  • Data: 2017-08-31 21:49:08
    Temat: Re: wyświetlacz lcd, tablet po którym można pisać.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 18:00:50 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:

> [...]
    > na ten przykład mam słuchawki, które kosztowały jakieś 15 zł, i do kompa
    > da się przypiąć, więc włożona tam karta micro-SD jest dostępna jako
    > "magazyn danych". A autonomiczny czytnik wielo-kartowy (chyba 5 typów
    > obsługuje) kosztował ~6,80 - no to o tyle owa tabliczka by zdrożała. Jak
    > sądzę (acz nie śledziłem całego wątku) jeśli obrazki są wyświetlane na
    > ekranie LCD, to muszą być trzymane w jakiejś pamięci, a jeśli by do niej
    > dodać odpowiedni interfejs, to przesyłanie do kompa byłoby możliwe. O
    > ile musiałaby wzrosnąć cena? Chyba o jakieś 2, góra 4 dolce, więc nie

    esp8266 w detalu to 15 pln :)

    > Nawet bez możliwości przesyłu obrazka taki tablet ma jednak sporą
    > zaletę: uczy nawyków współpracy z interfejsem rysikowym, który ma jednak
    > większą przyszłość, niż zwykłe kredki.

    mocno sie tu nie zgodze. Interfejs rysikowy ssie. Jesli nie będzie działał jak
    kredka/ołówek/pióro to bedzie namiastką. Nie jestem za tym aby dzieci uczyc czegos
    kiepskiego zamiast czegos sensownego.
    Do wpisywania danych - najsprawniejsza łacińska klawiatura.
    Do operowania obiektami w gui - myszka
    Do rysowania - hmmmm, wacom tablet?

    Zaden ekran dotykowy nie jest dobry. Moge ci dac palma z ekranem rezystywnym i
    rysikiem. Sporo gorzej obrazki wychodzą. Ekran pojemnosciowy - tez dupy nie urywa.

    > Oczywiście obrazy hand painted
    > będą wielokroć droższe, niż wykonane w PhotoShopie, czy jakimś CAD-zie,
    > powielane później elektronicznie, czy z drukarki. Ale jednak to grafika

    Ale w fotoszopie macha sie myszą :) albo piórkiem wacomowym. Najprostszy powód dla
    którego mazanie po ekranie jest kiepskie:
    znakomita większość ekranów dotykowych nie odróżnia nacisku palca czy rysika od tego
    ze połozymy dłoń na ekranie aby dosiegnąc do górnego obszaru tegoz ekranu.

    Są takie które to potrafią (np. ekran w oqo) ale aktualnie to taki ewenement jak
    ekrany transflektywne.

    > komputerowa będzie obracać (globalnie) większymi pieniędzmi, niż razem
    > wzięci wszyscy artyści "pędzelkowi", choćby nawet niektórzy mieli talent
    > Tycjana...

    To inna sprawa, co innego talent czy sprawnosc w korzystaniu z technologii a co
    innego ergonomia na tle społeczeństwa. Innymi słowy, sa tacy co piruety na
    jednokołowcy robią. Ale jednak łatwiej sie to robi na dwukołowcu (chodzi o rower).

    Dla mnie tabliczka z rysikiem to taki jednokołowiec. No dac sie da, ale wychodzi
    gorzej. I tak jak napisałem wyżej, widzialem jak to wygląda u nie skazonego
    dzieciaka.

    PS. Porównaj sobie interfejs androida i starego palma czy windows ce.
    Ilośc informacji per cm2 ekranu jest porażająco niska w wspolczesnych urządzeniach
    obsługiwanych paluchami. Między innymi z powodu pewnych założeń dotyczących gui.

    Ale wiesz co? Niech sirapacz kupi ten tablet, I niech zda relacje z testu na to co
    jego dziecko woli. Czy tabliczke czy kartki i kredki.
    Próba statystyczna słaba ale moze cos konstruktywnego z tego wyjdzie :)