eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻywotność żarówekRe: Zywotnosc zarowek
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zywotnosc zarowek
    Date: Wed, 16 Nov 2011 16:15:55 +0100
    Organization: Freie Universitaet Berlin
    Lines: 42
    Message-ID: <9...@m...uni-berlin.de>
    References: <j9sur8$kdl$1@news.dialog.net.pl>
    <d...@v...googlegroups.com>
    <j9tetd$57n$1@inews.gazeta.pl> <j9tkf1$km4$1@inews.gazeta.pl>
    <ja0bql$ch$1@news.onet.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=windows-1250; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de
    aV0nayl1BsZLJmcBsEjdygVZd9mqB7OSuo++cqUAySi4lS1ZanfsyvUUoZ
    Cancel-Lock: sha1:6ro+eXVUEuybaxXsoOgRVADOp4o=
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    In-Reply-To: <ja0bql$ch$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2413847
    [ ukryj nagłówki ]

    Am 16.11.2011 13:54, schrieb J.F:
    > Użytkownik "Marek P." napisał w wiadomości grup
    >> U mnie gdy kręci rozrusznik wył?czne jest wiele urz?dzeń min ?wiatła.
    >> Żarówki w większo?ci (myslę że w 90%) przepalaj? sie podczas szoku
    >> temperatury przy zapalaniu (studz? się o wiele wolniej niż
    >> rozgrzewaj?). Więc jak ci przygasaj? swiatła to masz więcej cykli
    >> zapalania więc i prawdopodobieństwo przepalenia jest większe.
    >
    > Mocno watpie.
    > Owszem - wylaczane sa - raczej po to zeby nie obciazac akumulatora w tak
    > dramatycznej chwili.
    >
    > Na sama zywotnosc zarowek podejrzewam ze nie ma to zadnego wplywu.
    >
    >> Dodaj układ łagodnego startu i będzie ok.
    >
    > A to owszem tak ... choc te samochodowe grube, solidne i halogenowe, to
    > nie jestem taki pewien.
    >
    >> Np Ford aby zminimalizować to zjawisko przy automatycznym zapalniu
    >> ?wiateł daje mniejsze napięcie na żarówkę niż jak wł?czysz ?wiatła
    >> ręcznie.
    >
    > Nie bardzo rozumiem - w pierwszej chwili tak, taki lagodny start, czy na
    > dluzej to zostaje ?
    >
    > I jak to zrealizowane - bo to juz trzeba troche elektroniki dolozyc,
    > czyzby tam wszystko i tak CAN ? .

    Co prawda mam osobiście lampy łukowe, też jako dzienne, ale w nowszych
    Oplach z halogenami jest instalacja po pierwsze powolnego załączania
    lamp (wszystkich chyba), a po drugie pracy pod obniżonym napięciem w
    przypadku dziennego oświetlenia. Jak na razie wymieniłem u siebie lampy
    tylne (stop/cofanie/kierunkowskaz/przeciwmgielna) oraz tablicy, z przodu
    kierunkowskazy i postojowe. Długie, zakrętowe, przeciwmgielne i palniki
    mijania są jeszcze oryginalne. Samochód ma 7 lat i 120Mm przebiegu.

    Waldek


    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: