  • 21. Data: 2011-12-10 09:20:53
    Temat: Re: yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
    Od: Grzegorz Rogala <a...@s...o2.pl>

    W dniu 09-12-2011 19:28, warrior pisze:
    [cut]

    > Niema złotego środka. Wiec co wybrać
    Chlopaku, wybierz cokolwiek to i tak nie ma znaczenia.
    Sam wlasnie sobie odpowiedziales.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 22. Data: 2011-12-11 17:30:00
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-09 15:59, Grzegorz Rogala pisze:

    > Taaa a pozniej sie tacy przesiadaja na prawdziwe enduro i jakos mit AT
    > upada, tym szybciej im szybciej wjada w offroad ;P

    A to nie wiem, prawdziwe enduro tylko na obrazku widzialem :)

    > Allah akbar!
    RD07 akbar! :P

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 23. Data: 2011-12-12 00:11:53
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2011-12-09 21:17, Artek pisze:
    > Bardzo fajne pytanie, tylko szkoda, że grupa taka słaba.. ;-)
    >
    > Pzdr.
    > Art.

    Nie pitol, ja bym ssal nowa XTZ660 i kilka dodatkow, ale ja sie nie na
    bagniakach, crossowiakach i inych poza-drogach choc zdaje mi sie ze to
    lepsza alternatywa niz KaTeeM z padajacymi coRaz silnikami ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 24. Data: 2011-12-12 10:17:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-09 20:25:27 +0100, Norbi <n...@o...pl> said:

    > Ja sie nie znam na BMW - ale moze jesli juz BMW to starszego gs-a 1150
    > tam tyle elektroniki nie ma (chyba :)

    Trochę jest.

    > i tez bardzo mocno cene trzymaja...

    Moźna kupić za śmieszne pieniądze obecnie, w porównaniu z kwotami
    "kultowymi", jakie trzeba było płacić parę lat nazad. Kumpel chcąc
    sprzedać za cenę rynkową, bujał się ponad rok, poszła sporo poniżej
    20k, w rozliczeniu z salonem. Piszę oczywiście o Adventure.

    de Fresz

  • 25. Data: 2011-12-12 10:19:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-09 19:28:40 +0100, warrior <m...@o...pl> said:

    > Niema złotego środka. Wiec co wybrać

    To, na czym fajniej Ci się będzie śmigać w czasie jazdy testowej.

    de Fresz

  • 26. Data: 2011-12-12 11:18:38
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-09 13:14:52 +0100, Grzegorz Rogala <a...@s...o2.pl> said:

    > Nadal nie wiemy gdzie pytajacy chce jechac tymi gorszymi drogami i
    > szutrem. Bo jak w zasiegu cywilizacji to teraz wszedzie co 300-400km w
    > dzikich krajach mozna sie zatankowac wiec takie super wielkie zbiorniki
    > nie sa az tak konieczne, zawsze mozna 5 czy 10l ze soba targac w
    > dodatkowych bankach i tez nie jest to problem.

    Problem nie problem, zawsze miło jest mieć możliwość wlania więcej bez
    konieczności chrzanienia się z troczeniem kanisterków.

    > Ale ja nie mowie o elektronice w osprzecie tylko o elektronice
    > uniemozliwiajacej normalny serwis w stylu wymiany klockow czy nie daj
    > boze po glebie wylata Ci plyn hamulcowy z rozwalonego przewodu i co
    > zrobisz z pompa abs i innymi wynalazkami bmw?

    AFAIK w Adventurach elektronika jest na takie sytuacje względnie
    odporna - owszem, kompjuter błyska błędami, ale motór dalej jedzie.

    > Albo bedziesz w Mongolii tudziez w innym Kazachstanie i bedziesz chcial
    > przeserwisowac sobie motocykl bo "pali sie jakas lampka i motur nie
    > jedzie"

    Pokaż mi proszę z którym współczesnym motocyklem nie będzie takiego
    problemu - z tych, które można kupić nowe w salonie.

    > Niezle? znam pare lepiej sprawujacych sie zawieszen - ktore sa zdziebko
    > ;) pancerniejsze niz te w bmw.

    Nie mylisz aby alu wydmuszek z szosowych Bum, z tymi melami stosowanymi
    w GS-ach?

    > A ja bym sie zastanawial tak - skoro jade gdzies w offroad i mam miec
    > cywilizowana dojazdowke >4kkm to albo mam duuuuuuzo czasu i wyjebane na
    > zapieprzanie ta dojazdowka i jade jakas 400-690

    Ile serwisów musiałbyś zrobić we współczesnej 400 na dojazdówce mającej
    parę kkm? 690 faaaaajna, ale raz że ma sporo tak nie lubianej przez
    Ciebie elektroniki (w tym kompjuter ze specjalnym trybem na gorszą
    wachę), dwa że zbiornik 12 l w motocyklu wyprawowym, to jakiś smutny
    żart (a ten sprzęt lubi zachlać w terenie), akcesoryjne kosztują jakiś
    drobny tyś, rzecz jasna ojro. No i powiem szczerze, trasa do powiedzmy
    Maroka z przelotową ~120 to jak dla mnie słaboprzeciętna przyjemność. I
    to w jedną osobę, a są tacy, którzy by chcieli we dwójkę.

    > , albo kupuje cokolwiek co mnie szybko "tam" zawiezie ale za to w
    > offroadzie bedzie kiepskie.

    No i pewnie nad tą drugą opcją móżdży pytajnik. A ta kiepskość w
    terenie też ma parę odcieni, taka Buma Adv, czy Teresa i tak będą mniej
    kiepskie niż powiedzmy Wiadro. Ciupkę, ale zawsze coś.

