-
51. Data: 2011-11-15 22:27:30
Temat: Re: Żywotność żarówek
Od: "szufla" <b...@e...pl>
> Update:
> Na wyłączonym silniku napięcie ciut poniżej 12V, na włączonym 14,08V przez
> 30 sekund, zimno więc dłużej nie sprawdzałem :)
Dlatego ja odpalam silnik na wlaczonych swiatlach. Robilem tak przez
ostatnia zime i nie wymienialem zarowek, wczesniej sie bawilem
przelacznikiem.
sz.
-
52. Data: 2011-11-16 08:00:24
Temat: Re: Żywotność żarówek
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
> Natomiast zastanawiam się czy jest róznica pomiędzy długością życia H7 a
> H4, bo z dotychczasowych doświadczeń mam wrażenie że H4 świecą dłużej.
Potwierdzam, H4 świecą dłużej, w poprzednim aucie przez 2,5 roku i 35kkm nie
spaliła się żadna z nich a były na pewno dłużej, bo kupiłem i sprzedałem
auto na tych samych żarówkach.
-
53. Data: 2011-11-16 13:54:45
Temat: Re: Zywotnosc zarowek
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek P." napisał w wiadomości grup
>U mnie gdy kręci rozrusznik wył?czne jest wiele urz?dzeń min ?wiatła.
>Żarówki w większo?ci (myslę że w 90%) przepalaj? sie podczas szoku
>temperatury przy zapalaniu (studz? się o wiele wolniej niż
>rozgrzewaj?). Więc jak ci przygasaj? swiatła to masz więcej cykli
>zapalania więc i prawdopodobieństwo przepalenia jest większe.
Mocno watpie.
Owszem - wylaczane sa - raczej po to zeby nie obciazac akumulatora w
tak dramatycznej chwili.
Na sama zywotnosc zarowek podejrzewam ze nie ma to zadnego wplywu.
>Dodaj układ łagodnego startu i będzie ok.
A to owszem tak ... choc te samochodowe grube, solidne i halogenowe,
to nie jestem taki pewien.
>Np Ford aby zminimalizować to zjawisko przy automatycznym zapalniu
>?wiateł daje mniejsze napięcie na żarówkę niż jak wł?czysz ?wiatła
>ręcznie.
Nie bardzo rozumiem - w pierwszej chwili tak, taki lagodny start, czy
na dluzej to zostaje ?
I jak to zrealizowane - bo to juz trzeba troche elektroniki dolozyc,
czyzby tam wszystko i tak CAN ? .
J.
-
54. Data: 2011-11-16 16:15:55
Temat: Re: Zywotnosc zarowek
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Am 16.11.2011 13:54, schrieb J.F:
> Użytkownik "Marek P." napisał w wiadomości grup
>> U mnie gdy kręci rozrusznik wył?czne jest wiele urz?dzeń min ?wiatła.
>> Żarówki w większo?ci (myslę że w 90%) przepalaj? sie podczas szoku
>> temperatury przy zapalaniu (studz? się o wiele wolniej niż
>> rozgrzewaj?). Więc jak ci przygasaj? swiatła to masz więcej cykli
>> zapalania więc i prawdopodobieństwo przepalenia jest większe.
>
> Mocno watpie.
> Owszem - wylaczane sa - raczej po to zeby nie obciazac akumulatora w tak
> dramatycznej chwili.
>
> Na sama zywotnosc zarowek podejrzewam ze nie ma to zadnego wplywu.
>
>> Dodaj układ łagodnego startu i będzie ok.
>
> A to owszem tak ... choc te samochodowe grube, solidne i halogenowe, to
> nie jestem taki pewien.
>
>> Np Ford aby zminimalizować to zjawisko przy automatycznym zapalniu
>> ?wiateł daje mniejsze napięcie na żarówkę niż jak wł?czysz ?wiatła
>> ręcznie.
>
> Nie bardzo rozumiem - w pierwszej chwili tak, taki lagodny start, czy na
> dluzej to zostaje ?
>
> I jak to zrealizowane - bo to juz trzeba troche elektroniki dolozyc,
> czyzby tam wszystko i tak CAN ? .
Co prawda mam osobiście lampy łukowe, też jako dzienne, ale w nowszych
Oplach z halogenami jest instalacja po pierwsze powolnego załączania
lamp (wszystkich chyba), a po drugie pracy pod obniżonym napięciem w
przypadku dziennego oświetlenia. Jak na razie wymieniłem u siebie lampy
tylne (stop/cofanie/kierunkowskaz/przeciwmgielna) oraz tablicy, z przodu
kierunkowskazy i postojowe. Długie, zakrętowe, przeciwmgielne i palniki
mijania są jeszcze oryginalne. Samochód ma 7 lat i 120Mm przebiegu.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
-
55. Data: 2011-12-28 14:36:51
Temat: Re: Żywotność żarówek
Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>
Użytkownik "R" <...@w...niemam.pl> napisał w wiadomości
news:j9sur8$kdl$1@news.dialog.net.pl...
> Cześć,
>
> Uwaga wstępna: nie mam zamiaru dyskutować 1000. raz o sensie lub jego
> braku w obowiązku jazdy w dzień na światłach. Stan faktyczny jest jaki
> jest i tyle.
>
> A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
> (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie z/do
> pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki jaką
> znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?
>
> Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
> samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie
> będę montował.
przez lata jezdze na Philips vision Plus
swiezo zamontowana swieca tak intensywanie iz kierujacy z przodu musza
regulowac
lusterko wsteczne, zasieg mocny i daleki az do samej krawedzi swiatla,
teraz pewnie maja nastepce, tylko ktore? x-treme vision?
szybko sie wypalaja
po 2-3 miesiacach juz nie jest to samo
zxreszta to normalne, az ostatecznie padaja
max dla tycvh zarowek to 6-12/18msc
-
56. Data: 2011-12-28 19:29:46
Temat: Re: Żywotność żarówek
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Wed, 28 Dec 2011 14:36:51 +0100, Kris_Poland napisał(a):
> przez lata jezdze na Philips vision Plus
> swiezo zamontowana swieca tak intensywanie iz kierujacy z przodu musza
> regulowac
> lusterko wsteczne, zasieg mocny i daleki az do samej krawedzi swiatla,
> teraz pewnie maja nastepce, tylko ktore? x-treme vision?
Ty samoloty nimi oświetlasz? Spróbuj może ustawić je w kierunku asfaltu.
Pomijając którąś wersję Fabii żaden samochód z porządnymi homologowanymi
reflektorami nikogo nie oślepia.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
57. Data: 2011-12-28 20:09:53
Temat: Re: ?ywotno?? ?ar?wek
Od: marcin <l...@k...cwo>
W dniu 2011-11-15 11:21, szufla pisze:
>> Tak czy owak radze po pierwsze zmieniae przyzwyczajenia, to znaczy odpalaae
>> ?wiat?a po odpaleniu silnika i gasiae przed zgaszeniem silnika,
>
> Potrafisz to poprzec naukowo czy tylko tak pitolisz bez sensu ?
>
ja potrafie - to juz lepiej zapalac swiatla przed odpaleniem silnika i
przy nizszym napieciu.
-
58. Data: 2011-12-28 20:44:28
Temat: Re: ?ywotno?? ?ar?wek
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
news:jdfpi3$av2$2@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-11-15 11:21, szufla pisze:
>>> Tak czy owak radze po pierwsze zmieniae przyzwyczajenia, to znaczy
>>> odpalaae
>>> ?wiat?a po odpaleniu silnika i gasiae przed zgaszeniem silnika,
>>
>> Potrafisz to poprzec naukowo czy tylko tak pitolisz bez sensu ?
a co tu popierać - spadki napięć, a w przypadku uruchomiania silnika nagłe,
duże zmiany prądu i napięcia na zaciskach żarówki napewno dobrze jej nie
robią.
>>
>
> ja potrafie - to juz lepiej zapalac swiatla przed odpaleniem silnika i
> przy nizszym napieciu.
ale zdajesz sobie sprawe, ze własnie niższe niż nominalne napięcie dla
żarówek halogenowych to wlasnie skrócona ich żywotność?
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł
-
59. Data: 2011-12-29 09:24:49
Temat: Re: ?ywotno?? ?ar?wek
Od: marcin <l...@k...cwo>
> ale zdajesz sobie sprawe, ze własnie niższe niż nominalne napięcie dla
> żarówek halogenowych to wlasnie skrócona ich żywotność?
zamiast powielac grupowe farmazony to wez do reki zarowke i przeczytaj
co na niej napisali. znawco.