoltowane żarówki dają lepsze
światło ale mają małą żywotność.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.14 09:55 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa