  • Data: 2011-12-09 12:14:52
    Temat: Re: yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
    Od: Grzegorz Rogala <a...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09-12-2011 13:04, de Fresz pisze:

    > Jak na razie, to zdaje się tylko KTMowi udało zrobić się coś lżejszego w
    > tej bardzo nielicznej klasie enduro turystycznych z dużymi silnikiami.
    > Dopiero 800 mają sensowniejszą masę. Tylko ile kosztuje duży bak do
    > takiej, o ile w ogóle da się go założyć?
    Nadal nie wiemy gdzie pytajacy chce jechac tymi gorszymi drogami i
    szutrem. Bo jak w zasiegu cywilizacji to teraz wszedzie co 300-400km w
    dzikich krajach mozna sie zatankowac wiec takie super wielkie zbiorniki
    nie sa az tak konieczne, zawsze mozna 5 czy 10l ze soba targac w
    dodatkowych bankach i tez nie jest to problem.

    > A który współczesny motocykl nie jest?
    Ale ja nie mowie o elektronice w osprzecie tylko o elektronice
    uniemozliwiajacej normalny serwis w stylu wymiany klockow czy nie daj
    boze po glebie wylata Ci plyn hamulcowy z rozwalonego przewodu i co
    zrobisz z pompa abs i innymi wynalazkami bmw?
    Albo bedziesz w Mongolii tudziez w innym Kazachstanie i bedziesz chcial
    przeserwisowac sobie motocykl bo "pali sie jakas lampka i motur nie jedzie"

    > O dziwo sprawdzają się całkiem nieźle.
    Niezle? znam pare lepiej sprawujacych sie zawieszen - ktore sa zdziebko
    ;) pancerniejsze niz te w bmw.

    > Ja za to od siebie dodam, że nie kupiłbym motocykla z przeznaczeniem
    > offroadowym (choćby takim tyci-tyci), który ma wystające na bok gary.
    > Już wuj tam, że se można pokrywy zaworowe na kamyku rozdupczyć, o nogi
    > bym się bał.
    A ja bym sie zastanawial tak - skoro jade gdzies w offroad i mam miec
    cywilizowana dojazdowke >4kkm to albo mam duuuuuuzo czasu i wyjebane na
    zapieprzanie ta dojazdowka i jade jakas 400-690 , albo kupuje cokolwiek
    co mnie szybko "tam" zawiezie ale za to w offroadzie bedzie kiepskie.
    Ciezki wygodny klamot na drodze bedzie ok ale poza nia, nigdy nie bedzie
    ok. Przyklad ten sam motocykl ale zupelnie inne warunki:
    rowna droga gdzies w Gruzji -
    http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_
    173_Piotr.JPG
    40km dalej -
    http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_
    234_Piotr.JPG
    znajdz mi motur co zrobi to tu i tu tak samo zajebicie a Cie ozloce :)

    --
    pozdr
    Rogal