  • 1. Data: 2012-01-21 18:52:16
    Temat: wzbudzenie
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy stosując wzmacniacz odwracający o wzmocnieniu 1, muszę się martwić o
    możliwość wzbudzenia? jeśli tak to jak się z tym uporać?

  • 2. Data: 2012-01-21 19:05:34
    Temat: Re: wzbudzenie
    Od: grg12 <g...@g...com>

    Masz na myśli wzmacniacz operacyjny z pętlą sprzężenia zwrotnego?
    Jeśli tak - niektóre wzmacniacze mogą się wzbudzać, producent podaje
    wtedy w katalogu minimalne dozwolone wzmocnienie.

  • 3. Data: 2012-01-22 11:47:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    > czy stosując wzmacniacz odwracający o wzmocnieniu 1, muszę się martwić o
    > możliwość wzbudzenia? jeśli tak to jak się z tym uporać?

    Tu masz dwie książki na ten temat:

    http://chomikuj.pl/Hsilgne33

    Walter Jung i Ron Mancini. Powinien je przeczytać każdy, kto chce wziąć
    wzmacniacz operacyjny do ręki.
    Pobierzesz je legalnie, zostały oddane do domeny publicznej przez Analog
    Devices i Texas Instrument.

    PP

  • 4. Data: 2012-01-22 16:14:34
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale jak zabezpieczyć się przed wzbudzeniem? kondzior w sprzężeniu to
    głupota, kondzior między - i masą też głupota, nie mam pomysłu...

  • 5. Data: 2012-01-22 16:20:32
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a widziałeś może gdzieś jakieś książki traktujące na temat generatorów (LC,
    kwarcowych)? mam te polskie dzieła, ale one są conajmniej cienkie...

  • 6. Data: 2012-01-22 16:51:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 17:14:34 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):

    > ale jak zabezpieczyć się przed wzbudzeniem?

    To twoje pytanie to jest z gatunku: Co zrobić żeby samochód się nie psuł?
    Co zrobić żeby być zdrowym?
    W tych książkach są metody praktyczne i jest wiedza teoretyczna. W skrócie
    - musisz odpowiednio ukształtować charakterystyki transmitancyjne układu w
    całym wchodzącym w grę zakresie częstotliwości.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2012-01-22 18:23:56
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    macie może Panowie jakieś linki skąd zassać te książki w pdfie które
    wystawiają na ebayu (o generatorach)? ceny powalają... a jakoś na mule nie
    widać...

  • 8. Data: 2012-01-22 18:44:58
    Od: Mario <m...@...pl>

    > ale jak zabezpieczyć się przed wzbudzeniem? kondzior w sprzężeniu to
    > głupota, kondzior między - i masą też głupota, nie mam pomysłu...

    W nocie aplikacyjnej danego układu powinien być podany przykład
    kompensacji aby układ się nie wzbudzał przy k=1. A najlepiej wybierz
    taki układ który jest stabilny dla k=1.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2012-01-22 18:58:33
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    TL084 jest czy nie jest stabilny? a dlaczego przy wyższych wzmocnieniach nie
    wzbudza się, a przy małym =1 już tak... co za magia? chyba powinno być
    odwrotnie?

  • 10. Data: 2012-01-22 20:00:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    identifikator: 20040501 wrote:

    > TL084 jest czy nie jest stabilny? a dlaczego przy wyższych wzmocnieniach
    > nie wzbudza się, a przy małym =1 już tak... co za magia? chyba powinno być
    > odwrotnie?

    A nie możesz w końcu przeczytać te książki, które ci zaproponowano (ew.
    jeszcze Tietze-Schenk Elektronika), a nie zawracać dupę pierdołami?

    Waldek