eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywysprzęglik - montażRe: wysprzęglik - montaż
  • Data: 2016-10-14 16:13:03
    Temat: Re: wysprzęglik - montaż
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-10-14 o 15:48, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** viktorius pisze tak:
    >
    >>> czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i
    >>> biegi nie będą wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje.
    >>>
    >> Biegi będą chodzić tak samo, zależą od gęstości oleju w skrzyni.
    >> Sprzęgło teoretycznie ma ciężej, bo tarcza sprzęgła będzie musiała
    >> pokonać opory smaru na wielowypuście.
    >> Ale tylko teoretycznie, bo ileż to będzie oporu, gdy ma się
    >> przesunąć o 1-2mm...
    >
    > Biegi nie będa chodzić tak samo bo miałem to zepsute.
    >
    Nie miałeś pełnego wysprzęglenia, to i biegi ciężko chodziły. Ze smarem
    czy bez, przy zepsutym wysprzęgliku będzie jednakowo ciężko.

    Nie myl tego z łatwością zmiany biegów wynikająca z gęstości zimnego
    oleju w skrzyni. Tutaj obecność smaru na wielowypuście nie ma żadnego
    wpływu.

    > Opór na czystym wielopuście jest żaden ale i siła odsuwajaca tarczę
    > od koła zamachowego też jest żadna.
    >
    .

    Mała analogia:
    Tarcza sprzęgłowa to tarcza hamulcowa, docisk to jeden klocek, ten od
    strony zacisku, koło zamachowe to drugi klocek, ten "pasywny".
    Naciskając pedał sprzęgła odpuszczasz "hamowanie", pozwalając luźno
    kręcić się tarczy sprzęgłowej pomiędzy dociskiem a kołem zamachowym.
    Puszczając pedał sprzęgła pozwalasz na ściśnięcie wszystkiego siłą, jaką
    daje sprężyna w docisku.

    I w sprzęgle, i w hamulcach nie ma żadnych sił odpychających, nic się
    nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, żeby pracowało osobno.

    Po to tarcza sprzęgłowa pływa po wielowypuście, żeby zrobiła sobie
    malutkie przesunięcie podczas zużywania okładzin ciernych. Nie widzę
    sensu tego smarować, tarcza zużywa się tak wolno, ze smar dawno się
    wytopi, albo siłą odśrodkową wyleci. A że po drodze jeszcze może trafić
    na tarczę, to poślizg sprzęgła, smród palonych okładzin, efekty dymne
    "na żądanie" ;)

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: