-
Data: 2016-10-14 16:13:03
Temat: Re: wysprzęglik - montaż
Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-10-14 o 15:48, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** viktorius pisze tak:
>
>>> czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i
>>> biegi nie będą wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje.
>>>
>> Biegi będą chodzić tak samo, zależą od gęstości oleju w skrzyni.
>> Sprzęgło teoretycznie ma ciężej, bo tarcza sprzęgła będzie musiała
>> pokonać opory smaru na wielowypuście.
>> Ale tylko teoretycznie, bo ileż to będzie oporu, gdy ma się
>> przesunąć o 1-2mm...
>
> Biegi nie będa chodzić tak samo bo miałem to zepsute.
>
Nie miałeś pełnego wysprzęglenia, to i biegi ciężko chodziły. Ze smarem
czy bez, przy zepsutym wysprzęgliku będzie jednakowo ciężko.
Nie myl tego z łatwością zmiany biegów wynikająca z gęstości zimnego
oleju w skrzyni. Tutaj obecność smaru na wielowypuście nie ma żadnego
wpływu.
> Opór na czystym wielopuście jest żaden ale i siła odsuwajaca tarczę
> od koła zamachowego też jest żadna.
>
.
Mała analogia:
Tarcza sprzęgłowa to tarcza hamulcowa, docisk to jeden klocek, ten od
strony zacisku, koło zamachowe to drugi klocek, ten "pasywny".
Naciskając pedał sprzęgła odpuszczasz "hamowanie", pozwalając luźno
kręcić się tarczy sprzęgłowej pomiędzy dociskiem a kołem zamachowym.
Puszczając pedał sprzęgła pozwalasz na ściśnięcie wszystkiego siłą, jaką
daje sprężyna w docisku.
I w sprzęgle, i w hamulcach nie ma żadnych sił odpychających, nic się
nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, żeby pracowało osobno.
Po to tarcza sprzęgłowa pływa po wielowypuście, żeby zrobiła sobie
malutkie przesunięcie podczas zużywania okładzin ciernych. Nie widzę
sensu tego smarować, tarcza zużywa się tak wolno, ze smar dawno się
wytopi, albo siłą odśrodkową wyleci. A że po drodze jeszcze może trafić
na tarczę, to poślizg sprzęgła, smród palonych okładzin, efekty dymne
"na żądanie" ;)
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.16 17:09 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- Estakada w Chorzowie
- otwarcie obwodnicy Lęborka
- zjebane małe ronda
- JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- Kostomłoty
- Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!
- Transponder RFID
- Jaki zestaw kluczy do samochodu, kompaktowy?
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
Najnowsze wątki
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-15 Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- 2025-08-11 Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- 2025-08-14 bateria 6000mAh
- 2025-08-11 ,,dwie za 25" - Gadająca papuga wsypała gang handlarzy narkotyków
- 2025-08-11 Zhakowano eSIMy! Ale (na razie) się nie martw
- 2025-08-18 ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- 2025-08-18 Estakada w Chorzowie
- 2025-08-15 otwarcie obwodnicy Lęborka
- 2025-08-14 zjebane małe ronda
- 2025-08-14 JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- 2025-08-14 Kostomłoty
- 2025-08-12 Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!
- 2025-08-11 Transponder RFID