    > Ciezki wygodny klamot na drodze bedzie ok ale poza nia, nigdy nie
    > bedzie ok. Przyklad ten sam motocykl ale zupelnie inne warunki:
    > rowna droga gdzies w Gruzji -
    > http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_
    173_Piotr.JPG
    > 40km dalej -
    > http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_
    234_Piotr.JPG
    > znajdz mi motur co zrobi to tu i tu tak samo zajebicie a Cie ozloce :)

    No to po co zmieniasz?

    de Fresz

  • 27. Data: 2011-12-12 13:00:42
    Od: Grzegorz Rogala <a...@s...o2.pl>

    W dniu 12-12-2011 12:18, de Fresz pisze:

    > Problem nie problem, zawsze miło jest mieć możliwość wlania więcej bez
    > konieczności chrzanienia się z troczeniem kanisterków.
    No jasne, ale nie jest to warunek brzegowy, ze w motocyklu wyprawowym
    musisz miec zbiornik 25l+.

    > AFAIK w Adventurach elektronika jest na takie sytuacje względnie odporna
    > - owszem, kompjuter błyska błędami, ale motór dalej jedzie.
    Jakos mnie to nie przekonuje ;)

    > Pokaż mi proszę z którym współczesnym motocyklem nie będzie takiego
    > problemu - z tych, które można kupić nowe w salonie.
    W sumie racja w zadnym. Ale sa bardziej i mniej upierdliwe sprzety pod
    tym wzgledem.

    > Nie mylisz aby alu wydmuszek z szosowych Bum, z tymi melami stosowanymi
    > w GS-ach?
    Nadal sie upieram ze "normalne" zawieszenie z kateema objedzie to coz z
    bmw wszedzie ;P

    > Ile serwisów musiałbyś zrobić we współczesnej 400 na dojazdówce mającej
    > parę kkm?
    Majac w perspektywie polroczny urlop? mialbym na to wyjebane.

> [...]
    > Maroka z przelotową ~120 to jak dla mnie słaboprzeciętna przyjemność. I
    > to w jedną osobę, a są tacy, którzy by chcieli we dwójkę.
    No i wlasnie dochodzi do tego, ze albo teren albo asfalt, tytulowe
    Maroko zrobilbym dzisiaj wlasnie taka 400 zapakowana na busa czy lawete.
    Jechac na kolach.. brak czasu.

    > No i pewnie nad tą drugą opcją móżdży pytajnik. A ta kiepskość w terenie
    > też ma parę odcieni, taka Buma Adv, czy Teresa i tak będą mniej kiepskie
    > niż powiedzmy Wiadro. Ciupkę, ale zawsze coś.
    Ten pytajnik bedzie zawsze mozdzyl bo tak naprawde nie ma
    "uniwersalnych" motocykli.

    > No to po co zmieniasz?
    a nie wiem. Teraz mam plan na zamiane quada na jakies 400 i wozenie tego
    za autem gdzies daleko w teren. Ale czestotliwosc zmian pomyslow jest
    zbyt duza ;P

    --
    pozdr
    Rogal

  • 28. Data: 2011-12-12 13:02:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, Grzegorz Rogala <a...@s...o2.pl> wrote:
    > No jasne, ale nie jest to warunek brzegowy, ze w motocyklu wyprawowym
    > musisz miec zbiornik 25l+.

    Mysle, ze sam zbiornik tu nie jest najwazniejszy, bo nawet najwiekszy
    zbiornik w polaczeniu z ogromnym spalaniem to bedzie za malo ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 29. Data: 2011-12-13 07:56:13
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-12 14:00, Grzegorz Rogala pisze:

    > No jasne, ale nie jest to warunek brzegowy, ze w motocyklu wyprawowym
    > musisz miec zbiornik 25l+.

    Zalezy gdzie jezdzisz ;-)
    Znajomy kangur zeznawal ze jak jezdzili u siebie to zbiornik AFAIR 38L
    byl na styk, a w drz mial dodatkowe zbiorniki w miejscu boczka/boczkow.
    Ale w bardziej cywilizowanych rejonach nie widzialem aby kiedykolwiek
    tankowal wiecej niz 1/2 zbiornika. Tylko raz musialem od niego brac
    benzyne, a zbiornik w drz mialem 12L.

    > W sumie racja w zadnym. Ale sa bardziej i mniej upierdliwe sprzety pod
    > tym wzgledem.

    Salon moze byc w usraju ? Bo oni chyba ciagle sprzedaja dr650se, xr 650 :-)

    > No i wlasnie dochodzi do tego, ze albo teren albo asfalt, tytulowe
    > Maroko zrobilbym dzisiaj wlasnie taka 400 zapakowana na busa czy lawete.
    > Jechac na kolach.. brak czasu.

    No ale przy polrocznym urlopie moznaby poswiecic dwa tygodnie i
    spokojnie sie doturlac bocznymi drogami. Przy 'zwyklym' to najwygodniej
    wyslac moto i doleciec na miejsce.

    > Ten pytajnik bedzie zawsze mozdzyl bo tak naprawde nie ma
    > "uniwersalnych" motocykli.

    A afryka* ?! ;)

    pozdr
    newrom
    * - kazdy motór jest tak uniwersalny jak motorzysta.
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 30. Data: 2011-12-13 09:28:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-13, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > * - kazdy motór jest tak uniwersalny jak motorzysta.

    O i to jest odpowiedz na wszystko. Prosze admina o zamkniecie watka.

    --
    Artur
    ZZR 1200