  • From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: wyprzedzanie na pasie wlaczajacym autostrady...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <4bc8cac9$0$19165$65785112@news.neostrada.pl> <hqakc1$m8k$1@news.onet.pl>
    <4bc8d7df$0$17094$65785112@news.neostrada.pl> <hqalj5$p9m$1@news.onet.pl>
    <4bc8def8$0$17093$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4bc96219$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bc965cf$1@news.home.net.pl>
    <4bc96969$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bc96d35$1@news.home.net.pl>
    <4bc97223$0$19161$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bc97666$1@news.home.net.pl>
    <4bc98ddf$0$17615$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bc99354$1@news.home.net.pl>
    <4bc9ad54$0$17087$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4bc9b51f$0$19181$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 18 Apr 2010 00:31:58 +0200

    Tomasz Pyra wrote:

    > Kwestia co do której masz się upewnić przed wyprzedzaniem wyrażona jest
    > w czasie przeszłym. A więc jednak nie bez znaczenia.
    >
    > "zasygnalizował" oznacza czynność która została wykonana kiedyś. Gdyby
    > chodziło o sprawdzenie co się dzieje w danej chwili użyto by słowa
    > "sygnalizuje".

    Jest wyraźnie napisane kiedy mam się upewnić, a mam to zrobić zanim
    rozpocznę manewr wyprzedzenia. Określono także, że mam brać pod uwagę
    auta jadące po tym samym pasie co ja:

    "Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu
    (...)"

    Jadący teraz, a nie kiedyś tam.

    > Gdyby tam było napisane że przed wyprzedzaniem ma się upewnić czy
    > wyprzedzany nie był członkiem PZPR (czas przeszły dokonany - dokładnie
    > ten sam co w przypadku "zasygnalizował"). To sądzisz że wystarczy
    > sprawdzić tylko czy on w chwili wyprzedzania nie jest członkiem PZPR,
    > czy może trzeba sięgnąć z tym upewnianiem wstecz?

    Żadna analogia.

    > No na jednym pasie rozbiegówki żeby się dwóch wyprzedzało to siły nie
    > ma, chyba że dwa motocykle, a i to ciężko bo jednak wjeżdżając na
    > rozbiegówkę zajmuje się miejsce jak najbliżej lewej.

    Nie, chodzi o to, ze jest różnica czy rozpoczniesz manewr wyprzedzania
    już na rozbiegówce, czy zmienisz po prostu pas, a dopiero potem
    rozpoczniesz manewr wyprzedzania.

    --
    cokolwiek