  • 21. Data: 2015-12-01 00:20:54
    Temat: Re: wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Masz prawo jazdy?

    Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto dałby sobie obciąć palec bez
    wcześniejszego sprawdzenia stanu aktualnych przepisów!

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2015-12-01 00:37:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 00:20:54 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto dałby sobie obciąć palec bez
    > wcześniejszego sprawdzenia stanu aktualnych przepisów!

    To ja mogę rzucać :)

  • 23. Data: 2015-12-01 01:39:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 Dec 2015 00:20:54 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto dałby sobie obciąć palec bez
    > wcześniejszego sprawdzenia stanu aktualnych przepisów!

    Kiedyś można było poza terenen zab., czy coś się zmieniło?

    --
    Marek

  • 24. Data: 2015-12-01 07:57:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Nov 2015 21:21:46 +0100, Krysteck

    > po co i dlaczego miałbym się gdzieś spieszyć bardziej, niż pojazd służb
    > ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się wyprzedzić
    > pojazdu uprzywilejowany?

    Poniewaz kierowca pojazdu musi uważać na pasażera który jedzie na "pace".
    Zresztą nie każdy musia, a nawet może jechać 140 autostradą. Albo są
    wertepy i musi zwolnić, kiedy osobówka może pojechać bez strat. Po to jest
    właśnie ten przepis pozwalający go wyprzedzać -- a czy jest to konieczne w
    danym momencie, to już kierowca musi zadecydować używając mózgu.

    Poza tym test jest ze znajomości przepisów a nie widzimisię. Kucie na
    pamięć to z kolei najgorsze co może być, trzeba przede wszystkim rozumieć
    przepisy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2015-12-01 07:59:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Nov 2015 22:57:21 +0100, Jacek

    > Zapamiętnijta kursanty raz na jutro:
    > logika i "zdrowy rozum" nijak się mają do przepisów.

    Ale te rzeczy się nie wykluczają. Niestety sporo kierowców tak myśli. Tzn.
    uważa, że przepisy są głupie, więc jeszcze głupiej się zachowują.

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2015-12-01 08:34:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-01 o 01:39, Marek pisze:

    > Kiedyś można było poza terenen zab., czy coś się zmieniło?

    Do czego pijesz?

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2015-12-01 10:22:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krysteck" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >pojazd służb ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło
    >wam się wyprzedzić pojazdu uprzywilejowany?

    No np w Niemczech. Jedzie karetka autostrada 100km/h.
    Poniewaz autostrada byla pohitlerowska, to ograniczenie do 100 ... ale
    Polakow nie dotyczy :-)

    Pojazd uprzywilejowany to nie tylko policja gnajaca do przestepcy/po
    wodke, ale np zaladowana ciezarowka strazy pozarnej, czy wlasnie
    karetka pogotowia, wysoka, a w srodku prowadza akcje ratunkowa i nie
    chca sie obijac na zakretach.

    J.

  • 28. Data: 2015-12-01 10:32:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 30.11.2015 o 21:21, Krysteck pisze:

    >Kilka(naście) razy, chyba najczęściej wyprzedzałem wlokącą się
    >kolumnę furgonów wiozących "zabezpieczenie" do ochrony jakiegoś meczu
    >piłkarskiego. Nie miałem zamiaru jechać za nimi około 25 km z
    >prędkością 40-50 km/h

    Ale do kolumny uprzywilejowanej jest osobny przepis.
    Wyprzedzic mozna (poza terenem zabudowanym), ale wjechac miedzy
    pojazdy nie mozna.
    Wyprzedzic wiec mozna, o ile wszystkie naraz dasz rade.

    J.

  • 29. Data: 2015-12-01 10:35:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-11-30 o 21:45, Czarek pisze:

    >Nawet jeśli się spieszy, to nie znaczy, że 'zwyczajny pojazd' nie
    >może jechać szybciej. Wątpię, by duże wozy strażackie jeździły 140
    >km/h.

    Te naprawde duze, tzn amerykanskie potrafia.
    No ale one raczej na lotniskach uzywane.

    Jezdzenie kreta droga ciezka ciezarowka to nie 140 :-)

    J.

  • 30. Data: 2015-12-01 10:36:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...
    >IMO ustawodawca nie miał na myśli tych, co lecą na złamanie karku,
    >tylko by
    >pojazd uprzywilejowany jadąc wolno (awaria / patrol / itp.) nie
    >zablokował
    >drogi między miejscowościami. Sytuacja rzadka, ale możliwa.

    No, w razie awarii powinien koguty wylaczyc, w razie wolnego patrolu
    byc moze tez ...

    J.