  • Data: 2014-03-27 19:18:43
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-03-27 19:04, Czesław Wiśniak wrote:

    > Nie wiem co to znaczy wlecze. To jest pojecie wzgledne.

    > Pieszy byl na pasach !

    I co z tego? Po to masz przepis o wtargnieciu oraz wylazeniu zza
    przeszkody zeby takie wytuacje obejmowal.

    I dziala to na korzysc kierowcy o ile nie ma innych istotnych
    bciazajacych go okolicznosci.

    I ten zapis jest wlasnie po to aby pieszy _nie_ mial pierwszenstwa.

    Tym sposobem na przejsciu (a wlasciwie przed) nikt tego pierwszenstwa
    nie ma. Ani kierowca, ktory powinien pusic przechodnia ani przechodzien,
    ktoremu nie wolno wlazic na jezdnie przed pojazdy

    (Bo nie moze byc tak, ze postawienie prze zpieszego stopy na jezdni
    automatycznie zalatwia mu pierwszenstwo w kazdej sytuajcji - tlumaczyc
    dlaczego chyba nie musze bo w pewnym stopniu widac to na filmie gdzie
    pieszy lamie od razu dwa przepisy - o przeszkodzie i o wlazeniu
    praktycznie uniemozliwiajac kierowcy dzialanie).

    Rozpatrujac dalej to pieszy wymusza pierwszenstwo wlazac na jezdnie bez
    wlasciwej widocznosci - ale tak jak niektorzy sobie roszcza - w tym
    wypadku daje mu to tylko smierc a nie pierwszenstwo.

    Granice tego, kto byl bardziej winny rozstrzyga sad jesli sa watpliwosci.

    Tutaj wg mnie watpliwosci byc nie powinno i wina pieszego jest jednak
    dominujaca.

    --
    mk4