-
Data: 2016-10-14 16:13:03
Temat: Re: wysprzęglik - montaż
Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-10-14 o 15:48, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** viktorius pisze tak:
>
>>> czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i
>>> biegi nie będą wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje.
>>>
>> Biegi będą chodzić tak samo, zależą od gęstości oleju w skrzyni.
>> Sprzęgło teoretycznie ma ciężej, bo tarcza sprzęgła będzie musiała
>> pokonać opory smaru na wielowypuście.
>> Ale tylko teoretycznie, bo ileż to będzie oporu, gdy ma się
>> przesunąć o 1-2mm...
>
> Biegi nie będa chodzić tak samo bo miałem to zepsute.
>
Nie miałeś pełnego wysprzęglenia, to i biegi ciężko chodziły. Ze smarem
czy bez, przy zepsutym wysprzęgliku będzie jednakowo ciężko.
Nie myl tego z łatwością zmiany biegów wynikająca z gęstości zimnego
oleju w skrzyni. Tutaj obecność smaru na wielowypuście nie ma żadnego
wpływu.
> Opór na czystym wielopuście jest żaden ale i siła odsuwajaca tarczę
> od koła zamachowego też jest żadna.
>
.
Mała analogia:
Tarcza sprzęgłowa to tarcza hamulcowa, docisk to jeden klocek, ten od
strony zacisku, koło zamachowe to drugi klocek, ten "pasywny".
Naciskając pedał sprzęgła odpuszczasz "hamowanie", pozwalając luźno
kręcić się tarczy sprzęgłowej pomiędzy dociskiem a kołem zamachowym.
Puszczając pedał sprzęgła pozwalasz na ściśnięcie wszystkiego siłą, jaką
daje sprężyna w docisku.
I w sprzęgle, i w hamulcach nie ma żadnych sił odpychających, nic się
nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, żeby pracowało osobno.
Po to tarcza sprzęgłowa pływa po wielowypuście, żeby zrobiła sobie
malutkie przesunięcie podczas zużywania okładzin ciernych. Nie widzę
sensu tego smarować, tarcza zużywa się tak wolno, ze smar dawno się
wytopi, albo siłą odśrodkową wyleci. A że po drodze jeszcze może trafić
na tarczę, to poślizg sprzęgła, smród palonych okładzin, efekty dymne
"na żądanie" ;)
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.16 17:09 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=